Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر کوهپایه گفت: حدود ۳۰ اثر تاریخی در شهر کوهپایه وجود دارد که پتانسیلی بسیار عالی و ارزمنشد برای شهر کوهپایه است و وظیفه ما احیای آثار تاریخی و نگهداری آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قوام الدین ضیایی در گفتگو با صاحب نیوز اظهار کرد: خوشبختانه شهر کوهپایه با قدمت تاریخی بیش از سه هزار و ۵۰۰ سال با توجه به آثار و شواهد موجود، امروزه دارای زیر ساخت‌های بسیار مطلوب و قابل توسعه در ابعاد مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وظایف شورای اسلامی شهر، افزود: بنا به رویکرد ذاتی شورای شهر و توجه تام به تمام جنبه های مختلف بعد از تاریخ اول شهریور 96 که این شورا اغاز به کرد و با جلسات هم اندیشی به نیت همسویی و همگرایی بیشتر و تفاهوم و همدلی بین اعضا و به نیت تحقق اهداف و انتظارات مردم نسبت تشکیل جلسات در گزینش شهردار و احراز تصدی این ارگان دولتی_ عمومی در خدمات رسانی با مد نظر قرار دادن ۲۰ پارامتر و شاخصه خاص، اتفاق افتاد.

رئیس شورای شهر کوهپایه با اشاره به قدمت بیش از ۵۵ ساله شهرداری کوهپایه، تصریح کرد: برای انتخاب شهردار ۲۴ نفر را با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا گزینش کردیم و در نهایت با توجه به تجارب، نگاه عموم، حسن عملکردی، بومی بودن، پاکدستی، اشرافیت به تمامی امور و صداقت کاری نهایت بر این شد که اقای علیخانی به عنوان شهردار گزینش شدند.

وی خاطرنشان کرد: شروع کار رسمی شهردار مقارن بود با کسری بودجه سال ۹۷ و پیشنهاد بودجه به شورا رسید و بودجه با سه میلیارد‌ و ۶۵۰ میلیون تومان با رویکردی با سه هدف‌ ایجاد فضای شهر ایده ال با نکوسازی، حفظ میراث فرهنگی و برنامه ریزی برای رونق بخشی به بافت قدیم در پیش گرفته شد.

ضیایی در ادامه گفت: با این رویکرد شورا، ملزم به این شدیم بودجه های خاصی را در این سه مقطع تقسیم بندی کنیم و نهایتا برای این‌که بتوانیم توانمند و با چشم انداز این راه را جلو بریم و جامع هدف ما تعیین و مشخص باشد مجبور به برنامه ریزی بودیم این برنامه ریزی با استفاده از کارشناسان زبده استان انجام گرفت.

قوام الدین ضیایی بیان کرد: برای تحقق این اهداف نیاز به یک نقشه راهبردی، دقیق و جامع از وضع موجود به منظور انالیز کردن وضعیت بود که در محدوده و حریم شهر برای مدون کردن برنامه و تهیه جامع هدف بوده که با دعوت مشاوران نقشه برداری وضعیت محیط شهر به صورت کامل در ان لحاظ شد و در این مسیر چشم انداز ۲۰ ساله برای شهر ترسیم شد.

رئیس شورای شهر کوهپایه اذعان کرد: در این چشم انداز شاخصه‌هایی چون برداشت و تعیین محدوده بافت ناکارامد شهری که به سه محدوده تقسیم شد و با تصویب دولت برای وام‌های چهار درصد برای احیای بافت‌های فرسوده که می‌تواند انگیزه ای برای احیا این بافت باشد و به تسریع آن کمک کند.

قوام الدین ضیایی اظهار کرد: با این برنامه احیای بافت قدیم شهر و پویا نمودن آن، ترغیب شهروندان به ساخت مخروبه‌های که در مالکیت ان‌هاست، امکان استفاده از بسته های حمایتی دولت، جلوگیری از هزینه های گزاف برای قشر اسیب پذیر و ایجاد درامدهای موقت برای شهرداری و جلوگیری از افزایش قیمت زمین در سطح شهر و وقتی محله‌ها و بافت‌های قدیم از این ناهنجاری خارج شد به طبع ایجاد یک امنیت در سطح شهر نیز اتفاق خواهد افتاد.

ضیایی افزود: برای نکوسازی و رسیدن به یک شهر ایده‌ال برای امسال مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان را پیش بینی کردیم و ۱۵ هزار جدول را با کیفیت بسیار مطلوب تولید کرده و تمام محله‌ها و نقاط شهر که نیاز به پیاده‌رو سازی و جدول گذاری و مرمت به بازسازی را داشته باشد در دستور کار داریم و در طول شش ماه این‌کار را انجام خواهیم داد.

وی اصلی‌ترین رویکرد و برنام شورای شهر کوهپایه را مرمت و بازسازی حفظ میراث فرهنگی و اثار باستانی معرفی و تصریح کرد: شهر کوهپایه دارای اثار باستانی بسیار منحصر به فرد و متنوع است که متاسفانه گذر زمان و عدم توجه باعث تخریب بسیاری از ان‌ها شده اما هنوز هم دیر نیست و با انجام ان بتوانیم شهری داشته باشیم با جذب و جلب توریست و ایجاد درامد قابل قبول برای شهروندان داشته باشید.

رئیس شورای شهر کوهپایه خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ اثر تاریخی در شهر کوهپایه وجود دارد که پتانسیلی بسیار عالی و ارزمنشد برای شهر کوهپایه است.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت مسجد تاریخی«چهلستون و یری» با جدیت ادامه یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی روز چهارشنبه در بازدید از این ۲ مسجد، افزود: تاریخ این ۲ مسجد با عبادت علما و مومنان طی سال ها شناخته می‌شود و این بناهای مذهبی دارای قدمت و عظمت است.

وی با بیان اینکه با کارهای انجام گرفته مرمت شبستان مسجد چهلستون به نحو احسن انجام شده است، گفت: برای ادامه روند مرمت در این مسجد تاریخی سه میلیارد ریال برای کف‌سازی این بنای تاریخی از محل اعتبارات عمرانی استان تخصیص خواهد یافت.

افشارچی همچنین در بازدید از مرمت های انجام شده تکیه مسجد یری پایین زنجان، گفت: برای ادامه مرمت این مسجد به ویژه تکیه آن ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار امانی تخصیص داده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در این بازدید، گفت: مرمت موضعی آجرها، بندکشی با دوغاب گچ، مرمت‌های اضطراری طاق و تویزه‌ها و برچیدن اندود فرسوده گچی و سیمانی، عایق کاری فرسوده پشت‌بام به همراه سبک‌سازی خاک انباشته شده، سبک‌سازی و اجرای عایق‌ کاری مجدد، تعویض آجرهای فرسوده و استحکام‌بخشی پایه‌های آجری این مسجد انجام شده است.

سید سعید صفوی افزود: سال گذشته بخش مهمی از شبستان مسجد یری پایین مانند مرمت و ساماندهی ۲ ستون آجری، درآوردن بندها و آجرهای فرسوده، اجرای بندکشی مجدد، سبک‌سازی، شیب‌بندی، عایق کاری، کف‌سازی و ساماندهی جداره‌های داخلی با مشارکت اداره کل و اعضای هیات امنای مسجد انجام شد.

وی اضافه کرد: در مسجد چهلستون زنجان باید کف‌سازی و مشکلات الکتریکال و در تکیه مسجد یری پایین، آواربرداری سقف، بام سازی، تعویض تیرهای چوبی پوسیده، دوخت و دوز ترک‌های عمیق و نیمه عمیق، برچیدن اندود نمای ورودی اصلی و اجرای ارسی انجام شود.

مسجد چهل‌ستون زنجان از مساجد تاریخی شهر زنجان است.این مسجد در بافت بازار بالای زنجان در ضلع جنوب شرقی مسجد جامع زنجان در راسته معروف به راسته حجت الاسلام قرار دارد.این بنا طبق کتیبه منصوب بر روی پیشانی ورودی در سال ۱۲۸۴ هجری قمری ساخته شده است.مسجد یری پایین در قسمت جنوبی زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی این شهر واقع شده که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط بوده و در فهرست آثار تاریخی زنجان به ثبت رسیده است.

کد خبر 6100545

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی در بافت تاریخی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست
  • عکس/ تخریب بافت تاریخی روستای شیلاندر
  • مرمت مسجد تاریخی«چهلستون و یری» با جدیت ادامه یابد
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • آشنایی با پزشکی ترمیمی
  • طرح پهنه‌بندی حریم مشهد به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری