Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@03:41:22 GMT

محاصره خانه آیت‌الله عیسی قاسم تشدید شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۱۸۱۸

محاصره خانه آیت‌الله عیسی قاسم تشدید شد

به گزارش جهان نيوز، دولت بحرین از بیش از یکسال قبل آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را تحت بازداشت خانگی درآورده و اکنون ۳۷۶ روز از بازداشت خانگی وی می‌گذرد.
برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری از اقدامات نیروهای امنیتی بحرین برای تشدید محاصره منزل آیت‌الله عیسی قاسم منتشر کردند.

در این تصاویر مشاهده می‌شود که نیروهای امنیتی موانع بتنی و خودروهای نظامی در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم را افزایش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش وبگاه «البحرین الیوم»، «سعید الشهابی» از رهبران معارض بحرین نیز خواستار انتشار تصاویر موانع بتنی و سیم‌های خاردار اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم شد تا حقیقت دولت بحرین و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و اخلاق توسط نیروهای دولتی برای جهانیان آشکار شود.

دولت بحرین از خرداد سال ۹۵ آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور را به اتهام جمع‌آوری اموال خمس، سلب تابعیت کرده و منطقه «الدراز» محل سکونت وی را به محاصره درآورده است. بحرین سال قبل نیز با صدور حکمی آیت‌الله عیسی قاسم را به بازداشت خانگی محکوم کرد.

دیوان عالی بحرین همچنین سال قبل حکمی درباره آیت‌الله عیسی قاسم صادر کرد که در آن به چهار مورد اشاره شده بود:

۱ـ حکم حبس تعلیقی یک ساله آیت‌الله
۲- جریمه نقدی که متهمان پرونده (آیت‌الله و دو کارمند دفتر وی) بدان محکوم شده‌اند . مبلغ این جریمه ٣٠٠ هزار دینار بحرینی (معادل تقریبا ١ میلون دلار) است.
۳- مصادره اموال. این اموال شامل تمامی وجوهات شرعی (خُمس) است که در دو حساب بانکی رسمی موجودند (حدود ٩ ملیون دلار) و همچنین دو ساختمان که در یکی از آنها طلاب حوزه‌های علمیه و در دیگری فقرای سادات ساکن هستند.
۴- تأیید حکم سلب تابعیت آیت‌الله.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ پیکر این هنرمند عرصه موسیقی، امروز از سالن گلشن شهر بجنورد تشییع و در بوستان جاوید در قطعه هنرمندان تدفین شد.
عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده‌ دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت‌ماه پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.
وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت.
استاد قلی پور در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+ فیلم
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری