Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در حاشیه بازدید از بازارچه رمضان در استان خراسان رضوی به تشریح اقدامات این نهاد در حوزه اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت.

وی با بیان اینکه 1.5 میلیون طرح اقتصادی به وسیله مددجویان کمیته امداد از اواسط دهه 70 تا سال گذشته اجرا شده است،گفت: با اجرای این طرح‌های اقتصادی،750 هزار خانوار خودکفا و از تحت حمایت خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه برنامه‌های اشتغال کمیته امداد در جهت حمایت از کالای ایرانی اجرا می‌شود،افزود: مردم با خرید تولیدات مددجویان تحت حمایت به تولید و حمایت از کالای ایرانی کمک می‌کنند و این امر نقش مهمی در اقتصاد ملی و مقاومتی دارد.

عبدالملکی با تاکید بر پشتیبانی از طرح‌های اقتصادی،گفت: هر سال بودجه مناسبی برای پشتیبانی از بازار اختصاص داده می‌شود و امسال بازاریابی و فروش محصولات در فضای مجازی را تقویت خواهیم کرد.

وی اعتبار امسال اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را چهار هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هزار و 400 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکها، دو هزار و 500 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ده هزار و 600 میلیارد تومان از محل صندوق امداد ولایت به اشتغال مددجویان اختصاص داده شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه بخش عمده مشاغل کمیته امداد در حوزه فعالیت‌های اقتصادی سنتی است،ادامه داد: امسال سهم کمیته امداد در عرصه مشاغل نوین را افزایش خواهیم داد؛ ضمن اینکه با ارائه مدل جدید برای پایداری مشاغل از طریق پشتیبانی جدی بازاریابی و مشاغل نوین اقدام خواهیم کرد.

عبدالملکی با اشاره به اجرای طرح آزمایشی تولیدات چند رسانه‌ای برای 200 نفر از مددجویان خراسان رضوی، افزود: این کارگاه  اشتغال‌زایی برای نخستین بار در این استان برگزار شده است و قصد داریم در کل کشور توسعه دهیم.

وی با اشاره به تولید محصولات فضای مجازی و ICT که قابلیت صادرات دارند، بیان داشت: این امر در جهت اقتصاد دانش بنیان است که طی دو سال آینده کمیته امداد در این زمینه مرکز اصلی در سطح کشور خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره  پایداری مشاغل ایجاد شده به وسیله کمیته امداد، یادآورشد: 10تا 15 درصد از  مشاغل به دلیل فضای عمومی اقتصاد با شکست مواجه می‌شود که در این صورت با ارائه تسهیلات و یا بازگشت به چرخه حمایتی سعی می‌کنیم این طرح‌ها را مجدد احیا کنیم.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: سهم  استان خراسان رضوی در اعتبار اشتغال زایی مددجویان را 250 میلیارد تومان از محل بانکها و کمیته امداد و 100 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی مصوب سفر رئیس جمهور به مشهد عنوان کرد.

وی متذکر شد: ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت علاوه بر نمایش توانمندی خانواده‌های تحت حمایت به عموم جامعه، موجب آشنایی مددجویان با فضای کسب و کار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال