Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت حدود ۱۰ هفته از آغاز راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بازگشت» در نوار غزه که همزمان با چهل و دومین سالگرد روز زمین برگزار شد که یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره ۲۱ هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطین در تاریخ ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ است، نظامیان رژیم اشغالگر قدس همچنان به کشتار مردم بی‌گناه غزه در این منطقه ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند تا ضرورت اجرای قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل را یک بار دیگر به جهانیان یادآور شوند؛ قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره شده؛ قطعنامه‌ای که رژیم صهیونیستی با اقدامات خود عملا آن را نادیده گرفته و آمریکا نیز با حمایت‌های بی‌چون و چرا از این رژیم اشغالگر مانع از اجرای این قطعنامه‌، دست‌کم تا زمان حاضر شده است. 

در ادامه این کشتار بی‌سابقه که ده ها کشته و صدها زخمی برجا گذاشته، روز گذشته نیز نظامیان رژیم اشغالگر قدس به سمت افراد شرکت کننده در این راهپیمایی‌ آتش گشوده و یک امدادگر را به ضرب گلوله جنگی به شهادت رسانده و بیش از ۱۰۰ فلسطینی را زخمی کرده‌اند.

«رزان النجار» امدادگر ۲۱ ساله‌ای بود که در طول مدت اعتراضات فلسطینیان، به مصدومان و مجروحان در این راهپیمایی‌ها رسیدگی می‌کرد. وی روز گذشته با شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست در خان یونس به شهادت رسید.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» امروز شنبه ۱۲ خردادماه (۲ ژوئن) در وبسایت خود گزارشی از این قساوت نظامیان صهیونیستی منتشر کرده که در آن از مصاحبه‌ای با این خانم امدادگر استفاده کرده که حدود یک ماه قبل از شهادتش انجام گرفته است.

رزان در این مصاحبه با افتخار از تلاش‌هایش برای نجات مردمی سخن می‌گوید که بدون اینکه کوچکترین سلاحی به دست گرفته باشند به شکلی ناجوانمردانه در حملات نیروهای صهیونیستی در مرز غزه زخمی شده‌اند.

وی تأکید می‌کند: «امدادگر بودن تنها یک حرفه مردانه نیست. زنان نیز می‌توانند به خوبی از عهده این کار برآیند. زمانی که یک زن در این منطقه آسیب ببیند و مجروح شود، چه کسی باید او را مداوا کند؟ درست است که این کار از عهده مردان نیز بر می‌آید اما ما امدادگران زن، نقش مهمی در اینجا ایفا می‌کنیم.»

این شهیده شجاع فلسطینی می‌افزاید: «ما یک هدف داریم و آن نجات جان مردم و خارج کردن آنها از این منطقه است و اینکه در نهایت این پیام را به جهان برسانیم که "بدون سلاح هم، ما قادریم هر کاری را انجام دهیم".»

بنا به گزارش نیویورک‌تایمز، شاهدان عینی اعلام کردند که زمانی که این امدادگر جوان سعی داشت تا به زخمی‌ها در نوار مرزی غزه و اراضی اشغالی کمک کند، گلوله‌ای به قلب او اصابت کرد.

بر اساس این گزارش، رزان النجار جزء نخستین داوطلبان امدادرسان زن بود که پس از آغاز خونریزی‌ها در نوار غزه به این منطقه آمد تا بدون هیچ چشمداشتی به درمان و التیام زخم مردمی مشغول شود که هیچ انتظاری جز تحقق مسالمت آمیز حق مسلمشان ندارند.

در بخش دیگری از این مصاحبه، این امدادگر جوان به چادری که در آن مشغول فعالیت است اشاره می‌کند و می‌گوید، «این چادری است که داوطلبان هر روزشان را در آن می‌گذرانند». او در ادامه از آرمان و هدفش سخن می‌گوید: «ما این کار را به خاطر عشق به کشورمان انجام می‌دهیم. این یک کار انسان‌دوستانه است. ما این کار را برای پول انجام نمی‌دهیم، نمی‌خواهیم به ما دستمزدی بدهند و یا جایی استخدام شویم، بلکه فقط رضایت خداوند مدنظرمان است».

وی می‌افزاید: «مردم از  پدر من می‌پرسند بدون اینکه دستمزدی بگیرم، اینجا چه کار می‌کنم. پدرم در جواب آنها می‌گوید، "من به دخترم افتخار می‌کنم. او از فرزاندان کشورم مراقبت می‌کند"... در جامعه من زنان اغلب مورد قضاوت قرار می‌گیرند اما جامعه باید سرانجام ما را بپذیرد، اگر پذیرفتن ما انتخاب آنها نباشد، آنها سرانجام مجبور به این کار خواهند شد چرا که قدرت ما از مردان نیز بیشتر است».

این دختر جوان فلسطینی در ادامه گفته است: «توانی که من در نخستین روز راهپیمایی به عنوان یکی از نخستین امدادرسانان از خود نشان دادم، به جرأت می‌توانم بگویم بعید است که در شخص دیگری بتوانید بیابید».

نیویورک تایمز در ادامه گزارش کرد، رزان بنا به اعلام مقامات امدادرسان غزه، صد و نوزدهمین فلسطینی‌ای بود که در هفته‌های گذشته در نوار غزه به دست نظامیان رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیده است، اما آمارهای واقعی نشان می‌دهد که تعداد شهدای این راهپیمایی مردمی تا کنون از مرز ۱۲۰ نفر نیز گذشته و علاوه بر این شهدا، صدها نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: غزه روز زمین رژیم صهیونیستی فلسطین شورای امنیت سازمان ملل مصاحبه زنان مردان جهان قلب درمان مسالمت آمیز عشق پول پدر جامعه فلسطین جنایت صهیونیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ۱۹۵ طوفان‌الاقصی| ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان

به گزارش قدس آنلاین، ۱۹۵ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان ادامه می‌دهد، حتی آوارگانی که برای در امان ماندن از حملات به رفح پناه برده‌اند نیز هدف جنگنده‌ها و پهپادها قرار می‌گیرند.

حملات صهیونیست‌ها علی‌رغم محکومیت افکار عمومی جهانی، تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مجروح به جا گذاشته است که ۷۰ درصدشان زنان و کودکان هستند. در این میان با خروج نظامیان صهیونیستی از شهر خان یونس، روزانه دهها پیکر شهدا از زیر آوار ساختمان‌ها بیرون کشیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود اجساد حدود هشت هزار شهید همچنان زیر آوارها مانده باشد.

۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه

منابع خبری فلسطینی از شهادت ۸ نفر از جمله ۵ کودک و یک زن در حمله هوایی به محل زندگی آوارگان در نزدیکی شهر رفح خبر دادند. چند نفر نیز زخمی شده‌اند.

محل زندگی این افراد شامل یک اتاق واقع در یک زمین کشاورزی در نزدیکی قبرستان الشرقیه رفح بود که به کلی ویران شده است.

بمباران دو خانه، یکی در غزه یکی در رفح

جنگنده‌های ارتش صهیونیستی خانه‌ای در محله «التفاح» در شرق غزه و در اطراف مسجد «المحطه» را هدف قرار دادند. یک خانه نیز در اردوگاه «یبنا» در شهر رفح هدف حمله هوایی اشغالگران قرار گرفت.

نمایی از زیان هنگفت اقتصادی تل آویو در پی جنگ غزه

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که کابینه رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون مجبور به فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه شده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

حمله فسفری رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش اشغالگر صهیونیستی با استفاده از فسفر سفید اطراف روستای «الخیام» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

حزب‌الله نظامیان صهیونیستی را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی که برای انتقال خودروی نظامی منهدم شده در روز گذشته، وارد منطقه مرزی شده بودند را هدف قرار داده است. در این حمله تعدادی از نظامیان رژیم اشغالگر کشته وز خمی شدند.

حزب‌الله روز گذشته این خودروی نظامی را در نقطه مرزی شهرک «المطله» مورد هدف قرار داده بود.

بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر جنجالی خود با اشاره به کمبود فضای زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم به دلیل کثرت افراد زندانی و بازداشت شده، خواستار اجرای حکم اعدام برای مجرمان امنیتی (فلسطینی‌ها) شد.

پیکر  ۱۱ شهید از خرابه‌های خان‌یونس بیرون کشیده شد

سازمان امدادرسانی غزه خبر داد که امدادگران پیکر ۱۱ شهید را از مناطق مختلف شهر غزه از زیر آوار ساختمان‌ها بیرون کشیده‌اند. این سازمان اعلام کرد که با خروج نظامیان اسرائیلی از خان یونس به کار آواربرداری و تفحص پیکر شهدا ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برگزاری دوباره تظاهرات در مراکش برای حمایت از فلسطین
  • شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس
  • طوفان‌الاقصی|شهادت ۵ کودک در حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان غزه/ بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • روز ۱۹۵ طوفان‌الاقصی| ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • حماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه غزه