Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌های حقوق بشری و حامیانشان در شهرهای سراسر آمریکا به منظور اعتراض به سیاست دولت ترامپ در جدا کردن کودکان مهاجر آمریکای مرکزی از والدینشان تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ در این تظاهرات صدها نفر از جمله در مقابل مقر وزارت دادگستری آمریکا در شهر واشنگتن شعار می‌دادند "خانواده‌ها به همدیگر تعلق دارند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معترضان دولت آمریکا را متهم به نقض حقوق بشر و ترساندن کودکان با اهداف سیاسی کردند.

جسیکا مورالس، رئیس گروه فعال حامی مهاجرت به نام گروه "ما به یکدیگر تعلق داریم"، گفت: این درحقیقت یک وضعیت اضطراری است و هر روز کودکان بیشتری از والدینشان جدا می‌افتند و دولت ترامپ باید فورا این سیاست را متوقف کنند.

این اعتراضات بعد از آن راه افتاد که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد که از ماه اکتبر تاکنون موجب جدا شدن اعضای صدها خانواده‌ای شده است که از مرزهای جنوبی بدون اوراق مهاجرتی گذر کردند.

ماه گذشته میلادی جف سشنز، دادستان کل آمریکا رسما اعلام کرد که سیاست بازداشت و جدا کردن همه والدین از کودکان در صورتی که به طور غیرقانونی از مرز عبور کنند، اجرا می‌شود.

دولت آمریکا گفته این سیاست برای بازدارندگی در برابر مهاجرت غیرقانونی لازم و ضروری است اما منتقدان می‌گویند این بی رحمی در حق پناهجویان و آوارگانی است که از خشونت‌ها در منطقه آمریکای مرکزی فرار می‌کنند.

بوستاوو هورس، مدیر اجرایی یک گروه دیگر حامی مهاجران با نام CASA گفت: این دادستان کل تصمیم گرفته که بچه‌های ما را از والدینشان جدا کنند و این غیراخلاقی و یک جرم است و ما قرار نیست که آن را بپذیریم.

این در حالی است که اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرده که برای جلوگیری از این سیاست یک شکایت ثبت کرده و این اقدامات را نقض حقوق بشر توصیف کرد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: جدا کردن خانواده‌ها از هم غیرضروری و بی‌رحمی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • فرصت‌سنجی سناریوهای تعامل آمریکا در آینده جنگ غزه
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان