Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@20:47:51 GMT

یک اطلاعیه مالیاتی برای سینماگران

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۵۲۱۹

یک اطلاعیه مالیاتی برای سینماگران

به گزارش پارس نیوز، 

در این اطلاعیه که قابل توجه کلیه فعالان عرصه سینما در رشته‌های مختلف عنوان شده، آمده است:

«همانگونه که در تبلیغات میدانی و رسانه‌ای به اطلاع عموم رسیده، مهلت تنظیم و ارسال اینترنتی اظهارنامه مالیاتی مشاغل، عملکرد سال ۱۳۹۶، در تاریخ 31 خردادماه 97 (فقط 19 روز دیگر) به پایان می‌رسد و به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا به شما سینماگر محترم توصیه می‌شود به این تکلیف قانونی- که شرط اصلی استفاده از معافیت مالیاتی فعالان عرصه سینما و هنر است - در اولین فرصت عمل کنید تا گرفتار تراکم هفته آخر خردادماه نشوید.

چند توضیح ضروری:

* تنظیم و ارسال اظهارنامه از طریق اینترنت برای کلیه همکاران حقیقی و حقوقی - چه آن‌هایی که در سال 96 فعالیت و درآمدی داشته اند و چه آن‌هایی که فعالیت و درآمدی نداشته‌اند - الزامی است. (اشخاصی که فعالیت و درآمدی در سال 96 نداشته اند باید ستون مربوط به درآمد خود را با عدد صفر اعلام کنند)

* سینماگرانی که در هیچ یک از 33 صنف تخصصی خانه سینما عضو نیستند اما در سال 96 به یکی از فعالیت های مرتبط با تخصص های تولید و نمایش در سینما یا تلویزیون اشتغال داشته اند نیز جهت استفاده از معافیت بند ل ماده 139 مکلف به تنظیم و ارائه اظهارنامه مالیاتی خود هستند. (این افراد باید جهت تکمیل پرونده مالیاتی شان، از اداره کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای وزارت ارشاد و یا سازمان صدا و سیما، نامه تایید فعالیت نیز دریافت کنند)

* هر فرد یا شرکت سینمایی می‌تواند با مراجعه به "سایت سازمان امور مالیاتی - اظهار نامه مالیاتی" نسبت به دانلود فرم مربوطه و تنظیم و ارسال آن اقدام کند.

* همکارانی که در انجام این تکلیف با مشکل مواجه هستند می‌توانند متعاقب اطلاعیه بعدی " خانه سینما" به سامانه‌ای که مانند سال‌های اخیر در محل خانه سینما شماره یک واقع در بهار مستقر خواهد شد مراجعه کرده و از کمک همکاران مالیاتی خانه سینما استفاده کنند.

بی‌تردید اقدام امروز سینماگران در تنظیم و ارسال به موقع اظهارنامه مالیاتی، موجب تسهیل در مراحل بعدی پرونده آنان در حوزه مالیاتی و یا هیات حل اختلاف مالیاتی خواهد بود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تبلیغات اینترنت درآمد خانه سینما اشتغال وزارت ارشاد تبلیغات خانه سینما درآمد سازمان صدا و سیما وزارت ارشاد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه گاز برخی از مناطق شهر رشت قطع می‌شود

شرکت گاز استان گیلان با انتشار اطلاعیه‌ای از قطع موقت گاز برخی مناطق شهر رشت روز شنبه در ساعات مشخص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، شرکت گاز استان گیلان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت مساعد بودن شرایط جوی، به دلیل عملیات تعمیرات گاز، گاز برخی مناطق شهر رشت روز شنبه _یازدهم فروردین_ در ساعات مشخص قطع می‌شود.

طبق این اعلامیه، گاز مناطق زیر از ساعت ۹ تا ۱۶ قطع خواهد شد:

رشت: بلوار شهید بهشتی، سه راه الکتریک، مجتمع زیتون و قسمتی از خیابان آیت الله رودباری و فرعی‌های منشعب

شرکت گاز گیلان از مشترکان خواست هنگام قطعی جریان گاز، از دستکاری تجهیزات گازرسانی خودداری کنند؛ مأموران شرکت به محض پایان عملیات تعمیر، جریان گاز را وصل خواهند کرد و مشترکین می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با مرکز پیام و اتفاقات شرکت گاز به شماره ۱۹۴ تماس حاصل کنند.

کد خبر 740071

دیگر خبرها

  • شنبه گاز برخی از مناطق شهر رشت قطع می‌شود
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • اطلاعیه قطعی برق
  • فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • سینماهای ایران در این تاریخ‌ها تعطیل است
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر
  • برند در سایه قانون