Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۷۸ گونه گیاهی در استان شناسایی شده که در راستای توسعه فعالیت‌ها در این حوزه کلکسیون گیاهان دارویی شمالغرب کشور در اردبیل احیا می‌شود. ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین کربلائی خیاوی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر حراست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: اجرای پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور، تولید هسته‌های اولیه بذری، نظارت و کنترل بر تولید بذر و نهال، ترویج فناوری‌های نوین کشاورزی، آموزش ضمن خدمت کارکنان، آموزش بهره‌برداران و آموزش علمی کاربردی جزو برنامه های اصلی این مرکز محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملکرد پژوهشی و تولید محصولات فناورانه افزود: اجرای 182 فقره طرح تحقیقاتی در دیسیپلین‌های مختلف، تولید یک هزار و 500 تن هسته‌های اولیه بذری، نظارت و کنترل 15 هزار هکتار از مزارع محصولات مختلف زراعی با تولید بیش از 49 هزار تن بذر گواهی شده و با کیفیت، احیا و تکمیل کلکسیون گیاهان دارویی شمالغرب کشور با بیش از 178 گونه گیاهی و مشارکت در معرفی ارقام گندم احسان و صدرا، جو اکسین و سویا رقم صبا بخشی از عملکرد مرکز در سال 96 بوده است.

کربلائی خیاوی با تشریح اقدامات محققان مرکز در راستای انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره‌برداران و مروجین کشاورزی، به حضور مستمر 37 نفر از محققان مرکز به عنوان محقق معین در مراکز خدمات کشاورزی و بارگذاری بیش از 129 نشریه فنی و ترویجی در تالار ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به رتبه‌بندی اخیر تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با 129 رسانه ترویجی رتبه نخست را در بین مراکز تحقیقاتی سراسر کشور کسب نموده است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اردبیل در مورد برگزاری نخستین پایلوت آموزش عملی کارشناسان جدیدالاستخدام در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بیان کرد: استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو در اجرای دوره‌های آموزش عملی کارشناسان جدیدالاستخدام است و در این راستا نخستین پایلوت آموزش عملی کارشناسان جدیدالاستخدام پهنه به تعداد 256 نفر، 85 نفر از کارشناسان آب و خاک از 13 استان کشور و 100 از اعضای هیئت علمی جدیدالورود به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت آن‌ها در پردیس آموزش کشاورزی مغان اجرا شد.

وی با اشاره به کارهای عمرانی انجام گرفته در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: در زمینه تعمیر و تجهیز ساختمان‌های اداری، تحقیقاتی و آموزشی مبلغ 13 میلیارد و 450 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است

بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین‌بیان و مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و ... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از هفته آینده اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سرزمین وحی آغاز می‌شود؛ قرار است در حج امسال 87 هزار و 500 زائر ایرانی برای بجا‌آوردن مناسک حج عازم عربستان شوند. 

زائران حج در این سفر باید به برخی نکات توجه ویژه‌ داشته باشند و ضمن احترام به قوانین کشور میزبان، بدانند که بردن برخی داروهای گیاهی مانند شیرین‌بیان به عربستان ممنوع است. 

همچنین باید بدانند که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد و به گفته سرهنگ کشمیری؛ فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی(ره)، در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای وجود دارد و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر داده نمی‌شود. 

این در حالی است که طبق ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا 5 سال و در مرحله دوم 5 تا 15 سال ممنوع الخروج خواهد بود.

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

 استفاده از انواع داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین نیز در کشور عربستان ممنوع است و در صورت کشف این قبیل داروها در عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد بنابراین افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد