Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: جشنواره هنرهای تجسمی بچه های مسجد با عنوان «ترنج» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد همزمان با سراسر کشور در مازندران برگزار می شود.

حجت الاسلام محمود علیخانی، سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز ( 12خرداد) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: موضوعات این جشنواره از آیات قرآن و حکمت های نهج البلاغه با رویکرد سبک زندگی اسلامی (همزیستی مومنانه) است که حداکثر تا یک هفته پس از ارسال فراخوان آیات و حکمت های پیشنهادی در پورتال بچه های مسجد بارگزاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: تمامی شرکت کنندگان باید عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشند و اثر خود را تولید و سپس فایل اثر خود(عکس اثر) را از 31 اردیبهشت تا سوم تیر و با پورتال بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد:  آثاری که با موضوع حمایت از کالای ایرانی تولید و ارسال شوند، در صورت انتخاب توسط هیئت داوران به صورت ویژه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و همچنین فرم شرکت در جشنواره باید از سوی کانون و دبیرخانه استان تایید شود.

 

وی با تاکید بر اینکه آثار ارسالی باید تازگی داشته باشند، اظهار کرد: تمام خواهران و برادران شرکت کننده در جشنواره باید با توجه به رده سنی خود در جشنواره یعنی رده سنی هفت تا هشت سال فقط در رشته نقاشی، 9 تا 15سال و 16 تا 29سال در تمامی رشته ها، اثر ارسال کنند.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه هنرمندان حاضر در مرحله پایانی که متشکل از نفرات برتر هر رشته  می شوند با انتخاب یک موضوع توسط هیئت داوران، آثاری را در زمان برگزاری جشنواره خلق می کنند که از میان این آثار، نفرات برتر انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی می شوند، تصریح کرد: از آثار ارسالی و خلق شده، نمایشگاهی در محل برگزاری جشنواره در سطوح ملی و بین المللی برپا می شود و با اهدا جوایز مادی و معنوی نظیر کمک هزینه زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس از آثار منتخب، تقدیر بعمل می آید.

 

 وی یادآور شد: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی javananemasajed.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نمایشگاه قرآن ماه رمضان نمایشگاه قرآن کریم علی لاریجانی مسلمانان کانون های مساجد شب های قدر مسجد مسجد طراز اسلامی بچه های مسجد جشنواره هنرهای تجسمی سبک زندگی اسلامی اعضای کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان