Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@08:39:44 GMT

کدام غذاها برای افطار مناسب است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۷۹۵۲

اولین و مهم‌ترین نکته درباره تهیه افطاری این است که حتما غذای انتخابی شما گرم باشد. غذاهایی مثل سالاد الویه، سالاد ماکارونی، ژامبون، بستی، ژله یا کرم کارامل انتخاب مناسبی برای سفره افطار نیستند. ناطقان: یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای خانم‌ها این است که «افطار چی بپزم؟» در حالی که اعضای خانواده چندین ساعت گرسنه و تشنه هستند و لازم است غذایی میل کنند که علاوه بر خوشمزه بودن، آب از دست رفته بدنشان را تامین کرده و مقوی هم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه پیشنهاداتی برای سفره افطار  شما داریم.

افطاری سرد تدارک نبینید

اولین و مهم‌ترین نکته درباره تهیه افطاری این است که حتما غذای انتخابی شما گرم باشد. غذاهایی مثل سالاد الویه، سالاد ماکارونی، ژامبون، بستی، ژله یا کرم کارامل انتخاب مناسبی برای سفره افطار نیستند. توجه داشته باشید که معده روزه‌دار ساعت‌های طولانی‌ای خالی مانده و در لحظه افطار دمای بالایی دارد. در چنین شرایطی با میل کردن غذای سرد، معده دچار گرفتگی یا همان اسپاسم می‌شود. بنابراین حتما از غذاهای یا پیش غذاهای گرمی مثل سوپ، آش، کاچی یا فرنی استفاده کنید.


سوپ‌های متنوع درست کنید

همان طور که گفتیم؛ انواع سوپ‌ها برای افطار مناسب هستند. سوپ‌هایی که با سبزیجات پخته شده یا آب مرغ، آب گوشت و یا شیر درست می‌شوند. این سوپ‌ها می‌توانند آب از دست رفته بدنمان را تامین کرده و باعث تقویت ما شوند. از طرف دیگر برای تهیه سوپ نیاز نیست زمان زیادی در آشپزخانه بمانید. یکی از بهترین گزینه‌ها سوپ جو پرک است. برای تهیه این سوپ نیاز به پیاز بزرگ، سیب زمینی و هیج دارید. میزان تمامی این مواد باید یک عدد و به صورت نگینی خرد شده باشند. آرد دو قاشق غذاخوری، شیر دو لیوان، آب مرغ یا عصاره مرغ دو لیوان، جو پرک یک و نیم لیوان، سیر دو حبه، جعفری خرد شده دو قاشق غذاخوری و خامه به مقدار لازم احتیاج دارید. سیب زمینی و پیاز و هویج را کمی تفت داده و سپس آرد و سیر را اضافه کنید. سه لیوان آب اضافه کنید، جو پرک را ریخته و اجازه دهید لعاب پس بدهد. وقتی جو پرک باز شد، آب مرغ را اضافه کنید. در تمامی این مراحل سوپ را هم بزنید تا ته نگیرند. سپس شیر را اضافه کنید تا سوپ شما غلیظ شود. در آخر هم بنا به سلیقه‌تان می‌توانید سوپ را با خامه تزئین کنید.

سوپ سبزیجات؛ مقوی و رنگارنگ

برای تهیه سوپ سبزیجات به هویج حلقه شده یک پیمانه، پیازچه خرد شده یک دوم پیمانه، فلفل سبز خرد شده یک پیمانه، گوجه فرنگی خرد شده سه پیمانه، کرفس خرد شده یک پیمانه، نخود سبز یک دوم پیمانه، مرغ پخته یک پیمانه، آرد دو قاشق غذاخوری و آب مرغ به میزان یک و دو دهم لیتر نیاز دارید. تمام سبزیجات را داخل روغن زیتون تفت دهید، سپس آن‌ها را به همراه آرد داخل آب مرغ در داحل جوشیدن بریزید. چند دقیقه‌ای اجازه دهید که مواد غذایی خوب پخته شود. در انتها مرغ‌های پخته و تکه شده، دارچین، فلفل و نمک اضافه کنید و با حرارت کم بگذارید جا بیفتد. نوش جان.

سوپ شیر برای سالمندان و روزه اولی‌‌ها

سوپ شیر با دارا بودن مقدار زیادی کلسیم گزینه بسیار مناسبی برای روزه اولی‌ها و سالمندان است. برای تهیه این سوپ به ۲۵۰ گرم جو، آب مرغ یا گوشت یک پیمانه، ۱۵۰ گرم هویج نگینی خرد شده، ۵۰ گرم ذرت، ۲ عدد سیب زمینی متوسط، یک لیتر شیر، صد گرم خامه و نمک و آبلیمو نیاز دارید. جو، آب مرغ و سیب زمینی را در ظرف می‌ریزیم و فرصت می‌دهیم تا کاملا پخته شود. سپس شیر و خامه را یکدست کرده و به مواد اضافه می‌کنیم. در آخر پس از جوشیدن شیر سوپ را خاموش می‌کنید. یادتان باشد که نمک را در انتها و پس از خاموش کردن گاز اضافه کنید که اصطلاحا شیر نبرد.

سوپ تره فرنگی برای مبتلایان به سوء هاضمه

تره فرنگی باعث کاهش کلسترول شده و برای مبتلایان به سوء هاضمه، کم خونی و رماتیسم مفید است. همچنین این سوپ برای درمان یبوست و عفونت‌های مجاری و تنفسی بسیار توصیه می‌شود. برای تهیه این سوپ به ۴ عدد تره فرنگی، ۲ عدد هویج، ۱ لیوان آب مرغ و شیر، ۲ قاشق غذاخوری آرد، ۱ عدد پیاز، جعفری، فلفل، نمک و روغن نیاز دارید. پیاز و تره فرنگی را در روغن تفت دهید. سپس هویج را اضافه کرده و با آب و آب مرغ می‌گذاریم که بپزد. پس از ۴۵ دقیقه، آرد را تفت می‌دهیم و شیر را به آن اضافه می‌کنیم. بعد به سوپ اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا ته نگیرد. سوپ شما آماده است.

سوپ عدس و سیب‌زمینی روستایی یک افطاری ساده

اگر حوصله و زمان پخت یک افطاری مفصل را ندارید، پیشنهاد ما به شما سوپ عدس و سیب زمینی روستایی است. به دلیل کم هزینه و ساده بودن، به این سوپ‌ها روستایی گفته می‌شود. برای تهیه این سوپ یک عدد پیاز متوسط را ریز خرد کنید و در دو قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت دهید تا شفاف شود. بعد دو قاشق غذاخوری رب گوجه، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید، مواد را به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید. سپس یک هویج بزرگ خرد شده به علاوه ۱/۳ لیوان عدس، ۳ عدد سیب زمینی متوسط و ۴ لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید که سوپ‌ جا بیفتد. اگر خیلی غلیظ شد می‌توانید یک لیوان آب به آن اضافه کنید. در آخر نمک و فلفل را اضافه کرده و هنگام سرو با گشنیز و جعفری تزئین کنید.

انواع فرنی و شله زرد قالبی

فرنی‌ها و شیربرنج‌ها علاوه بر این درست کردنشان بسیار ساده است، شیرین و آبدار هستند و می‌توانند قند و اب از دست رفته بدن را جبران کنند. می‌توانید با زعفران و کاکائو آن‌ها را خوشمزه‌تر کنید. همچنین اگر می‌خواهید سلیقه بیشتری چیدن سفره افطاری‌تان به خرج دهید، می‌توانید فرنی و شله زرد قالبی بپزید. برای قالبی شدن فرنی فقط کافی است نشاسته را به لیست تهیه موادتان اضافه کنید و برای تهیه شله زرد قالبی باید به مواد اصلی‌ پودر ژلاتین اضافه کنید.

حلوا یک گزینه شیرین برای افطاری

حلواها هم گزینه مناسبی برای سفره افطار شما هستند. بهتر است که حلواها را با شیر ولرم یا چای میل کنید. حلوا برای تامین قند خون بدن بسیار مناسب است، اما خوردن دو برش از آن کافی است. حلوای نسکافه، حلوای هویج و حلواهای تیره برای افطاری توصیه می‌شود. برای اینکه این حلواها را راحت‌تر بتوانید میل کنید، می‌توانید آن‌ها را داخل نان میکادو قرار دهید. اگر می‌خواهید برای پذیرایی از مهمانان حلوا درست کنید، می‌توانید نان میکادو را به شکل رولی در بیاورید. چون نان میکادو بسیار ترد و شکننده است، بعد از ریختن حلوا با آب‌پاش نان میکادو را خیس کنید. سپس نان میکادو دوم را روی آن قرار دهید و در یخچال قرار دهید تا سرد شود و بعد آن را با چاقوی اره‌ای برش بزنید.

این بار شامی گیلانی را امتحان کنید

این شامی پای ثابت سفره‌های افطاری گیلانی‌هاست و معمولا همراه با پنیر، سبزی و چایی شیرین میل می‌شود. برای تهیه این شامی به یک عدد پیاز، گوشت گوسفند بدون چربی نیم کیلو، لپه و نخود خیس شده ۲۵۰ گرم، دو عدد تخم مرغ، پیاز متوسط دو عدد، زردچوبه و فلفل به میزان دلخواه نیاز دارید. نخودها را از روز قبل خیس کنید، بعد آنها را با نصف پیاز بپزید و نمک به آن اضافه کنید. لپه‌ها را هم از نیم ساعت قبل خیس کرده، با نصف پیاز و نمک بپزید. نخود و لپه را پس از سرد شدن چرخ کنید. سپس گوشت‌ها را ریش ریش کرده و به مخلوط‌ ‌تان اضافه کنید. همه مواد را مخلوط کرده و نصف پیاز رنده شده، مقداری نمک و فلفل و تخم مرغ به آن اضافه کنید. یادتان باشد که نمک بسیار کمی در مرحله آخر اضافه کنید. اگر خمیر به دست آمده شل شد، مقداری آرد به آن اضافه کنید. سپس شامی‌ها را سرخ کنید. یک نکته مهم در تهیه این شامی این است که نباید میزان گوشت مصرفی‌تان زیاد باشد چرا که شامی طعم آبگوشت به خود می‌گیرد و پوک نمی‌شود. توجه کنید که مقدار لپه و نخود باید با مقدار گوشت برابر باشد. می‌توانید مخلوط باقی مانده از شامی‌تان را بسته بندی کنید و نزدیک افطار آن را از فریزر در آورده، تخم مرغ به آن اضافه کرده و سرخ کنید.

آش و حلیم جزء جدانشدنی سفره افطار

از گزینه‌های همیشگی و خوشمزه سفره افطار آش و حلیم است. یادتان باشد که فقط به آش رشته اکتفا نکنید و تهیه آش گندم، آش جو، آش ماست، آش ماش، آش دوغ و انواع آش‌های محلی را در لیست‌تان قرار دهید. این نکته را به خاطر بسپارید که افطاری باید سبک باشد و معده را برای پذیرش غذا آماده کند. پس حتما غذایی را انتخاب کنید که زود هضم و مقوی باشد. برای باز کردن روزه از خرما و آب نیم گرم استفاده کنید و دو تا سه ساعت بعد از افطار شام میل کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: افطار ، آش و حلیم ، سحری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افطار آش و حلیم سحری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی

همایش ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ و تبیین اهداف سال ۱۴۰۳ با حضور ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی، اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل، معاونان، رؤسای ادارات کل، ادارات امور شعب استان‌ها و شعب مستقل بانک برگزار شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، همایش ارزیابی عملکرد سال 1402 و تبیین اهداف سال 1403 با حضور ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی، اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل، معاونان، رؤسای ادارات کل، ادارات امور شعب استان‌ها و شعب مستقل بانک برگزار شد.

ابوالفضل نجارزاده در این همایش ضمن ارزیابی مثبت عملکرد بانک ملی در سال 1402، مهم‌ترین سیاست‌ها و اولویت‌های جدید پیش‌روی بانک در سال جدید را تبیین کرد و گفت: از مهمترین رویکردها و سیاست‌های بانک ملی در سال جدید بازگشت به جایگاه گذشته و تثبیت آن، حفظ موقعیت کنونی بانک، ورود به طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت و حضور در بازارسرمایه است.

وی با تأکید براینکه با تکیه بر کارِ گروهی و توان همکاران در تمامی ارکان بانک، توانستیم در سال 1402 سهم خوبی از بازار کسب کنیم، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های به‌عمل آمده، امسال می‌توانیم با اقدامات و فعالیت‌های مؤثر و مهم، سهم بیشتری از بازار بدست آوریم.

نجار زاده با اشاره به شعار "جهش تولید، با مشارکت مردم" تأکید کرد: با طراحی و تولید محصولات مناسب، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی منسجم و دقیق و حضور فعال در تمامی عرصه‌ها تلاش می‌کنیم در تحقق شعار سال 1403 نقشی مؤثر داشته باشد.

به گفته مدیر عامل بانک ملی ایران افزایش سرمایه 25 همتی، کسب سهم از بازار، رشد منابع، فروش 36 همتی دارایی‌های بانک، انتقال مؤسسه نور، توسعه زیرساخت‌های فناوری، ارائه طرح مهربانی ملی، ارائه ارز اربعین و ارائه خدمات بانک کارگشایی را بخشی از مهمترین اقدامات بانک در سال گذشته برشمرد و اظهار امیدواری کرد که امسال نیز با اجرای اقدامات مناسب دستاوردها و تحولات خوبی رقم زده شود. 

نجار زاده با بیان اینکه بانک ملی بعد از سال‌ها توانست با برنامه‌ریزی‌های منسجم در ابتدای سال سهم بازار را حفظ کند، افزود: ما در 17 استان کشور بانک نخست هستیم و با این رویکرد اگر تمام استان‌ها با کارِ گروهی، هم‌افزایی و تلاش مضاعف از سایر بانک‌ها پیشی بگیرند بانک را در رفع ناترازی کمک خواهند کرد.

وی به قیمت تمام شده پول و نرخ مؤثر تسهیلات در سال جاری اشاره کرد و یادآورد شد: امسال باید برای ارائه تسهیلات خرد به آحاد جامعه محصولات ویژه‌ای را طراحی و تولید کنیم.

مدیر عامل بانک ملی ایران بزرگترین ویژگی این بانک را وجود شعب و نیروهای توانمند و خلاق دانست و ادامه داد: نقشه راه تمام واحدهای بانک در سال جاری مشخص است و همه باید با کارِ گروهی و هم‌افزایی به سمت دستیابی به آن اهداف حرکت کنیم.

نجارزاده با تأکید بر این که ارتباط مستقیم با بنگاه‌های بزرگ باید تسهیل شود، گفت: برای ارتباط و ارائه خدمات مالی به بنگاه‌های بزرگ، باید به سرعت تصمیم‌گیری شود. 

وی همچنین سهم نیروی انسانی باتجربه و متخصص را در موفقیت بانک مؤثر دانست و افزود: مسائل معیشتی کارکنان نیز مورد توجه مدیران ارشد بانک قرار دارد و تا حد امکان با توجه به ظرفیت‌های قانونی به آن رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به ادغام مؤسسه نور به‌عنوان یک اقدام بزرگ و بی‌نظیر در بانک ملی،گفت: با این اقدام جایگاه بانک در شبکه بانکی به‌عنوان بانکی پیش‌رو اثبات شد.

نجارزاده با تأکید بر اینکه لازمه انتصابات شایستگی کارکنان است، ادامه داد: آموزش کارکنان در بانک ملی اقدامی لازم و ضروری در راستای توسعه و کسب بازارهای جدید است.

وی با تشکر از همکاران برگزار کننده این همایش گفت: در این دو روز فرصتی شد تا ضمن مرور فعالیت‌ها و اقدامات بانک، نقاط ضعف و قوت بانک را بیشتر و بهتر بشناسیم تا با تکیه بر تحلیل‌های موجود بر اصلاح امور اقدام کنیم.

مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه این همایش ضمن تبیین اهداف و راهبردهای بانک، در مورد موضوعات و سؤالات مطرح شده از سوی مدیران با آن‌ها تبادل نظر و گفت‌وگو کرد و در تبیین برنامه‌های پیشِ‌روی بانک در سال 1403 گفت: انتصابات در بانک براساس شایسته‌سالاری و شفافیت در امور انجام می‌شود.

گفتنی‌ست؛ توسعه شرکت تابام، افزایش رفاه همکاران، افزایش محصولات حوزه بانکداری جامع، راه‌اندازی سامانه جامع تسهیلات، توسعه زیرساخت‌های فناوری، نظارت جدی‌تر بر مصارف و رشد وصول مطالبات از دیگر محورهای سخنان مدیرعامل بانک ملی ایران در این همایش بود.

همچنین در این همایش مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک با حضور در کارگروه تخصصی  ارزیابی عملکرد سال 1402 و تبیین اهداف سال 1404 به تشریح، بیان مسائل، طرح دیدگاه ها، بررسی موضوعات مربوطه و ارائه نظرات خود پیرامون امور بانکی و صف و ستاد پرداختند و در ادامه در این کارگروه ضمن پاسخگویی به سؤالات حاضران، مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های کاری پیش‌روی بانک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با ارائه پیشنهاداتی، راهکارهایی برای عملیاتی کردن هر چه بهتر برنامه‌های بانک مطرح شد.

در این کارگروه بر حضور بیشتر در بازار سرمایه، کاهش مطالبات، مدیریت و جذب منابع، افزایش سهم بازار، ارائه ابزارهای تعهدی، بهبود تراز نقدینگی، لزوم داشتن محصولات برتر، توجه به نیاز مشتری، توسعه زیرساخت‌های فناوری، شایسته سالاری، ساماندهی داده‌ها، رفع ناترازی، کمک به معیشت همکاران، اصلاح کسری کادر شعب، تقویت جانشین‌پروری، تقویت بازاریابی و لزوم داشتن محصولات برتر تأکید شد.

در ادامه این همایش نیز گزارشی از شاخص‌های عملکردی بانک در سرفصل‌ها و بخش‌های مختلف سال 1402 توسط مسئولان اداره کل تحقیقات و مدیریت استراتژیک بانک ارائه و به سؤالات حاضران پاسخ داده شد. همچینین رؤسای ادارات امور استان‌ها و شعب مستقل دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود درباره موضوعات و امور بانکی را بیان کردند.

این همایش در روز دوم با معرفی و تقدیر از رؤسای واحدهای برتر بانک که عملکرد مناسبی در سال گذشته داشتند به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • کسب سهم مناسب از بازار با کار گروهی در سال ۱۴۰۲
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست