Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@06:00:08 GMT

به کار بستن آیات الهی از مصادیق حفظ قرآن کریم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۷۱۷۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، در این کلاس حجت الاسلام "کیانی" با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) ویژگی‌های اعطایی الهی در ماه مبارک رمضان به امت مسلمان را بازگو نمود.
وی لحظات ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای درک حضور در محضر الهی دانست و روزه داری در همه ابعاد آن را موجب غفران و جلب رحمت الهی معرفی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیانی با اشاره به حرمت به حرمت قرآن، تلاوت و فهم درست آیات الهی وبه کارگیری آن در زندگی را از جمله مصادیق ادای احترام به قرآن دانست.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه مبارک رمضان سبب بیداری امت اسلامی در برابر ظلم علیه مسلمانان خواهد شد

ماموستا فائق رستمی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن درخواست قبولی طاعات و عبادات برای امت اسلامی و آرزوی سربلندی مسلمانان عالم، اظهار داشت: پیامبراسلام در ارتباط با فضیلت ماه مبارک رمضان می فرمایند: « هُوَ شَهْرٌ أَوَّلُهُ رَحْمَةٌ وَ أَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ وَ آخِرُهُ الْإِجَابَةُ وَ الْعِتْقُ مِنَ النَّار»؛ رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت و ميانه ‏اش مغفرت و پايانش اجابت و آزادى از آتش جهنم است.

امام جمعه شهرستان سنندج استان کردستان افزود: پیامبراسلام در آخر ماه شعبان می فرمودند: "هر کس یک ماه یک فرض انجام دهد، جای هفتاد فرض از خداوند متعال پاداش می گیرد؛ در واقع یک خصلت نیکو انجام دادن ثواب هزار برابری دارد.

وی ادامه داد: ماهی که در آن یک شب بزرگ و مهم به نام "قدر" واقع شده است که اگر انسان در آن شب زنده داری کند ثواب یک هزار ماه و بلکه بیشتر به او می رسد.

ماموستا رستمی، عنوان کرد: قرآن کریم در این ارتباط می فرماید، "مسئله روزه اختصاص به پیامبراسلام ندارد و بر همه پیامبران پیشین این موضوع فرض شده بوده است.

وی بیان کرد: این ماه نشان دهنده آن است که هر مسلمان در هر جای دنیا با مودت ، وحدت و با استعانت به قرآن کریم در این ماه عزیز زندگی مسالمت آمیز و مهربانانه ای با دیگر مسمانان داشته باشد.

وی اضافه کرد: همگان به آیه شریفه 177 سوره بقره رجوع کنند که بسیار جامع مطالبی را بیان نموده است و می فرماید: «لَيْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ .... صَدَقُوا ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ»؛ نیکی این نیست که روی خود را به سوی مشرق و مغرب کنید بلکه نیکی واقعی و کامل که شایسته است در همه امور شما ملاک و میزان قرار گیرد، منش ، رفتار و حرکات کسانی است که به خدا ، روز قیامت ، فرشتگان ، کتاب آسمانی و پیامبران ایمان آورده اند و مال و ثروتشان را با آنکه دوست دارند به خویشان ، یتیمان ، درماندگان ، در راه ماندگان ، سائلان و در راه آزادی بردگان می دهند؛ نماز را با همه شرایطش برپای می دارند و زکات می پردازند و چون پیمان بندند وفاداران به پیمان خویشند و در تنگدستی و تهیدستی و رنج و بیماری و هنگام جنگ شکیبایند؛ آنان هستند که در دین داری و پیروی از حق راست گفتند و اینانند که پرهیزکارند.

وی تصریح کرد: در این آیه تاکید بر بهترین نیکی ها و بسیاری از مسائل مهم اجتماعی است؛ اگر بخواهیم فقر زدایی کرده و از جامعه بشری این مشکلات و معضلات را برداریم باید به زکات و خمسی که خداوند متعال برهمه مسلمان واجب کرده است ، عمل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگر این آیه این است که نه تنها در کشور خود غمخوار باشیم بلکه هر کس گرسنه است و نیاز به کمک دارد را یاری و همراهی کنیم؛ رسول خدا(ص) در این ارتباط می فرماید: «مَثَلُ المُؤمِنِینَ فِي تَوَادِّهِم وَتَعَاطُفِهِم وَتَرَاحُمِهِم مَثَلُ الجَسَدِ إذَا اشْتَکَی مِنْهُ شَيءٌ تَدَاعَی لَهُ سَائِرُ الجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَالْحُمَّي»؛ مثل مؤمنان در پیوند، دوستی، محبت و رحمت به هم و اهمیت دادن به سرنوشت یکدیگر مثل یک پیکر زنده است که اگر جزئی از آن به درد آید سایر اجزای پیکر با بیداری و رنج با آن همدردی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به آیات 11 تا 16 سوره بلد قرآن کریم، تاکید کرد: یکی از فلسفه های نمازهای عید ، حج و تجمعات دینی؛ وحدت، برادری و اخوت است؛ اگر بخواهیم این قله ها را فتح کنیم حمایت از یتیمان ، گرسنگان ، طعام دادن و اسیران در اولویت هستند که امیدواریم انشاالله این رویه مبارک با اتحاد وهمدلی مستدام باشد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • هفدهمین روز از زندگی با آیه‌ها
  • هنر‌های قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
  • شمیم عطر قرآن در سنندج پیچید + فیلم
  • مراسم جزءخوانی قرآن کریم در روستای ده محمد به مناسبت ماه رمضان + فیلم
  • شانزدهمین روز از زندگی با آیه‌ها در شهر کرد
  • ماه مبارک رمضان سبب بیداری امت اسلامی در برابر ظلم علیه مسلمانان خواهد شد
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم توسط نجاتگران هلال احمر دهگلان + فیلم
  • پانزدهمین روز از زندگی با آیه‌ها
  • محفل انس با قرآن کریم افغانستانی‌های مقیم‌ قم + فیلم
  • استقبال تکابی ها از جمع خوانی قرآن کریم