Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در اسلام بحث جناحی وجود ندارد، اگر کسی چنین کند، از اصل مطلب بازمانده و به تعارض با دیگران چسبیده است.

آیت الله سیدهاشم بطحایی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی (ع) و رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) درباره اظهارات اخیر حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنران پیش از خطبه نمازجمعه تهران که خواستار صحبت سیاسی وعاظ در شب های قدر شده بود، به خبرآنلاین گفت: در شب های قدر باید مردم را به بندگی خدا سوق داد و یادآور شد با وجود گناه و معصیت، بهترین جایی که انسان می تواند برود، بازگشت به مسیر الهی با پرداخت حقوق الله و حقوق ناس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر سیاست به معنای پیوستن به راه و رسم پیامبر (ص) و ائمه معصومین و اسوه قراردادن قرآن باشد، صحبت از آن امر پذیرفته شده است اما اگر منظور از صحبت سیاسی پرداختن به موضوعاتی همچون چگونگی راه اندازی جنگ، مبارزه و جدال با دنیا و نحوه ایجاد درگیری است، خیر این حرف نادرستی محسوب می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که عرصه سیاسی کشور را به اصولگرایی و اصلاح طلبی تقسیم می کنند، بیان کرد: ما بنده خدا، امت محمد مصطفی و شیعه علی مرتضی هستیم و نقشه راه ما نیز قرآن است. تقسیم حوزه سیاسی به اصولگرایی و اصلاح طلبی از تفکر غربی منشأ می گیرد؛ بنابراین من هیچ یک از دو عنوان چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا را قبول ندارم.

وی با بیان اینکه قرآن از حزب الله و حزب الشیطان نام برده، افزود: هر کس بگوید من حزب الشیطان هستم یعنی خودش را هم قبول ندارد، پس ما حزب الله هستیم که نقشه راه خود را قرآن و پیامبر و ائمه معصومین را پیشوا می داند.

بطحایی با بیان اینکه شب های قدر زمان طرح مباحث جناحی نیست، گفت: در اسلام بحث جناحی وجود ندارد، اگر کسی چنین کند از اصل مطلب بازمانده و به تعارض با دیگران چسبیده است. اصلاح طلبی که اصول دین ندارد، مصلح نیست و مفسد است. در عوض اصولگرایی که اصلاح ندارد، دروغ می گوید چون چه اصولی‎ای است که اهل اصلاح نیست؟

وی افزود: اصولگرایی یعنی اعتقاد به مبدأ، معاد، امامت، قرآن و راه پیامبر است، حسین بن علی (ع) فرمود «خارج نشدم مگر برای اصلاح امتم». حسین بن علی مبنایش اصول دین بود، کارش هم اصلاح بود. اصلاح کاربرد اصول است. این دو چه تناقضی با هم دارند که عده ای تحت این عناوین مقابل یکدیگر قرار می گیرند؟ 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تقابل و تعارض تحت عناوین اصولگرایی و اصلاح طلبی به معنی از اصل باز ماندن و پرداختن به تعارضات با هدف کسب منافع شخصی، ریاستی، اقتصادی و زورآزمایی است که هیچ کدام درست نیست.

27214

کلید واژه‌ها : اصلاح طلبان - اصولگرایان - مجلس خبرگان - ماه رمضان -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان اصولگرایان مجلس خبرگان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهابی، ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح زندگی با آیه‌ها با هدف ترویج زندگی با قرآن در ابتدای ماه مبارک رمضان شروع به کار کرده، افزود: با پایان مرحله اول این پویش و ارزیابی نهایی، باید تصدیق کرد که این طرح مورد استقبال کرمانی‌ها قرار گرفت.

وی، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان که آزمون به صورت روزانه برگزار می‌شد، روزانه به طور میانگین بین ۵ تا ۶ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت می‌کردند که جمعاً در این طرح ۲۰۵ هزار پیامک از ۶۲ هزار شماره دریافت شد.

وی، تصریح کرد: یکی از اهداف طرح زندگی با آیه‌ها، حفظ آیه‌های منتخب قرآن توسط شرکت کنندگان بود، که قریب به ۱۵ هزار نفر موفق شدند ۳۰ آیه منتخب را حفظ نمایند.

حجت‌الاسلام شهابی، گفت: این پویش، طرحی سه ساله بوده و هدف بلند مدت آن این است که مخاطبین، ۱۵۰ تا ۲۰۰ آیه قرآنی که در فرآیندی پژوهشی توسط نخبگان انتخاب شده را مورد تدبر قرار داده و حفظ کنند و در نهایت این آیات به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شده و مردم با آن زندگی کنند.

وی، افزود: مراسم اختتامیه و قرعه کشی مرحله اول زندگی با آیه‌ها در روزهای آتی و با اطلاع‌رسانی از کانال ایتای طرح زندگی با آیه‌های کرمان برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر این مرحله در همان مراسم اهدا می‌گردد.

کد خبر 6097424

دیگر خبرها

  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟