Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان کارگران سه معدن حشونی، همکار و پایدانا روز گذشته در اداره کار کرمان با مدیر روابط عمومی شرکت ذغال‌سنگ مالک این سه معدن و مسئولان اداره کار در رابطه با رسیدگی به مشکلات صنفی، جلسه‌ای برگزار کردند.

حدود ۲ هزار نفر از کارگران این سه معدن روز چهارشنبه در اعتراض به  موقت بودن قراردادهای کار، اجرایی نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دست از کار کشیدند و در محل کار خود حاضر نشدند.

حاضران در این جلسه صورت‌جلسه‌ای نوشته‌اند که به امضای سه طرف رسید و مقرر شد که نشستی در سطوح بالاتر برگزار شود.

پرداخت کامل حق بیمه کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، اصلاح وضعیت قراردادهای کار کارگران قرارداد معین از مواردی بود که در مورد آن مذاکره شد.

کارگران نگران خصوصی‌سازی

یک نفر از نمایندگان کارگران در این مورد به ایلنا گفت: در حال حاضر کارگران ۴۸ ساعت در هفته کار می‌کنند اما در مشاغل سخت باید ساعت کار هفتگی ۳۶ ساعت باشد لذا باید به ما از این بابت اضافه‌کار پرداخت شود. ما همچنین تاکید داریم که باید به کارگران غذای گرم و شیر داده شود تا سلامت آنها تضمین شود. همچنین باید قراردادهای کار دائمی شود چراکه کار ما ماهیت مستمر دارد. همچنین ما در سال ۹۷ هیچ قرارداد موقتی را امضا  نمی‌کنیم چراکه قرار نیست زیربار قرارداد موقت برویم.

وی افزود: کارگران نگران خصوصی‌سازی شرکت هستند چراکه تجربه‌های خصوصی‌سازی را دیده‌ایم و نمی‌خواهیم مصیبت آن سر ما هم خراب شود.

«اکبر سلطانی» مدیر روابط عمومی شرکت ذغال سنگ در مورد موارد مطرح شده در این جلسه گفت: مجلس باید در مورد دائمی شدن قراردادهای کار تکلیف ایجاد کند تا قرارداد دائمی منعقد شود. در مورد طرح طبقه‌بندی مشاغل هم باید بگویم که این کار در دست اقدام است. در بحث اضافه کار باید بگویم که کارکرد کارگران ۴۸ ساعت در هفته نیست و کمتر است. نگرانی‌های کارگران در مورد خصوصی‌سازی شرکت بیهوده است. حتی هیات‌ امنای شرکت زیربار واگذاری سهام کارخانه نرفته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شرکت ذغال سنگ کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • (ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !