Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@14:15:20 GMT

مضرات جبران ناپذیر داروهای ضدافسردگی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۴۹۱۹۶

طبق نتایج این مطالعه جدید، بیمارانی که داروی ضدافسردگی مصرف می کنند ۲۱ درصد بیش از دیگران با اضافه وزن ۲ تا ۳.۵ کیلوگرمی مواجه هستند.

به گفته محققان کالج کینگ لندن، این مطالعه اثبات نمی کند که داروهای ضدافسردگی موجب اضافه وزن می شوند بلکه فقط ارتباط آن را توضیح می دهند.

دکتر «رافائل گافور»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بیماران باید توجه داشته باشند که نباید به خاطر چاق شدن مصرف داروهای شان را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها باید در این مورد با پزشک متخصص شان مشورت نمایند.»

وی در ادامه عنوان می کند که افزایش ریسک اضافه وزن در دو تا سه سال مصرف متوالی این داروها به اوج می رسد و تا ۶ سال بطول می انجامد.

به گفته محققان، در بین افراد دارای اضافه وزن، مصرف داروهای ضدافسردگی ریسک چاقی را تا ۲۹ درصد افزایش می دهد.

محققان به این دسته از بیماران تاکید می کنند که باید در زمان مصرف داروهای ضدافسردگی، رژیم غذایی سالم داشته و بیشتر ورزش کنند.

در این مطالعه ۱۲ داروی ضدافسردگی متداول مورد بررسی قرار گرفت: Remeron، Cymbalta، Zoloft، Effexor،Celexa، Prozac، Lexapro، Desyrel، Elavil، Paxil، Pamelor و Prothiaden.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزن سرپرست تیم پزشک متخصص چاقی رژیم غذایی پزشک متخصص چاقی رژیم غذایی سرپرست تیم لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت روز جهانی کار و کارگر

کارگران از ارزشمندترین و سودمندترین اقشار جامعه هستند که نقش به سزایی در پیشبرد اهداف تولیدی و اقتصادی کشور دارند.این قشر از جامعه با حداقل توقعها و سطوح حقوقی همواره برای چرخاندن چرخهای واحدهای تولیدی و صنعتی و کارخانه ها در تلاش و تکاپویی وصف ناپذیر و خستگی ناپذیر هستند.این گزارش تصویری به مناسبت روز جهانی کار و کارگر بخش کوچکی از تلاش این غیور مردان و زنان را در واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان را به تصویر کشیده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077408 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • این تیم شکست ناپذیر است! گل روبرت آندریش به اشتوتگارت در دقیقه 96 (بایرلورکوزن 2-2 اشتوتگارت)
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟