Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:53:12 GMT

بهره گیری از مشارکت مردمی برای اجرای طرح تفکیک زباله

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۹۱۷۳

بهره گیری از مشارکت مردمی برای اجرای طرح تفکیک زباله

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی تاکامی بعدازظهر شنبه در جلسه ساماندهی پسماند استان میزان تولید زباله در استان را بیش از سه هزار تن اعلام کرد و بهره‌گیری از مشارکت مردمی برای اجرای طرح تفکیک زباله را امری لازم و اساسی برشمرد.

وی با تأکید براینکه باید با اجرای مطلوب طرح تفکیک زباله از مبدأ و فرهنگ‌سازی برای تداوم آن به حفظ محیط‌زیست کمک کرد تصریح کرد: ۲۷ مرکز دفن زباله در استان وجود دارد که باید این مراکز پایش مستمر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بابیان اینکه مراکز زباله استان نیازمند ساماندهی است و باید این برنامه پیگیری جدی شود گفت: پسماند استان به ۹ منطقه و نواحی تقسیم‌شده و باید برای ساماندهی آن گام‌های اساسی برداشته شود.

محمدی، بابیان اینکه مازندران دارای سرمایه‌های طبیعی و خدادای فراوانی است که باید از این سرمایه‌ها صیانت شود درباره وضعیت نیروگاه‌های زباله‌سوز استان گفت: خوشبختانه روند ساخت نیروگاه‌ها تسریع یافته است.

کد خبر 4312396

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران زباله محمد محمدی بوشهر ماه مبارك رمضان سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان یاسوج شهرکرد شیراز مشهد خرم آباد مراسم گلریزان بارش باران بیرجند خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله بصورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به این مطلب که از امروز کوچکترین زباله ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولان شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

کد خبر 6093175

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد