Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@16:03:53 GMT

برگزاری اختتامیه تئاتر خرداد در جماران

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۷۴۵۹

برگزاری اختتامیه تئاتر خرداد در جماران

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، اختتامیه پنجمین همایش سراسری تئاتر خرداد با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و اجرای سیدجواد هاشمی در حسینیه جماران برگزار می‌شود.
 
این همایش که از سه شنبه  8 خرداد ماه کار خود را با نمایش‌های مختلفی از جمله «برندگان جام»، «11 بهمن 57»، «اسماعیل»، «مأموریت ویژه»، «مثل خواب مثل رویا» و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... آغاز کرده بود، به روز اختتامیه خود رسید.
 
مراسم اختتامیه امروز 12 خرداد از ساعت 21 در حسینیه جماران برگزار می‌شود. از دیگر مهمانان این برنامه می‌توان به سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، معاونین وزارت ارشاد و جمع زیادی از هنرمندان تئاتری کشور نام برد.
 
*«آمیزقلمدون» به ایرانشهر می‌آید
 
هادی مرزبان قصد دارد نمایش «آمیزقلمدون» نوشته زنده یاد اکبر رادی را بعد از گذشت 22 سال، بار دیگر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد.
 
این نمایش از جمله آثار زنده یاد اکبر رادی است که 22 سال پیش با کارگردانی هادی مرزبان در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته بود و در همان زمان به مدت 10 شب نیز در شهر اصفهان اجرا شد.
 
مرزبان قصد دارد بار دیگر این اثر نمایشی را با حضور ایرج راد، فرزانه کابلی، آذر خوارزمی، نوشین تبریزی و سمیرا کریمی روی صحنه ببرد. این نمایش از هفته پایانی خرداد اجرایش را در ایرانشهر آغاز می‌کند.
 
*پُک تا 19 خرداد به صحنه نمی‌رود
 
نمایش پک از 12 تا 19 خرداد به مناسبت ایام شهادت امام علی(ع) و رحلت بنیانگذار انقلاب اجرا نخواهد داشت. این نایش از روی یکشنبه 20 خرداد تا 23 خرداد ساعت 21 در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.
 
این نمایش به کارگردانی حسین احمدی قاجاری و بازی مانلی حسین پور و مهبد قناعت پیشه و سروش طاهری است.
 
*اجراهای تئاتر مستقل تهران تمدید شدند
 
نمایش «رومولیت» به کارگردانی مصطفی کوشکی و هستی حسینی و «شیطونی» به کارگردانی مهدی کوشکی تا 25 خرداد ماه تمدید شدند.
 
نمایش «رومولیت» با حضور مهدی پاکدل، نازآفرین کاظمی، شهروز دل افکار، امیر شمس، صبا ایزدپناه، مونا شریفی، سجاد باقری، الناز شهبازی، علی آرتین، علی عبدی، فاطمه احمدی، امیر باباشهابی، دانیال شاهسون، سعید بابایی هر روز ساعت 21:45 به صحنه می رود.
 
همچنین نمایش «شیطونی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی که اجرای خود را از هفته نخست فروردین ماه آغاز کرده است ضمن تمدید مجدد، از این پس در سایت تیوال بلیت نمایش خود را پیش فروش خواهد کرد.
 
*تالارهای تئاتر شهر در ایام گرامی قدر تعطیل است
 
تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر از دوازدهم تا هفدهم خرداد ماه سال 94 به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره)، قیام 15 خرداد ، سالروز شهادت حضرت علی (ع) و شبهای گرامی قدر تعطیل هستند.
 
نمایش «پرواز به تاریکی» به کارگردانی افشین هاشمی در تالار چهارسو، نمایش های «تئاتر بازی» به کارگردانی ایلناز شعبانی و «لولیتا» به کارگردانی بهنام احمدی در تالار سایه ، نمایش های «نوبت یعنی بعدی» به کارگردانی مرتضی شاه کرم و «رویای آمریکایی» به کارگردانی آیلین کیخایی در تالار قشقایی و نمایش «راس ساعت یازده» به کارگردانی محمد نژاد در پلاتو اجرا روز جمعه یازدهم خرداد به اجراهای خود پایان دادند، این در حالی است که از روز جمعه 18 خرداد ماه نمایش «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی در تالار اصلی و نمایش محیطی «دریادلان» به کارگردانی امیر حسین شفیعی در بوستان دانشجو میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.
 
*بعد از لیالی قدر «عکس خانوادگی» در تماشاخانه سنگلج
 
نمایش «عکس خانوادگی» با طراحی و کارگردانی «رضا بهرامی» از 20 خرداد ماه و بعد از تعطیلات لیالی ارزشمند قدر در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می رود.
 
به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش «عکس خانوادگی» به نویسندگی «محمود استادمحمد» و با طراحی و کارگردانی «رضا بهرامی» از 20 خرداد ماه و بعد از تعطیلات لیالی ارزشمند قدر در تماشاخانه سنگلج و در ساعت 20 به صحنه می رود.
 
«عکس خانوادگی» روایت زندگی زنی تنهاست که با مشکلات زیادی مواجه بوده است و همین مشکلات سبب ایجاد مسائلی در حال شده است.
 
پرستو گلستانی، مهران امام‌بخش و‌ امیر عدل‌پرور بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه‌ای به ایفای نقش می پردازند.
 
«رضا بهرامی» کارگردان‌ جوان تئاتر که پیش از این در سال گذشته با نمایش بیست متری در تماشاخانه باران به صحنه رفته بود؛ در تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود به سراغ یکی از متون کمتر کار شده محمود استاد محمد رفته است.
 
«محمود استاد محمد» در سال 85 قصد اجرای نمایش «عکس خانوادگی» با بازی پرستو گلستانی و مرتضی ضرابی را داشت که به دلایلی در تمرین باقی ماند و استاد محمد موفق به اجرای این اثر نشد.
 
از دیگر عوامل این اثر می توان به: کهبد تاراج(مشاور کارگردان)، الهام شعبانی(طراح لباس)، امیر ترحمی(طراح نور)، شایان جعفری(طراح پوستر و بروشور)، فیروزه فیاض بخش(مدیر تولید)، حسین طاهربخش(کارگاه آریانا)(ساخت دکور)، حمیدرضا ژاله(دستیار کارگردان)، مرضیه مهاجر(منشی صحنه)، پانیذ تاج‌بخت، مسیب کریمی و ابوالفضل شفیعی(مدیران صحنه)، آزاده شفیعی(روابط عمومی)، یاسمن پولادی‌ها(عکاس) و حامد قریب(مشاور رسانه‌ای) اشاره کرد.
 
نمایش «عکس خانوادگی» با طراحی و کارگردانی «رضا بهرامی» از 20‌خرداد ماه هرشب ساعت 20 روی صحنه خواهد رفت و علاقمندان به تماشای این اثر می توانند برای خریداری بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اختتامیه تئاتر خرداد جماران ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید