Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، نشست هم اندیشی تبیین نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با حضور مسئولانی از نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی، مدیرکل اموربانوان استانداری، رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، پژوهشکده حوزه و دانشگاه، انجمن صنفی تبلیغات، جنگ روانی سپاه، شورای عالی بسیج و هنرمندان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی و کارشناس مسائل فرهنگی در این نشست طی سخنانی با تبیین ضرورت گسترش چتر گفتمان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پرورش اندیشه‌ها از ضروریات گفتمان سازی است.
وی با اشاره به سیر تحولات فکری و اندیشه‌ای جامعه از دهه ۴۰ تاکنون افزود: نیرو‌های انقلابی و حزب اللهی از پرورش و تقویت اندیشه فکری و اندیشه‌ای خودغافل و به مسائل سطحی مانند سیاست بازی و... مشغول شده اند.
مهدوی ارفع با تاکید برفراز‌هایی از زیارت عاشورا ابراز داشت: زیارت عاشورا به عنوان سند راهبردی شیعه یکی از راه‌های تقویت فکرو اندیشه و عبرت تاریخی است که متاسفانه مردم از آن برای گرفتن حاجت یا شفای بیماران بهره میگیرند.
موسس نهضت نهج البلاغه خوانی بیان داشت: بهترین راه رشد و پرورس اندیشه مردم در هر سطحی از جامعه با هرسلیقه‌ای مطالعه روزانه نهج البلاغه است.
ئی ضمن تبیین شیوه و روش نهج البلاغه خوانی در بین مردم تاکید کرد: نهج البلاغه برای همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انسان حرف برای گفتن دارد
در این جلسه حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود و تبیین بستر‌های لازم در مورد موضوع نشست پرداختند.  

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«همایش بزرگمهر حکیم» با حضور اساتید برجسته برگزار شد

دبیر همایش بزرگمهر حکیم با این بیان که، بزرگمهر حکیم به عنوان یک شخصیت برجسته و فیلسوف و متفکر دوران باستان، که از سخنان حکمت آمیز او نیز مطالبی به جای مانده، نقش مهمی در تاریخ ادب و فرهنگ ایران دارد و یکی از شخصیت‌های مهم در شاهنامه است، گفت: براساس پژوهش‌های متعدد و مختلفی که صورت گرفته، به طور قطع به یقین ثابت شده است که شاهنامه کاملا تاریخ محض است و در تاریخ بودنش هیچ شک و تردیدی نمیشه داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه همایش بزرگمهر حکیم، دکتر محمد رسولی دبیر همایش بزرگمهر حکیم در حاشیه برگزاری این رویداد که عصر شنبه ۲۵ فروردین ماه در تالار خیام خانه اندیشمندان و با موضوعیت کاوشی در باب کیستی، آثار و سخنان بزرگمهر حکیم برگزار شد، اظهار داشت: این همایش برای روشن کردن بخش مهم و حساسی از تاریخ ایران در دوره ساسانیان و با حضور برترین اساتید دروس تاریخ از دانشگاه‌های مهم و معتبر کشور، نویسندگان و پژوهشگران بزرگ و صاحبنظران ارشد کشور همراه است.

وی گفت: بزرگمهر حکیم به عنوان یک شخصیت برجسته و فیلسوف و متفکر دوران باستان، که از سخنان حکمت آمیز او نیز مطالبی به جای مانده، نقش مهمی در تاریخ ادب و فرهنگ ایران دارد و یکی از شخصیت‌های مهم در شاهنامه است. در رابطه با او در طول تاریخ بحث‌های زیادی بین محققین و پژوهشگران مطرح بوده و برخی براین باور بودن که اصولا بزرگمهر حکیم در تاریخ وجود نداشته و این شخصیت ساخته و پرداخته ذهن شاعر یعنی حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

این شاهنامه پژوه نواندیش بیان داشت: براساس پژوهش‌های متعدد و مختلفی که صورت گرفته، به طور قطع به یقین ثابت شده است که شاهنامه کاملا تاریخ محض است و با توجه به این مهم که قسمت‌های آخر شاهنامه مربوط به سلسله ساسانیان است و در تاریخ بودنش هیچ شک و تردیدی نمیشه داشت، روشن می‌شود که بزرگمهر حکیم یک شخصیت واقعی و ویژه در تاریخ ایران زمین است.

رسولی افزود: قطعا بررسی وجود این شخصیت بنام ما را به خیلی از مسائل از جمله شکل و شمایل، و ساز و کار حکومت در دوران باستان و دیگر موارد مهم رهنمود می‌کند، به عنوان مثال پادشاه وقت از اشخاصی مانند بزرگمهر حکیم که جزء دانشمندان، ادیبان و صاحب نظران بودند به عنوان رئیس انجمن مشورت گیرندگان از او استفاده می‌کند.

وی ادامه داد؛ به تعبیری بزرگمهر رئیس انجمن مشورت دهنده به پادشاه بوده است، ضمن اینکه ایشان یک شخصیت بزرگ و برجسته بوده که آثار این حکیم را در سخنانی که از وی به جای مانده می‌توان پیدا کرد. برهمین اساس بررسی و شناخت بیشتر این شخصیت تاریخی بسیار راهگشا و موثر خاوهد بود.

این استاد ادب و فرهنگ گفت: قطعا برگزاری این همایش با حضور افراد برجسته و صاحب نظر یک نگاه جدید، ویژه و پژوهشی و علمی به شخصیت بزرگمهر حکیم خواهد داشت که دستاورد آن به گونه‌ای خواهد بود که یک روزنه جدیدی به روی کل تاریخ ایران باستان بر ما گشوده می‌شود و ضمنا بخشی از شاهنامه که به بزرگمهر حکیم پرداخته مدنظر قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، همایش فوق با محوریت کتاب بزرگمهر حکیم به قلم دکتر محمد رسولی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی
  • اساتید دانشگاه ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • ضرورت تبیین ابعاد پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی توسط جامعه نخبگانی
  • نشست «تبیین علل و نتایج پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی» در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • برگزاری نشست توجیهی خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی شهدا
  • نشست توجیهی انجمن خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی۲هزار شهید استان
  • «همایش بزرگمهر حکیم» با حضور اساتید برجسته برگزار شد