Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:15:37 GMT

مشهد| واردات به خراسان‌رضوی ۳۶ درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۳۶۱۴

مشهد| واردات به خراسان‌رضوی ۳۶ درصد رشد داشته است

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: آمار تجارت خارجی خراسان رضوی نشان از این دارد که واردات در این استان در طول ۲ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر وزن ۳۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۶ درصد رشد داشته است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ استانها خراسان رضوی نظرات

امید جهانخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول 2 ماهه ابتدایی امسال معادل 472 هزار تن و به ارزش 354 میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وزن و ارزش کالاها در 2 ماهه ابتدایی سال گذشته به ترتیب 364 هزار تن و به ارزش 262 میلیون دلار بوده باید گفت که میزان صادرات کالاها در خراسان رضوی تا پایان اردیبهشت امسال نسبت به مدت زمان مشابه  در  سال گذشته 30 درصد از نظر وزنی و 35 درصد در ارزش دلاری رشد داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: از ارزش کل صادرات غیرنفتی در 2 ماهه ابتدایی امسال رقم یک میلیون و 523 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و 19 میلیون و 907 هزار دلار از محل بازارچه‌های مرزی دوغارون و باجگیران بوده است.

جهانخواه با بیان اینکه مجموع واردات از گمرکات خراسان رضوی در 2 ماهه ابتدایی امسال 69 هزار تن و به مبلغ 75.8 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر وزن 30 درصد و از نظر ارزش دلاری 36 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به مقایسه ارقام واردات و صادرات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در 22 ماهه ابتدایی امسال مثبت و معادل 278 میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است

زهرا آهنگرزاده گفت: در این مدت دمای هوای مشهد به بالای ۳۰ درجه سلسیوس و در مناطق کویری خراسان رضوی تا ۳۳ درجه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۸ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۸ تا ۳۱ درجه در نوسان خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی دامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری با نفود سامانه بارشی جدید از گرمای هوا در استان کاسته می‌شود که اطلاعات تکمیلی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ابرناکی، افزایش رطوبت هوا و سرعت گرفتن لحظه‌ای وزش باد از دیگر پدیده های جوی است که تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان غالب خواهد بود.

آهنگرزاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ریوش با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس را به ثبت رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جزئیات بخشنامه جدید مالیاتی برای ساماندهی قانون کولبری و ملوانی
  • احکام مالیاتی قانون ساماندهی کولبری و ملوانی ابلاغ شد
  • خسارت طوفان به تاسیسات برق شهرستان‌های خراسان رضوی
  • در نظر داریم امسال حدود ۱۱ هزار معلم در خراسان رضوی جدید جذب کنیم
  • تجلیل و پاسداشت مقام معلم در مشهد
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید مشهد
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است