Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@02:21:18 GMT

معرفی برگزیدگان همایش تئاتر مردمی خرداد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۱۲۱۲

معرفی برگزیدگان همایش تئاتر مردمی خرداد

برگزیدگان بخش های مختلف پنجمین دوره همایش تئاتر مردمی خرداد معرفی شدند.

ایران آنلاین /مراسم پایانی پنجمین همایش مردمی تئاتر خرداد شنبه شب با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی،کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری پیمان شریعتی ریاست مجموعه تئاتر شهر، سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل پیشین هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان در حسینیه جماران برگزار شد

زارعی در این مراسم با بیان اینکه جایگاه همایشی مردمی با موضوع امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد در ردیف جشنواره های کشور خالی بود،افزود: امام بر صدور انقلاب به جهان تاکید داشتند و یکی از راه های رسیدن به این امر بزرگ عرصه هنرهای نمایشی و تئاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: امروزه نمایش های ایرانی در جهان صاحب عنوان هستند و آثار بسیار خوبی را ارائه می دهند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه در این دوره از همایش آثار بسیار خوبی وجود داشت، یادآورشد: برای چنین رویدادی چشم انداز بزرگی در نظر گرفتیم و باید این راه را در حوزه هنری ادامه دهیم .

وی با یادآوری اینکه جوانان و نوجوانان امروز امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را ندیدند ،تاکید کرد: اگر اندیشه های بنیان گذار انقلاب را در جامعه نهادینه کنیم می توانیم به درستی آن را به نسل جدید ارائه دهیم.

به گفته وی در روز 14 خرداد ماه نقالی و پرده خوانی و نمایش خیابانی در اطراف حرم خواهیم داشت.

در مراسم اختتامیه پنجمین همایش مردمی تئاتر خرداد از شهرام سلطانی برای نمایش اسماعیل از استان مرکزی، محمد هاشم زاده برای نمایش این ره که می روی از اصفهان و محمد قاسمی برای نمایش مثل خواب مثل رویا از تهران به عنوان کارگردانان بخش صحنه ای تقدیر شد.

برگزیدگان بخش خیابانی

موسیقی: تقدیر از احمد الفتی و مجید رهبری برای نمایش چهل سالگی از گیلان و اهدای تندیس به محمد نادری و بهشاد صفایی برای نمایش ماموریت ویژه از اصفهان

طراحی و فضا سازی: تقدیر از مجتبی رحیمی و آدینه خلیل نژاد برای نمایش ماموریت ویژه از اصفهان و اهدای تندیس مهران سیف پور برای نمایش دریابان

طرح و ایده: تقدیر مشترک از حیدر رضایی از اصفهان و براهیمی برای دو نمایش ماموریت ویژه و 11 بهمن 57 و اهدای تندیس به سعید خیرالهی برای نمایش تجدیدی شهریور

کارگردانی: تقدیر از سعید خیرالهی برای نمایش تجدیدی شهریور و مجتبی خلیلی برای نمایش ماموریت ویژه و اهدای تندیس به محمد رادمنش برای نمایش دریابان

بازیگری زن: تقدیر از مهتاب زند به عنوان نفر سوم برای نمایش 700 ثانیه از خردادی خونین، مرجان قاسمی به عنوان نفر دوم برای نمایش برندگان جام و اهدای تندیس به فاطمه رادمنش برای نمایش دریابان

بازیگری مرد: تقدیر از مالک آبسالان به عنوان نفر سوم برای نمایش دوران رنسانس آزاد، حسام خلیل نژاد به عنوان نفر دوم برای نمایش تجدیدی شهریور و مصطفی کولیوندی برای نمایش تجدیدی شهریور

جایزه ویژه هیات داوران به گروه نمایش دریابان تعلق گرفت و همچنین دو نمایش تجدیدی شهریور و دریابان به جشنواره سوره ماه معرفی شدند.

پنجمین جشنواره تئاتر مردمی خرداد از 8 تا 12 خرداد ماه به دبیری امیرحسین شفیعی در تهران برگزار شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: اختتامیه نهمین دوره مسابقه گروهی رشد، روز گذشته در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد که در این مراسم از پژوهشگران حوزه علمیه خواهران هرمزگان قدردانی شد.

 سمیه احمدی طیفکانی افزود: در نهمین دوره مسابقه گروهی رشد؛ یک گروه حائز رتبه کشوری و شش گروه منتخب استانی در نهمین دوره مسابقه رشد شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان  گفت: گروه شهید سلیمانی با موضوع «راهکار‌های تقویت روابط عاطفی از منظر امام خامنه ای» با راهنمایی مریم جعفری سراجی و نگارش  خاتون سهراب پور و  سمیه رضایی شایسته تقدیر کشوری شدند.

 احمدی طیفکانی گفت: مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) بندرعباس، مدرسه فاطمه بنت الرسول (سلام الله علیها) جاسک و مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) کیش نیز با راهنمایی اساتید و تدوین طلاب شایسته تقدیر استانی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم