Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:46:07 GMT

رواج مدرک‌گرایی از عمده آسیب‌های فرهنگ کار است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۰۸۸۵

رواج مدرک‌گرایی از عمده آسیب‌های فرهنگ کار است

‌یک جامعه‌شناس گفت: رواج مدرک‌گرایی از عمده آسیب‌های فرهنگ کار است.

‌دکتر حسن اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، با تأکید بر اهمیت آسیب‌شناسی فرهنگ کار، اظهار کرد: با توجه به در هم تنیدگی بخش‌های مختلف زندگی اجتماعی و ساخت‌های مختلف فرهنگی و تأثیر و تأثر متقابل بین آنها باید گفت که دستیابی  دانشگاه‌ها به اهدافی که به خاطر آنها تأسیس شده‌اند، زمانی میسر خواهد شد که بینش و نگرش افراد جامعه نسبت به کسب مهارت، علم، کار و کارآفرینی اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این امر مستلزم نگاه آسیب‌شناختی به روایت‌هایی است که نسبت به مقوله‌های فوق وجود دارد.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار، آموزش تقاضامحور است، اضافه کرد: این مهم زمانی محقق می‌شود که بین نظام آموزشی و بخش‌های مختلف نظام اقتصادی و نیازهایی که دارند رابطه متقابل برقرار باشد، چراکه در صورت فقدان این ارتباط، سرمایه‌گذاری درستی به روی نیروی انسانی صورت نگرفته و نیروی کار آموزش دیده نمی‌تواند جذب بازارکار شود و بیکار می‌ماند یا اینکه جذب بازار کار شده ولی تخصصی که از نظام آموزشی کسب کرده است، با شغلش همخوانی ندارد و این نیز خود نوعی بیکاری پنهان است، بنابراین در هر صورت وجود این آسیب عدم تعادل در نظام اجتماعی را به دنبال دارد.

این مدرس دانشگاه علمی کاربردی یادآور شد: بهره‌برداری ناصحیح از نیروهای متخصص، رواج مدرک‌گرایی و ورود به دانشگاه بدون توجه به استعدادها و علایق افراد از یک طرف و نیازهای بازارکار از طرف دیگر و...  از عمده آسیب‌های فرهنگ کار است.

وی افزود: کارآفرینی و ایجاد بستر خلاقیت، ترویج فرهنگ کار، اصلاح نگاه جنسیتی به کار، بهره‌گیری از تجارب کشورهای موفق و... باید در جامعه رواج یابد.

اسماعیل‌زاده یادآور شد: فرهنگ کار در کشور ما ضعیف است و تقویت آن‌، توسعه را در پیش دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام مدرک گرایی منطقه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد

بازگشت محمدعلی گرایی به تیم ملی کشتی فرنگی ایران یعنی این که نماینده ایران در مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2024 در وزن 77 کیلو مشخص نیست و معلوم نیست از بین امین کاویانی نژاد، محمدرضا مختاری و محمدعلی گرایی، کدام کشتی گیر قرار است در المپیک حضور پیدا کند.

به گزارش طرفداری، برخلاف این ادعا که هر کس سهمیه المپیک گرفت خودش می تواند در المپیک حضور پیدا کند، در برخی اوزان شرایط اعضای تیم ملی کشتی در المپیک پاریس روشن نیست.

اگر فرض بر گرفتن سهمیه باشد، محمدرضا گرایی و حسن یزدانی سال قبل در مسابقات جهانی سهمیه المپیک را دریافت کرده اند اما هر 2 نفر باید در تورنمنت ها به میدان بروند و به خوبی کشتی بگیرند تا به مسابقات المپیک 2024 بروند.

بر این اساس باید گفت در مسابقات المپیک پاریس، فقط 4 نفر قطعا در تیم ملی کشتی ایران هستند: امیرحسین زارع، رحمان عموزاد، امین میرزازاده و هادی ساروی. البته به نظر می رسد حضور نفراتی مثل علیرضا مهمدی در 87 فرنگی و یونس امامی در 74 آزاد و بالاخره حضور امیرعلی آذرپیرا در 97 آزاد هم تقریبا قطعی است.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  •  کاهش استرس یا تلقین؟
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری