Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@10:51:46 GMT

حجاج وقت خود را در بازار مکه و مدینه تلف نکنند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۶۵۱۴

حجاج وقت خود را در بازار مکه و مدینه تلف نکنند

به گزارش ایرنا آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده شامگاه جمعه در همایش آموزشی حجاج خوزستانی تحت عنوان'ضیوف الرحمن' در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز افزود: حجاج می توانند سوغاتی خود را از بازارهای داخلی خریداری کنند که این خود در ایجاد اشتغال و حمایت از کالای ایرانی موثر است.
وی گفت: همه کالاهایی که در بازارهای مکه و مدینه وجود دارد در داخل کشور هم موجود است و قیمت کالاها هم نسبت به کشور عربستان سعودی مناسب تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان در ادامه حجاج را به نظم و انضباط ، دوری از جدل ها ، پرهیز هرگونه عملی که شان حجاج را زیرسوال می برد و احترام به قوانین کشور میزبان فراخواند و افزود:حج فرصتی الهی و بی نظیر برای تقرب به خداوند ، حضور در مراسم برائت از مشرکین و مهربانی ها و و تعمیق برادری ها است از این رو وقت حجاج نباید صرف مسائل بیهوده و کم ارزش شود.
آیت الله حسن زاده دعا برای فرج امام زمان (عج) ، قرائت قرآن و رفتار مهربانانه با حجاج سایر کشورها ، دعا برای اهل قبور و کمک به زائران مسن را از اعمال پسندیده در فریضه حج بیان کرد و در ادامه از حجاج خواست مدیران و کارگزاران کاروان ها را در انجام وظایف محوله یاری کنند.

* 28 تیر نخستین پرواز حجاج خوزستانی به خانه وحی
مدیرکل حج و زیارت خوزستان در این همایش گفت: نخستین پرواز حجاج خوزستانی 28تیر از فرودگاه بین المللی اهواز به مدینه انجام می شود.
ناصر حویزاوی تعداد حجاج خوزستانی در حج تمتع امسال را چهار هزار و 200نفر بیان کرد و افزود: همه حجاج خوزستانی ، مدینه اول بوده و با 29کاروان راهی خانه خدا می شوند.
وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به صورت مشترک عملیات حج را انجام می دهند افزود: امسال 86 هزار نفر از حجاج کشور به خانه وحی مشرف می شوند.
حویزاوی ، حجاج را به رعایت قوانین کشور میزبان ، انجام ندادن اعمالی که مراجع تقلید نیز بر آن تاکید دارند ، خود مدیریتی و اطاعت محض از مدیران کاروان ها ، نظم و انضباط و صبوری و بردباری در طول سفر حج توصیه کرد و افزود:به هیچ وجه نباید بهانه را به مسئولان حج عربستان برای برخورد خشن با حجاج داد.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان برخی بی نظمی ها در حج سال گذشته یادآور شد شان زائر ایرانی در همه حال باید رعایت شود ولی آنچه مهم است ما باید قوانین و مقررات را رعایت کنیم تا شان حجاج حفظ شود.
وی بر استفاده نکردن از مهر نماز و قرائت نکردن زیارت عاشورا که طبق قوانین کشور میزبان ممنوع است تاکید کرد و افزود: انجام اعمال خودسرانه و دور از شان حجاج ، به شخصیت زائران ایرانی آسیب می زند و این موضوع بازتاب نامناسب بین حجاج دیگر کشورها دارد.
در این همایش کتاب های مناسب آموزشی و اعمال حج و نرم افزارهای آموزشی و دینی به حجاج خوزستانی معرفی و عرضه شد.
6065/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 حج تمتع عربستان عربستان سعودی قوانین و مقررات مقام معظم رهبری تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در مجموع ۹ کاروان در حج سال‌جاری کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل حج و زیارت استان، قدرت‌الله چتری با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حج تمتع سال‌جاری ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع سال‌جاری ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر سال‌جاری استان سمنان ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان و نخستین بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات حج سال‌جاری محسوب می‌شود.

چتری با بیان اینکه دو هفته قبل یک کاروان از استان سمنان راهی عمره مفرده شد، تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود، کاروانی که ۸۵ نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

کد خبر 751049

دیگر خبرها

  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳