Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@06:20:23 GMT

زمان صدور مجوزهای ساختمانی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۴۶۴۴

زمان صدور مجوزهای ساختمانی کاهش یافت

خبرگزاری شبستان:رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با اشاره به لایحه پروانه ساختمان ها گفت: در قالب این طرح زمان صدور پروانه های ساختمانی کاهش می یابد و از این به بعد هر کسی که اقدام کند می تواند تنها ظرف ۳ روز پروانه ساختمانی کسب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد هادی مهدی نیا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد امروز شنبه(۱۲ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهرمشهد از اعضای متخصص تشکیل شده است ونگاه تخصصی این افراد موجب توسعه عمران و شهرسازی شهر مشهد شده است، این کمیسیون تاکنون با ۵ چالش جدی روبه رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به این که این ۵ چالش شامل طرح های تفسیری و جامع،پاسخ گویی به شهروندان، سیما و منظر شهری،طولانی بودن زمان صدور مجوز ها، بافت های فرسوده اطراف حرم هستند افزود:در کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد تاکنون ۳۶ لایحه مورد برسی قرار گرفته و ۱۱ طرح برنامه ریزی شده و به ۴۰ نامه از مجموعه شهرداری پاسخ داده شده است.

 

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با اشاره به لایحه پروانه ساختمان ها و این که برای تصویب آن تاکنون ۱۰ جلسه کارگروه و ۴ جلسه کمیسیون مشترک اجرا شده است گفت:در قالب این طرح زمان صدور پروانه های ساختمانی کاهش می یابد و از این به بعد هر کسی که اقدام کند می تواند تنها ظرف ۳ روز پروانه ساختمانی کسب کند.

 

مهدی نیا افزود:در گذشته پروانه ها زمان دار نبودند و بسیاری از ساختمان ها نیمه کاره رها می شدند حتی اگر افراد ساخت و ساز خود را در مدت معلوم شده در پروانه به اتمام برسانند ۲ درصد از مبلغی که برای پروانه پرداخت کرده بودند به آن ها باز می گردانده می شود.

 

وی با اشاره به این که طبق قانون حد نگار تمام نقشه ها باید قانونی باشد ادامه داد: از این پس شهرداری کارها و نقشه های خود را برمبنای سازمان ثبت اسناد انجام خواهد داد تا دیگر شهروندان با مشکل روبه رو نشوند و زمان صدور مجوز های ساختمانی از ۸ ماه به ۳ ماه کاهش یابد.

 

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با بیان این که از این پس به منظور زیبا سازی فضای شهری بر روی دیوار های ایجاد شده در ساختمان های نیمه کاره تبلیغات نصب خواهد شد و در انجام این طرح هدف اصلا کسب درآمد نیست گفت: در طرح جامع رویکرد ما میان افزا است، در زمینه بازسازی بافت های فرسوده وکیل آباد، آبکوه و میدان شهدا سازمان عمران و بازآفرینی شهری تشکیل خواهد شد و دولت هم اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است.

 

مهدی نیا افزود: بررسی هایی صورت گرفت تا اصناف بتوانند از فضای معابر شهری و پیاده روها استفاده کنند و این خود موجب امنیت اجتماعی و ارامش شهروندان هم می شود، پیش بینی می شود طرح استفاده از معبر برای اصناف طبق قانون تا جایی که سد معبر نباشد اجرا شود.

 

وی ادامه داد :در ارتفاعات جنوبی تمام ساخت و ساز ها براساس پروانه های صادر شده است و تاکنون به غیر از یک پروانه صادر شده پروانه دیگری باطل نشده است و شعار شورای شهر مشهد تبعیت از قانون است چه این قانون به نفع ما چه به ضررما باشد، در واقع کمربند جنوبی یک پروژه کلان است و از جهات مختلف باید بررسی شود و من همین جا از استاندار درخواست دارم تا به عنوان یک مقام عالی دولت در استان به این پروژه ورود پیدا کند.

 

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با اشاره به این که شهر زنده است و روز به روز درحال توسعه می باشد و شهرداری نمی تواند توسعه و صدور مجوز برای پروژه های تجاری رامتوقف کند گفت:در رابطه با بافت فرسوده اطراف حرم نیز طی جلسات متعدد ۹ بند توافق شد، قرار شد این توافق ها حل و فصل شود ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و گویا اخیرا رای توقف مصوبه شورای عالی شهرسازی متوقف شده است.

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان مجلس نمایشگاه قرآن علی لاریجانی مسجد کانون های مساجد دولت قرآن کریم اردبیل مجوز ساختمانی صدور مجوز شورای شهر مشهد کمیسیون شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی بعدازظهر پنجشنبه در نشست بررسی پرونده‌های حقوقی و قضائی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران، اظهار کرد: تاکنون برای ۵ میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای ۴ میلیون مترمربع از زمین‌های ملی شهر مهاجران، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله دو، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی گفت: شهر جدید امیرکبیر ۱۰۰ میلیون مترمربع وسعت دارد که سند تک برگ برای ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های این شهر جدید صادر شده است.

وی افزود: همچنین ۱۲۰۰ فقره سند تک برگ رسمی مالکیت شش دانگ برای واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید امیرکبیر صادر شد که این مهم یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مسئوول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: در حریم شهری شهر جدید امیرکبیر، ۲۳ فقره سند تک برگ دریافت شد که ۱۸ فقره از این اسناد در محدود شهر و مربوط به ۱۸ محله‌ای که در طرح تفصیلی پیش بینی شده شهر جدید امیرکبیر است.

کرمی عنوان کرد: در یک سال گذشته، حدود ۵۰ پرونده حقوقی و کیفری با موضوعات متنوع دستور کار قرار گرفت که بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های حقوقی و قضائی، به نفع این شرکت، منتج به صدور حکم قطعی شده است.

کرمی افزود: همچنین در حوزه پرونده‌های حقوقی و قضائی برای نمونه می‌توان به اخذ حکم محکومیت یک شرکت خصوصی به پرداخت مبلغ ۵۸ میلیارد تومان به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر که قطعیت یافته و در حال اجرا است اشاره کرد.

مسؤول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: همچنین در پرونده دیگری مطالبات اهالی یک روستا، جهت اثبات مالکیت حدود ۲۰۰ هکتار بوده که با همت وکلای شرکت و واحد حقوقی و املاک شرکت در نهایت حکم نسبت به ۱۰ هکتار از این اراضی صادر و نسبت به ۱۹۰ هکتار دیگر از این اراضی حکم به بی حقی اهالی آن روستا به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر صادر و قطعی شد.

کد خبر 6088674

دیگر خبرها

  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی