Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:46:37 GMT

ساخت سریال شیخ صفی‌الدین اردبیلی امسال کلید می‌خورد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۳۱۹۸

ساخت سریال شیخ صفی‌الدین اردبیلی امسال کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بهنام جو روز شنبه در دیدار معاون حقوقی، امورمجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برضرورت انتقال رویکرد تاریخی و سیاسی سلسله صفویه به نسل جدید از طریق فیلم های مستند تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم باید همه ارگان های مرتبط تقسیم کار داشته باشند، اضافه کرد: برای ساخت این سریال سهم استان اردبیل از تخصیص اعتبار و اقدامات مورد نیاز مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل همچنین به تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی و هنری در استان تاکید کرد و متذکر شد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیازمند اجرای پروژه های کلان با اعتبار ملی است و در این رابطه انتظار حمایت وزارت ارشاد را داریم.

وی در خصوص تاسیس بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان در اردبیل تصریح کرد: دفتر این بنیاد در استان همجوار ایجاد شده، لذا امیدواریم برای راه اندازی آن در استان اردبیل نیز مساعدت شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار بیان داشت: سلسله صفویان در یکپارچه کردن ایران اسلامی و توسعه سراسری مذهب شیعی اقدامات شایسته ای انجام دادند و ایران اسلامی مدیون این خاندان است.

سید هادی حسینی ساخت سریال شیخ صفی الدین اردبیلی را ضروری دانست و عنوان کرد: با تامین اعتبارلازم ساخت این فیلم در سال جاری کلید می خورد و انتظار داریم در انتقال فرهنگ صفوی به نسل های امروزی موفق عمل کند.

کد خبر 4312533

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل اکبر بهنام جو شیخ صفی الدین اردبیلی بوشهر ماه مبارك رمضان سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان شهرکرد یاسوج شیراز مشهد خرم آباد مراسم گلریزان سانحه تصادف بیرجند بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی در نخستین محفل شعر ارادت رضوی که در هویزه برگزار شد، اظهار داشت:  در استان خوزستان 14 دوره جشنواره شعر رضوی برگزار شده و جشنواره امروز پا گرفته و به جشنواره نامدار و شناسنامه‌داری تبدیل شده که در سراسر کشور اهالی شعر، فرهنگ و ادب در وزارت ارشاد و دیگر وزارت‌ها و دستگاه‌ها همه آن را به این نام می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این استان دروازه ورود تشیع به کشور و قدمگاه آقا امام رضا (ع) است، عنوان کرد: همه شهرهای خوزستان معطر به عطر آقا امام رضا (ع) است به همین دلیل سال گذشته این موضوع را مطرح کردیم که با توجه به ظرفیت عظیم و بزرگی که در شعر و ادب استان خوزستان به ویژه در بخش شعر عربی وجود دارد، چرا صرفاً یک یا دو شهر میزبان باشند.

منادی ادامه داد: اگر در استان خوزستان بتوانیم موضوع شعر عربی، ادب و فرهنگ شیعی و ولایی را با زبان عربی منتقل و مطرح کنیم و آنطور که باید خدمتگزاری و شکوفایی انجام شود، آنگاه می‌تواند دریچه‌ای برای ارتباط با کل جهان اسلام و دنیای اسلام باشد.

وی افزود: امروز شاهدیم در دوره‌ای که ایران اسلامی به دلیل فرهنگ حسینی و رضوی که در میان مردمش وجود دارد، مقابل رژیم غاصب صهیونیست می‌ایستد و به او سیلی تاریخی می‌زند، لذا این مسئله یک مسئله هویتی است که باید سر دست گرفته و آن را مطرح کنیم تا جوان‌های ما دچار خود کم بینی یا اندیشه‌های انحرافی نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: جوان‌های ما باید متوجه باشند که قدرت، هویت و آن فرهنگی که آنها را در دنیا سربلند و عزتمند می‌کند کدام فرهنگ، تاریخ و هویت است و این هویت ولایی را داشته باشیم که اگر رشد پیدا کرد و شکوفا شد، دریچه‌ای ارزشمند برای گفت‌وگو با جهان اسلام خواهد بود.

منادی گفت: نگاه ملت‌ها و مردم مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی قبل و بعد از عملیات وعده صادق را که بررسی کنید، مشاهده می‌کنید که ایستادگی در مقابل ظلم و فساد مربوط به فرهنگ حسینی و رضوی است که ما مردم خوزستان افتخار داریم بگوییم این استان قدمگاه آقا امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امسال همچون سال گذشته، روند جدید جشنواره شعر رضوی در حال اجراست به این صورت که اغلب شهرستان‌های خوزستان به نوعی میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی باشند تا بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که از ادب، فرهنگ، شعر، محصولات فرهنگی و هویتی در شهرهای و برنامه‌های مختلفی را استفاده کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری