Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: روستای "ویست" در زمینه تولید صنایع دستی شاخص است در این روستا فرش‌های ذهنی بافت تولید می‌شود که به ثبت ملی رسیده و سبدبافی نیز از صنایع دستی موفق این روستا است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ استانها اصفهان نظرات

جعفر جعفر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهانبا اشاره به صنایع دستی در روستای ویست اظهار داشت: روستای ویست در استان اصفهان در تولید صنایع دستی موفق بوده و اشتغال‌زایی در این زمینه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه حمایت از فرش ذهنی بافت ویست باید حوزه صنعت و معدن و اتحادیه فرش وارد عمل شوند اما در هر صورت این بخشی از صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در گام نخست باید پشتوانه سازی انسانی برای این فرش ذهنی بافت ایجاد کنیم، در کل اگر صنایع دستی احساس خطر می‌کنیم ابتدا باید پشتوانه‌سازی انسانی آن را ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: در گام نخست پیشکسوت‌هایی که مسلط به بافت این فرش هستند این فرش را می دانند آموزش نیروی انسانی به مردم بومی و محلی آن منطقه داشته باشند و اگر 2 یا 3 نفر اکنون بافت این فرش را می‌دانندبا این آموزش وپشتواننه‌سازی 20 نفر شوند در واقع ابتدا باید نیروی انسانی آن را تامین کرد.

جعفر صالحی خاطرنشان کرد: پس از ایجاد پشتوانه نیروی انسانی باید وارد تولید و معرفی شده  و تولید و بازار هدفمند داشته باشیم و این اقدام میل بافنده از تولید این محصول را فراهم می‌کند و رونق به بازار می‌دهد زیرا اگر رشته‌ای رونق در آن ایجاد شود استقبال از آن نیز زیاد می‌شود.

وی تصریح کرد:  اتحادیه فرش و سازمان صنعت و معدن این موضوع را باید سرلوحه خود قراردهند زیرا می‌توان به توسعه این فرش فکر کرد، در این مورد ما در تمامی رشته‌ها به سازمان صنعت و معدن پیشنهاد داده‌ایم اما به طور مستقیم نمی‌توانیم وارد این عرصه شویم چون فرش زیر نظر صنعت  معدن است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: در مورد سبد بافی این روستای شاخص کارآفرینان چندین مرحله از تسهیلات خاص میراث فرهنگی بهره‌مند شده و حمایت‌ کرده‌ایم. حتی از این تولیدات معمولا در نمایشگاه‌های ملی و استانی که برگزار می‌شود سبدبافی ویست پای ثابت این نمایشگاه‌ها بوده است.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان

رئیس اداره تعاون کاشان از پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسن اربابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، کارگران را ستون فقرات اقتصاد دانست و اظهار داشت: امسال دو ظرفیت یکی در بعد رسانه‌ای و دیگر در حوزه فرهنگی از آن بهره‌گیری می‌شود.

وی ضمن اشاره به فوت 20 کارگر حوادث کارگاه‌های ساختمانی در سال گذشته، افزود: به مناسبت هفته کار و کارگر با دو تن خانواده‌های متوفی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی شهرستان کاشان دیدار و گفت‌وگو و از آنان دلجویی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش ابراز داشت: دو میلیارد و 200 میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.

وی میزان تحقق اشتغال را 111 درصد و سهمیه پیش‌بینی شده برای اشتغال چهار و 432 مورد عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده 223 میلیارد تومان بوده است و از محل تسهیلات مشاغل خانگی سه میلیارد و 560 میلیون تومان پرداخت شده است.

اربابی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستاهایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برا هر اشتغال حداکثر 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری یکی از اقدامات است و از این رو 98 واحد تولیدی دارای خانه بهداشت کارگری است به نحوی که 9 مورد از این واحدها در سال گذشته افتتاح شده است در حالی که 170 واحد تولیدی باید خانه بهداشت کارگری داشته باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به کاهش رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی افزود: میزان رسیدگی به پرونده‌ها از 102 روز به 27 روز کاهش یافته است که از میانگین کشوری پایین‌تر است و این مهم نشان از تلاش همکاران ما در این حوزه است.

وی از 63هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان خبر داد و ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و 200 واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

اربابی ضمن اشاره به کاهش دادخواست‌ها در حوزه کارگری گفت: 28 مورد شورای اسلامی کارگری در شهرستان کاشان فعال است و از سوی دیگر سه مورد انجمن کارگری جدید در این شهرستان به تازگی مشغول به فعالیت هستند و 50 مورد نیز نماینده کارگران در کاشان وجود دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم