Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صنعت, معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون, ۶ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق در شهرستان گنبدکاووس کشف و ضبط شد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, خلیل رجبلی شامگاه شنبه در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز در گنبدکاووس اظهار داشت: اولویت ما در سال جاری, اطلاع‌رسانی, برگزاری کارگاه‌های آموزشی, جلسات مرتبط با کالای قاچاق و حمایت از کالای ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده, در گنبدکاووس, یک‌هزار و 416 انبار عمده‌فروشی, 16 انبار کشاورزی, 10 انبار معدن, 155 انبارصنعتی, و جمعا یکهزارو 980 انبار در حوزه شهرستان وجود دارد و هرگونه حمل و نقل و جابجایی بار از این انبارها باید مبداء و مقصد آن به وضوح مشخص باشد.

رئیس صنعت, معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در سال 96 ,تعداد 823 مورد بازرسی انجام شد که بیش از 30 مورد تشکیل پرونده شد که ارزش ریالی آن, 291 میلیون و 761 هزار و 300 ریال بود.

رجبلی تاکید کرد: همچنین در سال 96 ,تعداد 36 هزارو 130 ادکلن خارجی, 410 کیلو شکلات, 55 دستگاه کولر, 1500 قوطی آبمیوه, 73 هزارو 35 نخ سیگار و یک‌هزار و 473 اقلام انواع لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق کشف و ضبط شد.

نعمت الله شهیدی, جانشین نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: در 2 ماه ابتدای سال جاری, 90 هزارو 280 نخ سیگار خارجی قاچاق, 5 هزار و 320 قلم دارو, 57 قطعه اشیا عتقیقه, 52 کیلو تنباکو, 3 هزار و 500 کیلوگرم انواع چوب و فرآورده‌های آن و مقادیری لوازم بهداشتی, آرایشی- سلاح و مهمات, مشروبات الکلی و غیره کشف شد.

علی پارسایی‌پور, معاون عملیات هنگ مرزی اترک شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: در 2 ماه سال جاری, 26 هزار نخ سیگار قاچاق, 84 دستگاه تجهیزات ماهواره ای, یک‌هزار و 540 لیتر سوخت غیرمجاز, یک تن و 272 کیلو گرم انواع کالای قاچاق و شکلات خارجی و یک‌هزار و 182 موارد دیگر کشف و ضبط شد.

وی افزود: در سال گذشته در همین مدت مشابه, 2 هزار نخ سیگار, 34 دستگاه تجهیزات ماهواره‌ای کشف شده است.

فرهاد شیبک, معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: اصلی‌ترین راهکار مبارزه با قاچاق, پیشگیری است و باید اقدامات فرهنگی در حوزه پیشگیری تقویت شود.

وی افزود: در سال جاری با برنامه‌ریزی منسجم و جدی بتوانیم در حوزه پیشگیری اقدامات موثری انجام دهیم.

رضا شجاعی, رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: همایش مهم از تولیدات داخلی و کارآفرینان برتر, مسابقه برترین طراحی در راستا مبارزه با قاچاق کالا و ارز, همایش روحانیون با همین رویکرد و دیگر برنامه‌های فرهنگی, جزء اقدامات کمیسیون فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/ ت

R41471/P1336/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان

سرهنگ  کامران خوشناموندفرمانده انتظامی هندیجان گفت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، کارکنان انتظامی این فرماندهی با کنترل محور‌های مواصلاتی ورودی شهرستان هندیجان ۳۲ دستگاه خودروی وانت و سواری شوتی را شناسایی و با رعایت حقوق شهروندی و استفاده از علایم هشداردهنده آنها را متوقف کردند.  

او افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی آجیل خارجی، نوشیدنی‌های غیرمجاز، تجهیزات الکتریکی، کالای خانگی و تجهیزات پزشکی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان درپایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی قاچاق کشف شده را ۶۷ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط ۳۲ متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان هندیجان معرفی شدند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی