Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:16:40 GMT

چه کسی از نظر حکمتیار در افغانستان صلاحیت رهبری دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۵۱۰۷

چه کسی از نظر حکمتیار در افغانستان صلاحیت رهبری دارد؟

رهبر «حزب اسلامی حکمتیار» اعلام کرد که افغانستان فاقد رهبری با صلاحیت است، پارلمان و کابینه دولت این کشور صلاحیت رهبری و هدایت مردم را ندارند. ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی بار دیگر از عملکرد پارلمان، کابینه دولت و رهبران حکومت وحدت ملی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که تحت حمایت اشرف غنی قرار دارد کابینه دولت، رهبران حکومت وحدت ملی و پارلمان افغانستان را فاقد صلاحیت برای رهبری این کشور دانسته است.

حکمتیار گفت: پارلمان و کابینه دولت مراجع با صلاحیتی نیستند، کابینه دولت بین دو جناح رقیب تقسیم شده و ما شاهد اختلافات عمیق در رهبری افغانستان هستیم.

رهبر حزب اسلامی در کابل با اشاره به حمله اخیر گروه تروریستی داعش به وزارت کشور افغانستان برخی‌ها در نهادهای امنیتی افغانستان را به همکاری با گروه‌های تروریستی متهم کرد.

حکمتیار تصریح کرد، شماری از افراد در نهادهای امنیتی افغانستان راه را برای حملات انتحاری در کابل همواره می‌کنند.

این در حالی است که پیش از این خود حکمتیار بارها به همکاری با گروه تروریستی داعش و زمینه سازی برای انجام حملات انتحاری در شهر کابل متهم شده است.

چند ماه پیش نیز نیروهای امنیتی افغان تعدادی از جنگجویان داعشی را در مهمانخانه «حزب اسلامی» در کابل بازداشت کرده بودند اما تلاش «گلبدین حکمتیار» برای آزادی آنها رسانه‌ای شد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم

هفته پیش طالبان فقط بخشی از حقابه ایران را از رود هیرمند داد، البته احتمالا از ترس سیل. دولت رییسی آن را به پای خود نوشت و گفت با پیگیری‌ها بالاخره حقابه را دریافت کرده. البته شاید رئیس جمهور ایران هنوز نمی‌داند که ملت ایران همه حقابه‌ای که از هیرمند باید داده شود را می‌خواهند، نه بخش کوچکی از آن را. دعوای ایران و افغانستان بر سر آب هیرمند، از 150 سال پیش شروع شد. هیرمند از کوه بابا در افغانستان سرچشمه می‌گیرد. بیشتر از هزار کیلومتر را طی می‌کند و به هامون هلمند یعنی هامون ایران می‌ریزد. 40 درصد از دلتای رود هیرمند در ایران است اما بالا دست، افغان‌ها سد کجکی و بند کمالخان را زده‌اند و اگر آب پشت سد زیاد باشد، آن را به گودزره هدایت می‌کنند. این کارها باعث شده سیستانی‌ها سهم زیادی از آب رود نبرند و مردم سال‌ها درگیر خشکسالی‌ باشند. /عصرایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی