Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@21:33:40 GMT

ترمیم مینای دندان، رویایی حقیقی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۹۸۵۷

رویداد۲۴-با از بین رفتن تدریجی مینای دندان پوسیدگی دندان آغاز می شود و همین امر به تدریج سبب از دست رفتن کامل دندان می شود، محققان با ابداع روشی جدید برای بازسازی مینای دندان، موفق شده اند از پوسیدگی دندان یا پیشرفت خرابی آن جلوگیری کنند. مینای دندان که بخش خارجی دندان را می پوشاند، سخت ترین بافت بدن است و می تواند در برابر درجه حرارت های زیاد، خوراکی ها و نوشیدنی های اسیدی مقاومت کند و به دندان کمک می کند تا برای دهه ها در بدن باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مینای دندان برخلاف سایر بافت های بدن زمانی که از بین می رود قادر به رشد دوباره نیست و باعث بروز درد و از دست رفتن دندان در حدود 50 درصد از جمعیت جهان می شود.
اکنون محققان دانشگاه «کوئین مری» لندن می گویند که روش جدیدی برای رشد ماده «مینرالیزه» ابداع کرده اند که می تواند زمینه را برای بازسازی بافت های سخت مانند مینای دندان و استخوان هموار سازد.
دکتر شریف الشارکاوی دندانپزشک و نویسنده اول این مقاله گفت: این موضوع بسیار هیجان انگیز است زیرا سادگی و قابلیت پذیری پلت فرم کانی سازی فرصت هایی را برای درمان و بازسازی بافت های دندانی باز می کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، اظهار داشت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح ( خشت و.... ) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

 

دیگر خبرها

  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود