Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:28:09 GMT

کشاورزان متخلف رزن به پاکسازی محیط زیست محکوم شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۳۱۲۸

کشاورزان متخلف رزن به پاکسازی محیط زیست محکوم شدند

همدان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن گفت: متخلفان کشت های زیر پلاستکی به علت رها سازی پلاستیک در اراضی، با حکم مقام قضایی بخش سردرود به پاکسازی نقاط آلوده زیر نظر محیط زیست این شهرستان محکوم شدند.

مجید اسکندری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کشاورزان علاوه بر این، محکوم به پرداخت جزای نقدی در حق دولت و جمع آوری پسماندهای رها شده در طبیعت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآوری کرد: 13 کشاورز به علت بی توجهی به جمع آوری پسماندهای به جا مانده از کشت های زیر پلاستیکی سال 96 به مرجع قضایی این شهرستان معرفی شده بودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن اضافه کرد: با دیدگاه محیط زیستی قضات این شهرستان رای های تحسین برانگیزی در راستای فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست صادر شده است.
اسکندری گفت: جریمه نقدی پیش بینی شده برای این قبیل متخلفان 20 تا 60 میلیون ریال و 91 روز تا یکسال حبس است.
وی تاکید کرد: انتخاب 'حذف آلودگی پلاستیک' به عنوان شعال امسال هفته محیط زیست بیانگر اهمیت موضوع آلودگی پلاستیکی و مدت زمان طولانی مورد نیاز برای تجزیه آن است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن ادامه داد: کشت های زیر پلاستیکی و رها سازی پلاستیک در طبیعت تهدید علیه بهداشت عمومی نیز تلقی می شود
اسکندی گفت: این اقدام موجب آلودگی بصری و نمایاندن تصاویری زشت از اراضی کشاورزی برای مردم و بازدیدکنندگان از طبیعت می شود.
وی اضافه کرد: برخورد جدی با متخلفان کشت های زیر پلاستیکی در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست است.
به گزارش ایرنا، طبق ماده 13 ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای کشاورزی، مراجع قضایی به موجب شکایت جهاد کشاورزی و محیط زیست درباره تخلفات مدیریت پسماندهای کشاورزی به این جرائم رسیدگی می کند.
50 درصد از اراضی رزن قابل کشت است و 27 درصد محصولات زراعی و 17 درصد از محصولات کشاورزی استان همدان در شهرستان رزن تولید می شود.
7526/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی محیط زیست پاکسازی طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

همزمان با هفته زمین پاک جمع آوری زباله‌های حاشیه روستای رهنه از توابع شهر تایباد استان خراسان رضوی به همت دانش آموزان، مدیر و دبیران مدرسه شهید مولایی و با حضور دیگر مسئولان انجام شد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه