Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز اکبریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شخصیتی فرا زمانی ، فرا مکانی و احیاگر اسلام ناب و انقلابی در عصر جاهلیت مدرن بود که لازم است نسل نو را با ویژگی های شخصیتی، زندگینامه و اندیشه های آن حضرت آشنا کنیم.
وی بیان داشت: خردادماه هر سال فرصت بسیار مغتنم و حائز اهمیتی برای بازخوانی و بازشناسی رخدادها و پدیده های مهم و تاثیرگذار به شمار می رود که در این ماه رقم خورده است زیرا این هر یک از این رخدادها تاثیربزرگ و راهبردی در روند حرکت انقلاب اسلامی و ملت ایران داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بی تردید رحلت حضرت امام (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و رهبر انقلاب از رخدادهایی است که با تأثیرات ویژه خود همچنان کانون توجه افکار عمومی و اندیشمندان و
تحلیلگران داخلی و خارجی قرار دارد.
وی، خردادماه را فرصتی برای شخصیت شناسی دوباره امام راحل (ره) و اندیشه های تابناک و تاریخ ساز آن حضرت به ویژه تاثیرات شگرف آن حضرت در تغییر مسیر تاریخ ملت ایران دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با قیام 15 خرداد 42 روی ریل پیروزی قرار گرفت که یکی از مهم ترین عوامل پیروزی آن را رهبری حضرت امام خمینی (ره) و نقش ولایت فقیه تشکیل می دهد.
وی در تبیین نقش ولایت فقیه در هدایت جامعه و مردم در مسیر انقلاب اسلامی و آرمان های آن خاطر نشان کرد: امام راحل نظریه ولایت فقیه را در اوج حاکمیت دولت سکولار و وابسته پهلوی و تلاش نظام سلطه و صهیونیسم در دین زدایی از جوامع اسلامی تبیین و تشریح کردند.
اکبریان با بیان اینکه امام خمینی (ره) دکترین ولایت فقیه و مدل مردم سالاری دینی را در اوج استیلای فرهنگ اومانیسم غربی و مکتب سوسیالیسم شرقی مطرح و موجب انفعال قدرت های سلطه شد، ادامه داد: ایمان، شجاعت و آینده نگری امام موجب شد تا اندیشه های جهانی اسلام از جمله دکترین ولایت فقیه به سرعت افکار عمومی جوامع و زمامداران بلوک سلطه و استکبار را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: با گذشت حدود 40 سال از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت و صراحت می توان گفت آنچه عبور موفق و افتخارآمیز انقلاب و ملت ایران از زنجیره توطئه ها، دسیسه ها و فتنه آفرینی های جبهه متحد دشمنان و تداوم حرکت توفنده و پیش رونده آن در جامعه جهانی را رقم زده است سکانداری انقلاب و نظام توسط ولی فقیه به عنوان محور جامعه دینی ایران بوده است.
وی ، مراجعه به آراء و اندیشه های امام (ره) را نیاز همیشگی کشور و جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: آموزه های دینی ما تکلیف می کند همانگونه که قرآن و عترت در تمامی ابعاد و زوایای زندگی بایستی سرلوحه عمل قرار گیرد.
وی با بیان اینکه امام خمینی و امام خامنه ای یک حقیقت واحد و از اندیشمندان بزرگ و تاریخ ساز دوران معاصر هستند که با برنامه ریزی دقیق و رهبری هوشمندانه خود، راهبردها و تاکتیک های حرکت انقلاب در مقاطع مختلف را طراحی کردند، ادامه داد: امام خمینی (ره) با اعتماد به نفس فوق‌العاده و اراده پولادین خود به پشتوانه امداد الهی و ملت ایران توانست به سرعت رژیم شاه را سرنگون و نظام جمهوری اسلامی ایـران را پایه گذاری کند.
وی تاکید کرد: ملت ایران بار دیگر در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) وحدت ، همدلی ، ولایت مداری و مقاومت در برابر دشمنان را به نمایش می گذارد.
2819/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آموزه های دینی انقلاب انقلاب اسلامی قرآن مقام معظم رهبری تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهرستان راسک ضمن ابراز خرسندی بابت حضور در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: وظیفه خود می دانم بابت همه تلاش هایی که در راستای اهداف انقلاب اسلامی که همان خدمت صادقانه و خالصانه به مردم عزیز و شریف  می باشد قدردان باشم.


وی افزود:  از وظایف جدی و مهم مسئولان در همه سطوح استفاده درست از همه ظرفیت ها جهت خدمت به مردم است که الحمدالله شما ها در حال خدمت رسانی به مردم عزیز و بزرگوار هستید.


فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود همواره مورد هجوم جدی دشمنان اسلام قرار گرفت و آن ها تمام تلاش خود را کردند تا این حرکت ارزشمند مردم ایران را متوقف نمایند.


شفایی تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورد؛ آن ها به دنبال این بودند تا مردم را نسبت به گذشته  انقلاب اسلامی پشیمان و وضعیت حال را نامناسب و اینده را ناامید کننده جلوه دهند؛ اما به فضل الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همت همه مردم و خدمتگذاران آن ها، علی رغم شبهات فراوان، پخش پیوسته دروغ های گسترده و القائات بی پایه و اساس به اهداف پلید خود نرسیدند.


وی افزود: روزگاری آمریکا یکه تاز در همه عرصه ها در جهان بود اما امروز شما شاهد هستید که چه وضعیتی را پشت سر می گذارد. آمریکا هرروز منفعل تر از گذشته می شود و شما می بینید شرایط امریکا در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و امنیتی چگونه است.


شفایی تصریح کرد: امروز پرچم اسلام و انقلاب در ایران و جغرافیای اسلام با افتخار بر افراشته شده و دشمنانی که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم بوده و هستند خود در حال زوال و نابودی هستند. روزگاری آمریکا با تحریم، جنگ، کودتا و فشار حداکثری گمان می کرد که می تواند کار انقلاب اسلامی را تمام کند اما خواب آن ها تعبیر نشد و امروز ایران اسلامی با قدرت مسیر خود را طی می کند.


شفایی در پایان خاطر نشان کرد: مردم این منطقه مردمانی بسیار انقلابی هستند و امیدواریم این شهرستان با همت و تلاش مسئولین و مردم به توسعه و پیشرفت قابل قبولی برسد.


گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار محسن جهانتیغ تشکر و سرهنگ پاسدار ابراهیم باغبانی به عنوان فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب