Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ثمری قهرمان پرتاب وزنه رقابت های آسیایی اودیشا هفته گذشته جهت برگزاری اردویی 64 روزه پیش از حضور در بازی های آسیایی جاکارتا زیر نظر ایراک بوکسویوفسکی و همچنین شرکت در چند مسابقه معتبر راهی کمپ اسپالا شد.

درباره حضور ثمری در لهستان ،آمادگی این ورزشکار و مسائل مختلف دیگر گفتگویی با مربی لهستانی او ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید:

*  ابتدا از وضعیت آمادگی ثمری شروع کنیم

با وجودی که چند جلسه ای بیشتر نمی شود تمرینات علی ثمری را بر عهده گرفته ام اما در طول این مدت در تمرینات با استعداد و آماده پر توان ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز به تغییرات در شرایط تمرینی داریم. ثمری پرتابگر باهوشی است و به دنبال فرار از بار تمرینات نیست و این فاکتوریست که خیلی ها ندارند. خوشحالم که با ورزشکار شما کار می کنم البته این را هم باید عنوان کنم خیلی زود است درمورد این پرتابگر جوان اظهار نظر خاصی کنم.چرا که باید از نحوه تمرینات و تکنیک های او آشنایی کامل پیدا کنم.

توقع ندارم که ثمری با چند جلسه تمرین رکوردی خارق العاده ای را در مسابقه امروز بر جای بگذارد.

* درباره مسابقه فردا ثمری و اینکه به نظر شما او با حضور پرتابگران برتر جهان چه نتیجه ای می تواند کسب کند،بگوئید.

روز یکشنبه اولین مسابقه ثمری در لهستان برگزار خواهد شد و زیاد توقع ندارم که با چند جلسه تمرین بتواند رکوردی خارق العاده ای را بر جای بگذارد. پس از آن تمرینات بدنسازی و تکنیکی را در لهستان ادامه خواهیم داد و به انجام پرتاب های اصلاحی خواهیم پرداخت. هدف من از تدارک چنین رقابت هایی اینست که ثمری از لحاظ فکری آبدیده شود تا بتواند در میادین بزرگتر مانند المپیک و جهانی بدون هیچ استرسی با حریفانش به رقابت بپردازد و راحت پرتاب هایش را انجام دهد.  ثمری باید با این فشار تمریناتی که پشت سر گذاشته وزنه خود را باید تا پیش از شروع بازی های آسیایی به 20 متر به بالا پرتاب کند تا بتواند هر چه سریعتر خودش را به بزرگان این عرصه در دنیا نزدیک کند.

خود ورزشکار  باید فعل خواستن را برای کسب مدال و موفقیت صرف کند

بوکسویوفسکی در رابطه با اینکه چه مباحثی می تواند کمک کند تا ثمری به مدال برسد،گفت: او باید آمادگی خود را برای تمامی شرایط مسابقه داشته باشد. ثمری قابلیت زیادی دارد. البته ناگفته هم نماند که خود ورزشکار هم باید فعل خواستن را برای کسب مدال و موفقیتش صرف کند. شاید مربی، ماساژور، اردو و هزینه لازمه رسیدن به موفقیت است، اما مهمتر از آن خود ورزشکار است که باید خودش را باور داشته باشد. ثمری باید مثل یک کوماندویی که سقوط آزاد می کند آماده باشد. هر لحظه شاید شرایط مسابقه تغییر کند و او نیاز به تجربه این تغییرات دارد.

آماده ام تا تجربیاتم را در اختیار پرتابگر شما قرار دهم

* چگونه پذیرفتید که مریی علی ثمری شوید؟

من زیاد از ورزشکار شما شناخت نداشتم، اما با صحبت هایی که قبلا بین رئیس فدراسیون دوومیدانی با رئیس فدراسیون ما انجام شده بود مدتی پرتابگر جوان شما زیر نظر من به تمرین پرداخت تا برای بازی های آسیایی به آمادگی لازم برسد من هم موافقت خودم را با این امر اعلام نمودم و امیدوارم در طول این مدت بتوانم تجربیاتم را در اختیار او قرار دهم تا هم به مدال طلای جاکارتا برسد و هم رکوردش را افزایش دهد. من در طول این همه سال شاگردان زیادی را تربیت کرده ام که توانسته اند به مدال جهانی و المپیک برسند شک ندارم که ورزشکار شما هم می تواند مانند آنها چنین کاری را انجام دهد.نباید فراموش کرد که برای نخستین بار است که با ورزشکاران ایرانی تمرین می کنم اما امیدوارم در آینده شرایطی رقم بخورد تا با ورزشکاران ایرانی بیشتر تمرین کنم. دو و میدانی ایران فاصله زیادی با سطح جهانی دارد و همچنان باید تمرین کنید تا به این سطح برسید. جا دارد از رئیس فدراسیون دوومیدانی کشورتان که به شدت تمایل دارد تا دوومیدانی ایران را به سطح اول دنیا برساند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

ثمری با تمرین می تواند به مدال المپیک برسد

* مربی ثمری در پایان در مورد اینکه چقدر امیدواری تا علی در المپیک 2020 به مدال برسد؟ پاسخ داد:

هنوز خیلی زود است درباره این موضوع صحبت کنم اما با اطمینان به شما می گویم با پتانسیلی که دارد نه تنها می تواند به راحتی بالای 21 متر پرتاب کند بلکه به مدال هم می رسد.فقط فقط باید تمرین بیشتر کند تا به این خواسته ای که خودش می خواهد برسد.همانطور که سایر ورزشکاران من توانستند با این هدف و خواسته به مدال جهانی دست یابند.

بیشتر بخوانیم: اولین مسابقه ثمری در لهستان با حضور برترین های جهان «ثمری» اوایل خرداد راهی لهستان می‌شود/ ۵ مسابقه در انتظار قهرمان پرتاب وزنه آسیا در خاک اروپا مربی لهستانی برای قهرمان پرتاب وزنه ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون دوومیدانی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!

ورزش ایران برای کسب طلا در پاریس به کشتی دل بسته است اما رییس فدراسیون کشتی می‌گوید که  المپیک سخت است و اگر موفق شویم فقط یک مدال طلا هم بگیریم واقعا هنر کردیم!"

به گزارش تابناک ورزشی؛ مراسم تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در سالن اجلاس برگزار شد.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزش هنوز در بین مسوولان جای واقعی خودش را پیدا نکرده است. همیشه از قدیم به ورزش نگاه ابزاری شده است اما من به شما قول میدهم اگر این نگاه ابزاری از روی ورزش برداشته شود اثرات مثبت و با برکت آن را خواهیم دید.

وی افزود: البته آقای رییسی همیشه به رشته کشتی لطف دارند اما این انتظار وجود دارد که بدنه کل دولت این توجه را به ورزش داشته باشند چرا که ورزش فقط قرمزته و آبی‌ته نباید نباشد.

دبیر در مورد نتیجه احتمالی کشتی فرنگی و آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: در المپیک ما اگر بتوانیم فقط یک مدال طلا بگیریم کلاه‌مان را بالا می اندازیم. فرقی ندارد فرنگی باشد یا آزاد همین که یک مدال طلا بگیریم هنر کردیم.

رییس فدراسیون کشتی در پایان در واکنش به تصمیمی که برای حسن یزدانی و انتخابی او با کامران قاسم پور گفت: اجازه بدهید در این مورد به موقع صحبت خواهم کرد.

صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی درباره تعداد مدال طلای ایران در المپیک درحالی مطرح شده که دو قهرمان سنگین‌وزن جهان در کشتی آزاد و فرنگی ایرانی هستند. محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر طلایی ایران در المپیک توکیو نیز در پاریس حضور دارد. همچنین حسن یزدانی دارنده دو طلا و نقره المپیک هم شانس حضور در این مسابقات را دارد.

دبیر درحالی گرفتن یک طلا در المپیک را «هنر کردن» دانسته که کشتی ایران در هر یک از المپیک‌های توکیو و ریو یک طلا، یک نقره و دو برنز گرفته بود و در المپیک لندن هم چهار طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • حسن رود و آخرین توصیه‌های تارتار (عکس)
  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی