Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@23:33:33 GMT

گرانی شدید مسکن کاذب است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۷۲۲۹

 امیر خجسته با انتقاد از افزایش قیمت مسکن و اجاره بها گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز در مدت اخیر بازارهای مختلف کشور از جمله مسکن، با تلاطم روبرو شده است.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر بصورت کاذب رشد داشته که این موضوع باعث شده متقاضیان واقعی مسکن متضرر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نمایند مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید پذیرفت ارزش پول ملی در مدت اخیر با کاهش جدی روبرو شده و بسیاری از خانوارها توان پرداخت اجاره بهای سنگین مسکن را ندارند. خجسته در ادامه گفت و گوی خود  تصریح کرد: سطح رشد دستمزدها و افزایش حقوق ها در مقایسه با افزایش قیمت مسکن و کالاهای دیگر بسیار ناچیز است. به نوشته خبرآنلاین، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:افزایش نرخ دلار و رشد قیمت مصالح ساختمانی و زمین باعث تضعیف اقتصاد بسیاری از خانوارها شده است موضوع دیگر اینکه ادامه این روند بار دیگر رکود را به بازار مسکن باز می گرداند چرا که قدرت خرید متقاضیان واقعی مسکن کاهش قابل توجهی یافته است.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست

نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس بیان کرد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است. - اخبار سیاسی -

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در کلانشهرها ، گفت: ریشه‌ی بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است

روندی که درصورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یافته‌های متعدد و تجربه در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که کدام سبک زندگی و کدام الگوی مسکن و شهرسازی سازگاری بیشتری با آرامش آدمی دارد، گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد!حتی آزمایش‌های انجام شده بر روی موش‌ها نیز نشان می‌دهد که تراکم جمعیت (باوجود تأمین تمام نیازهای دیگر) به پرخاشگری، اصطکاک، افزایش مرگ و میر و نهایتا فروپاشی کامل جمعیت می‌انجامد.

نماینده کرج و فردیس در مجلس با بیان اینکه سندرم تراکم بلای جان کلانشهرها است،گفت: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است، که با وجود مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم، (افزایش 25درصدی مساحت سکونتگاهی کشور) تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

عسگری در همین راستا اضافه کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟