Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پاون، «علیرضا نوذری ‌پور»، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، از توزیع لوازم کاهنده مصرف آب در سطح استان تهران به صورت اقساط خبر داد و گفت: قانونی دراین زمینه وجود دارد، مبنی بر توسعه و بهینه‌سازی آب روستایی در کشور که این قانون در سال 94 تصویب و به تائید شورای نگهبان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این قانون با توجه به شرایط آب و محدودیت‌های آن، برخی مصوبات ذکر شده است که در بند ب از ماده دو آمده است که به شرکت‌های آب و فاضلاب اجازه داده می‌شود تا تجهیزات کاهنده مصرف را در اختیار مشترکان متقاضی اعم از خانگی و غیرخانگی قرار دهند و هزینه آن را در قبوض آب بصورت اقساط دریافت نمایند.

نوذری پور تصریح کرد: خوشبختانه با تصویب و ابلاغ این قانون فرصتی فراهم شد که بتوانیم از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و با انجام اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه، مشترکان را به استفاده از این لوازم تشویق کنیم.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه این لوازم عمدتاً ایرانی است، اضافه کرد: لوازم کاهنده زیر نظر شرکت‌های داخلی و دانش بنیان ما تولید شده است و با نصب این تجهیزات می‌توان مدیریت مصرف را اعمال کرد.

وی افزود: با نصب این تجهیزات که بسته‌ای کامل است می توان گفت که تا حدود 50 درصد مصرف آب ما کاهش پیدا خواهد کرد.

نوذری پور از اجرای این طرح  با همکاری بخش خصوصی سخن گفت و بیان کرد: این طرح بصورت فایناس با سرمایه گذارمربوطه آماده است و بزودی در یک فضای رقابتی برای انتخاب یک کالای با کیفیت نسبت به معرفی آن به مردم اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه معیاری برای توزیع لوازم کاهنده به مشترکان مد نظر قرار گرفته است، عنوان کرد: در اختیار قراردادن این بسته‌ها به مردم بستگی به انتخاب خودشان دارد، چون قیمت‌ها متفاوت است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران در انتهای سخنان خود گفت: در بحث قسط بندی هنوز ساز و کاری تهیه و تدوین نشده است، اما در قانون تا سقف دو سال عنوان شده است که در این زمینه بر اساس توان مشترکان تصمیم لازم گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران سرمایه سرمایه گذاری بخش خصوصی شرکت آب و فاضلاب مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکین بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی و غیره برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

لهونیان تصریح کرد: برای اینکه در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آنها با هماهنگی مناسب گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

وی افزود: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع باید یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به مشترکین بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی مشترکین بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاه‌های کشاورزی است که با همکاری ۵ ساعت روزانه (از ساعت ۱۲ الی ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکین به صورت رایگان حساب می‌شود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

لهونیان در خصوص مشترکین اداری هم اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و دولتی حتماً باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسؤول در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص «مولدین خود تأمین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می‌توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تأمین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند و در این راستا مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6098128

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل