Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:40:14 GMT

خلبان ارتش شوروی بعد از ۳۰ سال پیدا شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۵۹۰۷

یک خلبان روس که هواپیمایش در سال ۱۹۸۷ در افغانستان سرنگون شده بود بعد از ۳۱ سال پیدا شد. هواپیمای وی در جریان حمله نظامی شوروی به افغانستان توسط نیروهای مجاهدین مورد حمله قرار گرفته و سرنگون شده بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز مقامات روسیه هیچ جزئیاتی از هویت و محل پیدا شدن وی منتشر نکرده‌اند، اما یک منبع به خبرگزاری فرانسه گفته است که احتمالا او در پاکستان به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته همین، منبع نظامیان روس که در جریان جنگ اسیر می‌شدند به زندان‌هایی در پاکستان منتقل می‌شدند.

مدیر سازمان کهنه سربازان روسیه نیز با تایید خبر پیدا شدن وی، از اینکه تا کنون هیچ اطلاعاتی درباره سرنوشت این خلبان وجود نداشته ابراز تعجب کرد. این خلبان حدودا ۶۰ ساله است و گفته می‌شود که می‌خواهد به روسیه بازگردد.

تا خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان حدود ۳۰۰ نظامی این کشور ناپدید شدند و از این میان تنها حدود ۳۰ نفر پیدا شده و به کشورشان بازگشته‌اند.

در سال ۲۰۱۳ نیز یک سرباز سابق ارتش شوروی که اصالتا ازبک بود به صورت اتفاقی پیدا شد. وی که در جریان جنگ به شدت زخمی شده بود توسط غیرنظامیان افغانستان پیدا و مراقبت شد، او سپس اسم خود را عوض کرده و با هویت جدید در افغانستان زندگی می‌کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحلیلگران نظامی  بر این باور هستند که بسته کمک نظامی اخیر آمریکا تنها می‌تواند به اوکراین برای حفظ مواضع فعلی خود در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه کمک کند.

اوکراینی‌ها پیش از این در ماه فوریه کنترل آودیئیفکا واقع در منطقه دونتسک در شرق این کشور را از دست داده بودند. نیروهای کی‌یف در پی عدم دریافت تجهیزات و مهمات کافی از سوی متحدان غربی خود طی ماه‌های گذشته کنترل مناطق دیگری را از دست دادند. 

ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در دست دارد. مسکو همچنین نام ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به فهرست «جنایتکاران تحت تعقیب» در روسیه اضافه کرده است.

کارشناسان در حالی شرایط کنونی برای نیروهای اوکراینی را «دشوار» توصیف می‌کنند که به گفته آنها معضل اصلی برای این نیروها عدم ایجاد خطوط دفاعی مستحکم است. این در حالی است که ارتش روسیه سال گذشته با ایجاد خطوط دفاعی مستحکم توانست از مناطقی که فتح کرده بود در برابر عملیات ضدتهاجمی اوکراین دفاع کند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان شرق رفح
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم