Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به موضوع ثبت‌نام اجباری کاربران در پیام‌رسان سروش اعلام کرد: تاکنون هیچ مستندی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افرادی که مدعی این موضوع هستند، دریافت نشده است. ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ اقتصادی فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل نظرات

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ چندی پیش با انتشار ادعایی مبنی بر عضویت اجباری مردم در پیام‌رسان سروش و ایجاد پروفایل‌های عکس‌دار برای آنان، فضای شبکه‌های اجتماعی مملو از مقابله با این اقدام که البته صحت آن همچنان تأیید نشده بود، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با گسترش این پیام در فضای مجازی، سیدصالحی مدیر این پیام‌رسان به واکنش نسبت به آن پرداخت و گفت: تمامی کاربران سروش واقعی هستند و وجود هرگونه اکانت بدون اطلاع صاحب شماره به هیچ وجه ممکن نیست؛ تنها روش فعالسازی اکانت اعلام شماره همراه و ورود کد فعالسازی است؛ کاربران پس از وارد کردن شماره همراه خود در پیام‌رسان از طریق پیامک، کد فعالسازی خود را در تلفن همراه دریافت می‌کنند.

اما با وجود این اظهارات رسمی از سمت مدیر سروش، بار دیگر انتشار پیام‌های قبلی ادامه داشت و این بار پای مرکز ملی فضای مجازی را به این موضوع مهم باز کرد.

مرکز ملی فضای مجازی وابسته به شورای عالی فضای مجازی کشور با انتشار بیانیه‌ای در این باره به صورت رسمی خبر از ورودش به این ماجرا داد.

متن بیانیه به این شرح است:

«در پی انتشار خبر (ماجرای عضویت اجباری کاربران در پیام‌‌رسان سروش بدون اطلاع و درخواست خودشان)، تاکنون هیچ مستندی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افرادی که مدعی این موضوع هستند، دریافت نشده است.

بر همین اساس در صورت دریافت مستندات از سوی مدعیان مذکور، مر کز ملی فضای مجازی از جایگاه نظارت کلان بر فضای مجازی کشور، موضوع را در اسرع وقت بررسی و به اطلاع مردم عزیز ایران اسلامی خواهد رساند.»

با انتشار این بیانیه، سیدصالحی بار دیگر فرصت را غنیمت شمارد تا صراحتا اعلام کند: متأسفانه تاکنون مستندات ادعایی دست تیم سروش هم نرسیده است؛ البته بعید می‌دانم مستند فنی مورد اعتنایی موجود باشد.

بنابراین تا تسلیم مستندات از سمت مدعیان باید منتظر ماند در غیر این صورت کاربران فضای مجازی کشور به پوچ بودن چنین ادعا و اقدام تخریب‌آمیز علیه دستاوردهای بومی کشور پی خواهند برد.

انتهای پیام/

R1012190/P1012122/S7,86/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال شخصی خود گفت پیام‌رسان موردبحث در رتبه‌ی اول دانلودشده‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین قرار دارد و محبوبیتش روزبه‌روز در حال افزایش است.

تلگرام در چین فیلتر است و کاربران برای دسترسی به آن باید از VPN استفاده کنند. دورف می‌گوید چینی‌ها از تلگرام خوش‌شان می‌آید و همواره راهی برای استفاده از آن پیدا می‌کنند.

هفته‌ی گذشته دولت چین به اپل دستور داد که تلگرام، واتساپ، سیگنال و تردز را از اپ استور این کشور حذف کند. دورف می‌گوید از آن زمان آمار دانلود تلگرام در چین به‌هیچ‌وجه افت نکرده است.

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین، در واقع اقدامی علیه اپل محسوب می‌شود: «مقامات چین در حال فشار آوردن به تعداد بیشتری از مردم برای مهاجرت از آیفون به گوشی‌های اندرویدی تولیدشده توسط شرکت‌های چینی نظیر شیائومی هستند.» او در ادامه به قابلیت سایدلود در گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد و گفت حذف تلگرام از اپ استور در نهایت باعث مهاجرت تعداد بیشتری از مردم این کشور به پلتفرم اندروید خواهد شد.

پاول دورف در ادامه‌ی سخنانش گفت که «اپل بار دیگر گل به‌خودی زد» و دلیل این اتفاق، سیاست انحصارگرایانه‌ی «باغ محصول» است. به اعتقاد دورف، حذف پیام‌رسان‌ها از اپ استور چین در نهایت باعث کاهش سهم آیفون در بازار موبایل این کشور خواهد شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • جنجال ادعای عکس دختر نیمه‌برهنه در خیابان‌های تهـران!
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • دنیای کوچک ایتا