Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به پیک (اوج) مصرف و افزایش دما در حالی که انتظار می‌رود صنایع همکاری خوبی در کاهش مصرف انرژی داشته باشند، آمارها حاکی از روند صعودی مصرف برق توسط صنایع است.

به‌ گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، تاکید مسوولان وزارت نیرو مبنی بر اینکه باید مدیریت بهینه مصرف به صورت جدی پیگیری شود، تا با توجه به رشد مصرف در شبکه اختلالی ایجاد نشود، آمارها حاکی از این است که علیرغم هوای مناسب و تاخیر در گرم شدن هوا مصرف برق از سوی صنایع روند صعودی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق در روز گذشته (جمعه 11 خرداد ماه) 41 هزار و 286 مگاوات بود که به‌علت تعطیلی نسبت به روز پنجشنبه که برابر با 43 هزار و 991 مگاوات بوده، کاهش داشته است.

میزان مصرف برق صنایع نیز در روز گذشته چهارهزار و 200 مگاوات بود که نسبت به پنجشنبه که میزان آن چهارهزار و 69 مگاوات بوده است، مصرف برق این بخش روند صعودی به خود گرفته است.

* صنایع برای کاهش پیک بار به میزان 2300 مگاوات همکاری خواهند کرد؟

مهری مدیرکل مدیریت مصرف توانیر با اشاره به اینکه کاهش 40 درصدی بارش ها باعث شده تا ظرفیت زیادی از نیروگاه های برق آبی برای تابستان قابل استفاده نباشد گفت:پیش نویس بخشنامه تغییر ساعت کاری در استان ها به هیات دولت ارسال شد.

مهری با بیان این که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته صنایع برای کاهش پیک بار به میزان 2300 مگاوات همکاری خواهند کرد، تصریح کرد: در تحقق این هدف، نقش دفاتر مدیریت مصرف جهت جلب همکاری مدیران صنایع بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: همچنین سهم همکاری کشاورزان نیز 1500 مگاوات در نظر گرفته شده است.

علیرغم تهیه و ارسال پیش نویس بخشنامه تغییر ساعات کاری در استانها به هیات دولت هنوز این بخشنامه مورد تایید و ابلاغ آن به دستگاههای دولتی نشده است.

اگر چه پیک مصرف یا ساعات اوج مصرف به‌طور معمول در شش ماه نخست سال در ساعت‌های 12 تا 16 (پیک روزانه) و 19 تا 23 در شب (پیک شبانه) اتفاق می‌افتد اما به گفته امیر دودآبی‌نژاد معاون فنی ساتبا حدود 70 درصد از پیک مصرف برق به بخش ساختمان اختصاص دارد و برآورد این است که بیشتر از 20 هزار مگاوات از اوج بار یا پیک متعلق به لوازم سرمایشی باشد، بنابراین هنوز دمای هوا به آن شکل افزایش نیافته و اگر وسایل سرمایشی به یکباره مورد استفاده قرار بگیرد و میزان مصرف برق خانگی و صنایع افزایش یابد برنامه مدیریت مصرف برق که برای جبران 5 تا 6 هزار مگاوات کسری تولید برق انجام خواهد شد با خلاء همراه و خاموشی‌ها به واقعیت تبدیل می‌شود.

منبع: فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا بر اساس گزارش میدانی از بازار ارز، قیمت دلار که در روزهای گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روزهای آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد.

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

تحولات‌ مرزی بین ایران و پاکستان قبل از پایان یافتن تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، سرآغازی برای روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان‌ با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در سیزدهم فروردین‌ماه منتشر شد و روند صعودی که در بازار ارز آغاز شده بود را تسریع کرد.

به‌دنبال این اتفاق، ایران ۲۵ فروردین‌ماه، در عملیات «وعده صادق» یک حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی ترتیب داد و فردای این حمله، قیمت دلار در ساعات آغازین بازار، به ۷۰ هزار تومان هم رسید؛ اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و در عرض چند ساعت، بازار روند نزولی به خود گرفت و به ۶۶ هزار تومان هم رسید.

در این مدت برخی از کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی این روزهای بازار ارز، ناشی از هیجانات سیاسی است و ادامه‌دار نخواهد بود؛ درواقع به گفت آنها از نظر اقتصادی اتفاقی رخ نداده که بخواهد علت افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید کردند که بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و این بازار نیازمند برنامه پایدار است.

کد خبر 847888 برچسب‌ها خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!