Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع گرد و غبار در کرمان اظهار کرد: وضعیت غبار تا آخر هفته جاری با شدت و ضعف در سطح استان کرمان به ویژه مناطق شرقی و شمالی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد، افزود: در مناطق شرقی وزش باد نسبتا شدید را هم داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی منشاء این گرد و غبار را داخلی و از کویرهای کرمان دانست و افزود: همچنین وزش باد شمالی در روزهای اخیر و وزش باد شدید در خراسان جنوبی باعث حرکت گرد و غبارهای آن منطقه به سمت کرمان شده و این وضعیت را تشدید کرده است.

سلاجقه گفت: در جنوب استان کرمان غلظت غبار خیلی کمتر است و روز گذشته میدان دید در جیرفت به ۹ کیلومتر رسید؛ غلظت گرد و غبار در شب با خنک شدن هوا کمتر می شود.

سلاجقه عنوان کرد: امروز علاوه به مناطق شمالی و شرقی در مناطق جنوبی مانند جیرفت، فریاب و قلعه گنج هم گرد و غبار را با غلظت کمتر شاهد هستیم.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: توصیه اکید می کنیم با توجه به تعطیلات پیش روی مردم به ویژه بیماران قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از حضور غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: دمای هوا نیز روند افزایشی را در استان کرمان دارد.

کد خبر 4312708

منبع: مهر

کلیدواژه: گرد و غبار هواشناسی کرمان بوشهر ماه مبارك رمضان سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان شهرکرد یاسوج شیراز مشهد خرم آباد مراسم گلریزان خطبه های نماز جمعه بارش باران سانحه تصادف بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۵۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۳، باغستان شهریار با شاخص ۷۴، باقرشهر با شاخص ۸۷، پاکدشت با شاخص ۶۳، پردیس با شاخص ۷۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۹، پیشوا با شاخص ۶۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۵۹، دانشگاه تهران با شاخص ۶۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۰، رباط‌کریم با شاخص ۸۱، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۷۹، سلامت با شاخص ۶۳، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۰، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز همچنین در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۸۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۵۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۰، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۴، شهریار با شاخص ۵۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۵۳، قدس با شاخص ۵۷، قرچک با شاخص ۷۹، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۳، ورامین با شاخص ۶۲، وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۵، پارک رازی با شاخص ۲۴، پونک با شاخص ۴۸، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۴۸، چشمه با شاخص ۴۶، دماوند با شاخص ۳۱، ژئوفیزیک با شاخص ۴۱، سرخه‌حصار با شاخص ۳۲، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۵، علم و صنعت با شاخص ۲۱، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۱، ملارد با شاخص ۳۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۴۲ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 751702

دیگر خبرها

  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • حفر بیست حلقه چاه آب برای کرمان
  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • وضعیت بارش و دمای هوا تا اواخر خرداد
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک در استان کرمان
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • وقوع تندبادهای لحظه‌ای در راه کرمان