Web Analytics Made Easy - Statcounter

طراح خانه شیشه ای Disappear Retreat شرکت معماری Coulson مستقر در مینه سوتا بوده و این خانه شیشه ای برای ترکیب در محیط اش طراحی شده است. این خانه شیشه ای بدیع نه فقط ویوهای متفکرانه و 360 درجه ای را از منظر طبیعی اطراف فراهم می سازد بلکه برای به حداقل رساندن جای پای زندگی مان تا انرژی صفر، زباله صفر و آب صفر نیز ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معماران این خانه شیشه ای می گویند: «شور و اشتیاق مان به محیط زیست نه فقط فنی است بلکه به تجربه طبیعت هم گسترش می یابد.»

مشخصه بارز این سازه بی نهایت فشره، 83 فوت مربعی و مینیمالیستی شیشه پنلی خورشیدی رفلکس است که خلوت را فراهم ساخته و نیز ساختمان را بین درختان استتار می کند. این خانه خودکفا به خاطر دیوارهای سه شیشه ای عایق بندی شده و گرمایش خورشیدی غیر فعال حاصل از فوتوولت های فیلم نازک ادغام شده در قسمت جنوبی (حتی در هوای بسیار گرم و سرد هم) به سیستم های گرمایشی و سرمایشی فعالی نیاز ندارد. دیوارها هم چنین روکش رفلکس UV جهت حفاظت در برابر برخورد پرندگان و جانوران دارند. آب باران از بام تک شیب جمع آوری می شود که پاکسازی، تصفیه و برای مصرف در محل در مخزن نگهداری می شود.

در قسمت داخلی، این خانه ی خارج از شبکه با 3 فضابندی مینیمالیستی مختلف طراحی شده است. گزینه ها عبارت هستند از: مدل پایه، پلان آزاد برای استفاده چندمنظوره؛ تخت خواب+حمام، با کاناپه تختخواب شو و حمام درون ساخته؛ و مدل سونا، با گرمکن سونا و نیمکت های چوبی درون ساخته.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!

طراح داخلی و طراح Kseniia Kolesnikova، خانه شیشه‌ای را به عنوان یک اقامتگاه مستطیلی که میان ارتفاعات سنگی کوه قرار گرفته است، به تصور می‌کشد.

به گزارش عصرایران، این سازه که به لطف مجموعه‌ای از ستون‌های غوطه ور در آب بر فراز یک دریاچه شناور است، شامل بخش‌هایی از یک کانتینر حمل بار است که تقریبا به طور کامل با پانل‌های شیشه‌ای بزرگ پوشانده شده اند و به مناظر بدوی و سورئال اجازه می‌دهند تا بخشی از فضا‌های زندگی داخلی باشند.

Kolesnikova نمای بیرونی را با یک پوسته فلزی زنگ زده پوشانده که از خانه‌های ماهیگیری کوچک الهام گرفته شده است.

فضای داخلی خانه شیشه‌ای از یک پالت رنگی یکپارچه و از جنس شن و ماسه و سفال ساخته شده است. مصالح اصلی مورد استفاده سنگ طبیعی (مرمر، تراورتن) و چوب هستند.

طراح فضا را به سه قسمت اصلی تقسیم می‌کند: اتاق نشیمن-آشپزخانه با یک فضای مخصوص چایخوری، اتاق مطالعه و حمام در مرکز و یک اتاق خواب با حمام مجزا. لازم به ذکر است که دو قسمت مخالف هم بدون هیچ پارتیشنی به کوه متصل می‌شوند و به طبیعت اجازه می‌دهند تا نه تنها از پنجره‌ها بلکه از دل خانه نیز به فضای زندگی نفوذ کند.

کفپوش‌های شنی که یادآور باغ‌های سنتی ژاپنی هستند، اتاق چایخوری و فضای استراحت اتاق خواب را پر می‌کنند. در همین حال، یک فانوس به سبک ژاپنی نیز چراغ روشنایی فضای چایخوری را شکل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا