Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عبدالناصر همتی گفت: رشد حق بیمه تولیدی و رشد خسارت پرداختی در سال 1396 نسبت به سال قبل از آن به ترتیب 21.1 درصد و 16.4 درصد بود.

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد پارسال نسبت خسارت بازار با 2.5 واحد کاهش در مقایسه با سال 1395 به 62.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد رسید و حدود 61میلیون بیمه نامه صادر و به حدود 48 میلیون و 100 هزار فقره خسارت پرداخت شد.

«بیمه نامه ‌های صادر شده 11.9 درصد و موارد خسارت پرداختی 51.1 درصد بیشتر از سال 1395 بود؛ همچنین سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه به ترتیب 67.8 درصد و 588 درصد شد».

همتی گفت: سهم رشته های بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب 37.4 درصد، 23.3 درصد و 14.4 درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است. همچنین سهم بیمه های غیراجباری (کل رشته های بیمه بجز شخص ثالث و حوادث راننده) از حق بیمه تولیدی بازار بیمه به 57.5 درصد رسید.

رییس شورای عالی بیمه افزود: شرکت های بیمه ایران، آسیا، دانا، دی، البرز، پارسیان، پاسارگاد، معلم و کوثر هر یک بیش از سه درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده اند (در مجموع 81 درصد) و 19 درصد باقیمانده بین 20 شرکت دیگر توزیع شده است.

همتی گفت: شاخص حق بیمه سرانه در سال 1396 به حدود چهار میلیون و 200 هزار ریال رسید که در مقایسه با سال 1395، 18.4 درصد رشد کرد و پیش بینی می شود شاخص ضریب نفوذ بیمه در سال 1396 دستکم به 2.3 درصد برسد.

وی ادامه داد: انحصار بازار بیمه بر اساس شاخص «هرفیندال- هیرشمن» معادل 1404 واحد است که در مقایسه با سال پیش از آن 362 واحد، معادل 20.5 درصد کمتر شده و بهبود یافته است.

شاخص هرفیندال- هیرشمن مفهومی اقتصادی است که به طور کلی در قانوت رقابت و ضدانحصار و همچنین مدیریت فناوری استفاده می شود.

این مفهوم از حاصل جمع مربع سهم بازار 50 شرکت بزرگ فعال یا جمع همه شرکت‌های فعال در یک صنعت در صورتی که کمتر از 50 عدد باشند، به دست می‌آید.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) با اٌفت ۲۵۹۰.۴۷ واحدی به ۲,۲۳۶,۵۰۷.۹۹ واحد رسید.

همچنین از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۴۶۳.۵۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۲.۷۹۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۴۹,۰۵۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۷,۳۰۵.۰۲۹ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۲۴۶,۵۱۵.۱۲۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6099102 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود