Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:41:21 GMT

مردم بحث سند رسمی را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۶۵۷۶

مردم بحث سند رسمی را جدی بگیرند

مهدی اقبال، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه امروز اکثر مردم در معاملاتی که انجام می دهند به جای سند رسمی به سند عادی یا نوشتن قولنامه در بنگاه های معاملاتی که کوچکترین آشنایی نسبت به مسائل حقوقی خاص ندارند اقدام می کنند.
وی ادامه داد: برخی نیز به شکل وکالت نامه اقدام به معامله و خرید می کنند که این نیز صحیح نیست چرا که وکالت نامه هیچ نوع اعتباری بر انتقال نیست و حتی اگر آن وکالت تام و بلاعزل هم باشد تا زمانی اعتبار دارد که فرد وکالت دهند در قید حیات باشد و به محض فوت او آن وکالت نامه نیز اعتبار خود را از دست می دهد و ورثه می توانند مدعی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقبال بیان کرد: به رغم تاکیدهای فراوان در سال 96 شاهد صدور 326 هزار وکالت نامه در استان بودیم که به جای این وکالت نامه ها می توانست با همان هزینه سند رسمی صادر شود.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: در خصوص اعتبار سند رسمی همین بس که به جز دادگاه هیچ مرجع دیگری نمی تواند سند رسمی را باطل کند.
وی گفت: برای افراد جاعل، جعل وکالت نامه و قولنامه عادی کار چندان سختی نیست اما در مورد سند رسمی اینگونه نیست و مردم می توانند در مورد آن سند به راحتی استعلام بگیرند و نسبت به اعتبار و اصل بودن آن سند اطمینان حاصل کنند.
6122 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 فوت مردم سند رسمی وکالت تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ

به گزارش "ورزش‌سه"، طی روزهای اخیر و پس از اتفاقات رخ داده در لیگ دسته اول ابهامات زیادی درباره محل میزبانی استقلال ملاثانی آبی پوش از سپاهان وجود داشت که امروز جلسه‌ای در استان خوزستان با حضور مسئولان باشگاه‌های ورزشی و مسئولان سیاسی برگزار شد و در پایان به این جمع بندی رسیدکه ورزشگاه فولاد آره‌نا میزبان مصاف استقلال ملاثانی و سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بشود.

با این حال هنوز نامه رسمی از سوی خوزستانی‌ها به سازمان لیگ ارسال نشده و به همین دلیل هنوز به صورت رسمی نمی توان گفت که فولاد آره‌نا میزبان مصاف سپاهان و استقلال خواهد بود.

به همین دلیل باشگاه سپاهان در انتظار ارسال رسمی نامه از سوی مسئولان استان خوزستان و دریافت ابلاغ از سوی فدراسیون است تا ابهامات انها درباره محل برگزاری مسابقه از بین برود.

دیگر خبرها

  • سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • امضای اسناد رسمی بین ایران پاکستان در حوزه‌های مختلف
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند