Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی رزمجو روز شنبه در نخستین نشست هماهنگی کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر افزود: نخستین کنگره بزرگ شهدای استان بوشهر سال 1383 در بوشهر برگزار شد.
وی اظهار کرد: کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر از شورای سیاست گذاری و ستاد اجرایی تشکیل شده که در شورای سیاست‌گذاری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و در ستاد اجرایی استاندار به عنوان رئیس ستاد و فرمانده سپاه به عنوان دبیر ستاد حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: کنگره شهدا بر اساس اعلام کشور 20 کمیته دارد اما بر اساس نیاز و صلاحدید استانی تعداد کمیته ها تغییر می کند.
رزمجو گفت: تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین مثل دهکده مقاومت، باغ موزه دفاع مقدس، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدید، گردهمایی و تجلیل ها، برگزاری جشنواره ها و مراسم یادمان های شهدای شهرستان ها و اقشار مختلف، تبلیغات وفضاسازی در سطح ملی و استانی از جمله کارهایی است که باید تا زمان برگزاری کنگره انجام شود.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: برپایی نمایشگاه، معرفی نقش استان بوشهر در جنگ تحمیلی، جمع آوری آثار شهدا، فعالیت های فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی کنگره و برگزاری کنگره از دیگر مواردی است که باید در مدت باقیمانده انجام شود.
استاندار بوشهر گفت: مردم و رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس همواره برای دفاع از نظام اسلامی دلاورمردانه ایستادگی کردند و بوشهر از استان های استثنایی در عرصه هشت سال دفاع مقدس است.
عبدالکریم گراوند افزود: برگزاری کنگره ها و یادواره شهدا بهترین فضا برای خنثی سازی هجمه ها علیه نظام اسلامی است.
وی بیان کرد: برگزاری کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر کاری بزرگ و مهم است و باید طبق برنامه ریزی برای اجرای این کنگره تمرکز کنیم تا کاری ماندگار انجام شود.
استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به تجارب قبل و ظرفیت کنونی در استان بوشهر، کمیته های کنگره باید فعال تا با توجه به بزرگی کار، همه برنامه ها بر اساس یک برنامه و تقویم زمان بندی اجرایی شود.
گراوند بیان کرد: دستگاه های عضو کمیته هم باید با استفاده از بودجه های فرهنگی خود در این عرصه مهم وارد شوند.
استاندار بوشهر گفت: ضمن برگزاری جلسه مشترک با شورای سیاست گذاری، تلاش شود برنامه ای در شان و جایگاه شهدا تدوین شود.
وی تاکید کرد: جلسه های کارشناسی و تخصصی کمیته های کنگره بعد از ماه مبارک رمضان برگزار و تقویم جلسه ها تا زمان برگزاری کنگره هم تهیه شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر و رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس همواره برای دفاع از نظام اسلامی دلاورمردانه ایستادگی کردند، گفت: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس هم در عرصه دریا، زمین و هوا در مقابل دشمن ایستادگی کرده است.
گراوند به نقش جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس بارها بمباران شد و نماد مقاومت در برابر رژیم بعثی است.
6047/6043**
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان بوشهر تقویم جنگ تحمیلی نماینده ولی فقیه هشت سال دفاع مقدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی یک هزار و ۶۶ شهید قوچان در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: یکی از اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای کنگره ملی یک هزار و ۶۶ شهید این شهرستان برگزاری جلسات ختم قرآن است که یک هزار و ۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی یک هزار و ۶۶ شهید شهرستان قوچان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، کنگره ملی شهدا در قوچان برای سال جاری در نظر گرفته‌شده است که باید پایه‌های مردمی بودن آن حفظ شود.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز باید وظایف محوله در حوزه کنگره ملی شهدا را به‌درستی انجام دهند، گفت: اداراتی همچون جهاد کشاورزی باید نسبت به برگزاری یادواره شهدا به نام شهدای اداری خود اقدام کنند و با چاپ و نصب تصاویر شهدا و قرار دادن آن در منظر عمومی، ادارات خود را منقش و مزین به تصاویر شهدا کنند.

هراتی مطلق با اشاره به نقش رزمندگان این شهرستان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، بیان کرد: مصاحبه با رزمندگان قوچانی فعال در دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۲۸ نفر از رزمندگان مؤثر این شهرستان به بیان خاطرات و ناگفتنی‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی پرداختند.

امام جمعه قوچان با یادآوری این موضوع که یکی از اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در قالب کنگره یک هزار و ۶۶ شهید این شهرستان برگزاری جلسات ختم قرآن به نیت شهدا و فرستادن ثواب آن به روح پاک و مطهر آنان است، تصریح کرد: علاوه بر این، برخی گروه‌های جهادی و مساجد قوچان در شب‌های جمعه اقدام به پخت غذا می‌کنند که پیگیری‌هایی در حال انجام است که یک هزار و ۶۶ پخت در مساجد هم به نیت شهدا انجام شود.

وی تأکید کرد: هر برنامه‌ای تحت عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یا برنامه‌های فرهنگی و… در این حوزه باید به تصویب شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی یک هزار و ۶۶ شهید این شهرستان برسد چون تمام این برنامه‌ها دارای یک دستورالعمل ملی است.

هراتی مطلق با اشاره به گلایه برخی از خانواده‌های معظم شهدا مبنی بر درج نام برخی خیابان‌ها و معابر در این شهرستان به‌ویژه خیابان‌های جدید، به نام شهدا، بیان کرد: برای دیدار با خانواده معظم شهدا و تکریم آنان نیز حتماً با بنیاد شهید هماهنگی انجام شود تا بتوان دیدار همه خانواده‌ها رفت.

کد خبر 6098528

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان