Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- یک روانشناس گفت: دانش آموزان آسیب دیده به علت نگرانی از قضاوت والدین آزار جنسی را افشا نکردند. آموزش اصول مراقبت جنسی از خود، باید از خانواده آغاز شود و صحبت نکردن والدین با فرزاندانشان در این مورد، زمینه سوء استفاده را فراهم می کند.

موضوع آزار جنسی تعدادی از دانش آموزان دبیرستان غیردولتی در غرب پایتخت طی روزهای اخیر احساسات مردم و مسئولان را جریحه دار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده معلم که در مدرسه مسئولیت انضباطی هم داشته با ارسال فیلم ‌های مستهجن برای دانش‌آموزان متوسطه اول و نیز دادن مشروبات الکلی یا سیگار به آنان، با تعدادی از آنها ارتباط خارج از عرف برقرار کرده و نیز برخی دانش آموزان را به برقراری رابطه نامناسب با یکدیگر تشویق می کرده است.
منابع رسمی هنوز مشخصات و هویت کامل فرد خاطی را اعلام نکرده اند اما آن طور که در برخی رسانه ها آمده وی متاهل و دارای یک فرزند است.
آنچه ابعاد این فاجعه را هولناک تر می کند، وقوع این اتفاق از مدتی قبل است؛ حالا پرسش این است چرا با توجه به وقوع این اتفاق از ماه ها پیش دانش آموزان از افشای آن به والدین ابا داشتند.
نادر اباذری، روانشناس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره موضوع آزار جنسی تعدادی از دانش آموزان مدرسه ای در غرب تهران، گفت: موضوع های مختلفی را می توان در این فاجعه مورد تفسیر و تحلیل قرار داد. یکی از موارد، تاخیر در اعلام این اتفاق هولناک از سوی دانش آموزان آسیب دیده به خانواده هایشان است.
وی یکی از اصلی ترین دلایل اعلام نکردن این اتفاق را نگرانی دانش آموزان از مطرح کردن آن با خانواده شان اعلام کرد و گفت: این دانش آموزان قطعا نگران واکنش والدینشان بودند.
اباذری افزود: بسیاری از والدین پذیرش مشروط از فرزندشان دارند و دوست داشتن یا نداشتن از فرزندشان را وابسته به کارها و شرایطی که فرزندشان می کنند؛ می دانند.
این متخصص حوزه روانشناسی گفت: پذیرش مشروط والدین از فرزندشان، زمینه را برای سوء استفاده از آنها ایجاد می کند که تنها محدود به سوء استفاده جنسی نیست. در این شرایط کودکان و نوجوانان نگران هستند که پذیرششان از سوی والدینشان به خطر بی افتد.
وی گفت: باید همواره به فرزندانمان تاکید کنیم در هر شرایطی آنها را دوست داریم و از آنها حمایت می کنیم.
این کارشناس حوزه بهداشت روان اضافه کرد: یکی از دلایلی که با گذشت این مدت دانش آموزان از مطرح کردن حادثه با والدین ابا می کردند این است که خودشان از سوی خانواده زیر سوال می روند.
وی آموزش مسائل جنسی را به کودکان بسیار ضروری و مهم ارزیابی کرد و گفت: این آموزش ها باید از خانواده ها آغاز شود تا امکان ادامه آن در مدارس وجود داشته شود.
وی با اشاره به تجربیاتش در آموزش مسائل جنسی در مدارس گفت: اگر اهمیت آموزش مسائل و مراقبت های جنسی در خانواده به کودکان و نوجوانان گوشزد نشود؛ آنها به آموزش در مدارس واکنش خوبی نشان نمی دهند.
اباذری درباره آموزش در خانواده گفت: اگر خانواده آگاهی لازم را از آموزش مسائل جنسی ندارند بهتر است خودشان به روانشناس مراجعه کنند و چگونگی بیان این مسائل را به فرزندشان را آموزش ببینند. بهتر است یکی از اعضای خانواده که ارتباط بهتری با فرزند دارد، این آموزش را به فرزند را بدهد.
اباذری با تاکید بر اینکه باید فرد مورد اطمینانی در خانواده حضور داشته باشد؛ که در صورت بروز اتفاقات این چنینی، کودک و نوجوان به وی مراجعه کند، گفت: کودک یا نوجوان نباید احساس کند، والدین به خاطر اتفاقی که برایش پیش آمده او را دوست نخواهند داشت.
این کارشناس حوزه بهداشت روان درباره مواردی که ممکن است نشان دهد فرزند در شرایط بدی قرار گرفته گفت: صحبت از مرگ و خودکشی، افزایش حس اضطراب و افزایش غیر معمول اطلاعات در حوزه مسائل جنسی و خود ارضایی مکرر فرزند می تواند نشانه هایی مبنی بر در خطر بودن باشد.
پس از این اخبار انتشار یافته از این فاجعه هولناک دستوری دادند.
اجتمام * 3377 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سواد رسانه سواد سلامت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، صبح سه شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ سپاس معلم که در دبیرستان شاهد شهیده مقبل ناحیه یک این شهر برگزار شد اظهار کرد: اموزش و پرروش در شکل گیری شخصیت یک انسان نقش مهم و محوری دارد.

هاشم ناظمی جلال افزود: آموزش و پرورش اساسی‌ترین سنگ بنای توسعه و شکل‌دهنده شخصیت فرهنگی جامعه است.

وی به نقش مهم معلم اشاره کرد و ابراز داشت: شکل گریر شخصیت یک فرد و دانش آموز با نقش‌آفرینی معلم و دانش‌آموز حاصل می‌شود.

وی در ادامه به روز شمار هفته معلم اشاره کرد و بیان داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه با عنوان نور مهطر، پنجشنبه فرزانه زمان، جمعه ایثار به توان تو، شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه محور جامعه، یکشنبه پا جای پای انبیا، دوشنبه پاک جوهران و سه‌شنبه آخرین روز آینده در دستان تو نام‌گذاری شده است.

ناظمی جلال از برگزاری برنامه های متعدد به مناسبت روز معلم اشاره کرد و گفت:: همزمان با هفته پاسداشت مقام معلم برنامه‌های متنوعی در سطح استان اجرا و از معلمان نمونه و تلاشگر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بر لزوم قدر شناسی دانش آموزان از فرصت های علم و تحصیل تاکید و عنوان کرد: دانش‌آموزان باید قدر فرصت دوران تعلیم و تربیت را بدانند و از تجارب معلمان خود استفاده کنند تا زمینه اعتلای اخلاقی و شایستگی‌های فردی و اجتماعی آنها فراهم آید.

وی شهید مطهری را متفکر قرن و استاد بی‌بدیل علم و عمل دانست و خاطر نشان کرد: لازم است دانش‌آموزان با اندیشه‌ها و تفکرات این علامه اندیشمند آشنا شوند.

کد خبر 6092855

دیگر خبرها

  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی بازداشت شد
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی