Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 873 هزار هکتار از باغ های شهرستان با پیش بینی تولید سه هزار و 437 تن محصول بر اثر بارش تگرگ به میزان 20 تا 35 درصد خسارت دیده است.
وی افزود: همچنین بر اثر این بارش 506 هکتار از محصولات زراعی به میزان 10 تا 40 درصد و با پیش بینی تولید 2 هزار و 629 تن محصول به ارزش 10 میلیارد و 959 میلیون ریال دچار خسارت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: حوادث غیرمترقبه که در فروردین ماه امسال رخ داد، یکهزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی میاندوآب در حوزه های باغی و زراعی خسارت وارد کرد که بخش عمده آن مربوط به سرمازدگی بود.
وی افزود: از این میزان 790 میلیارد ریال مربوط به سرمازدگی بهاری، 118 میلیارد ریال مربوط به تگرگ و 94 میلیارد ریال مربوط به تندباد اوایل فروردین امسال بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: در پی سرمازدگی 25 تا 65 درصد باغ های میاندوآب با پیش بینی تولید 77 هزار و 672 تن محصول به ارزش 775 میلیارد و 392 میلیون ریال خسارت دید.
وی خسارت محصولات زراعی ناشی از تندباد شامل پیاز و کلزا را به میزان 15 تا 20 درصد در سطح 200 هکتار ذکر کرد و ادامه داد: خسارت وارد شده به این بخش نیز با پیش بینی تولید یکهزار و 789 تن محصول زراعی به ارزش 14 میلیارد و 730 میلیون ریال برآورد شد.
دیانتی بیان کرد: تندباد روزهای چهارم و پنجم فروردین ماه امسال نیز 94 میلیارد ریال به محصولات، تاسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی میاندوآب خسارت وارد کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به بارش تگرگ در روز 24 فروردین امسال گفت: این بارش ناگهانی و رگباری موجب بروز 118 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی میاندوآب شده بود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/3093/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آذربایجان غربی بخش کشاورزی جهاد کشاورزی کشاورزی ریال تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۴۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

مهران معلم  اشاره به وضعیت آلودگی هوا و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا گفت: مهم‌ترین آلاینده‌های هوا ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون هستند و وزارت بهداشت، سالانه میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا بر اساس این ذرات در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت کشور را محاسبه می‌کند و در اختیار مراکز ذی‌ربط قرار می‌دهد.

او  با بیان اینکه تاکنون آخرین آمار موجود از مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا مربوط به سال ۱۴۰۱ است و آمار ۱۴۰۲ هنوز در دست نیست، افزود: بر اساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۱، در اهواز یک هزار و ۲۴۷ مورد مرگ منتسب به آلودگی هوا داشتیم، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰، میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز یک هزار و ۶۷ مورد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا ناشی از چهار بیماری ایسکمی قلبی، سرطان ریه، انسداد ریوی یا سکته مغزی هستند.

آقای معلم  با اشاره به میزان بالای خسارت اقتصادی بیماری‌ها و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا افزود: میزان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ در اهواز ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز