Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@07:05:40 GMT

چند نماینده مجلس دهم هیچ نطقی نداشته‌اند؟+ اسامی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۲۰۶۴

چند نماینده مجلس دهم هیچ نطقی نداشته‌اند؟+ اسامی

خرداد: در این گزارش تعداد نطق‌های هر یک از ۲۹۰ نماینده طی دو سال ابتدایی مجلس دهم استخراج شده است و نشان می‌دهد هر نماینده در ۲۰۸ جلسه برگزار شده، چه تعداد نطق میان دستور و اضطراری داشته‌ است.
به گزارش خرداد ، 7 خردادماه 97 سالگرد دوسالگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. مجلسی که در 8 خرداد 95 با حضور 288 نماینده تشکیل شد و عمر آن در 7 خرداد 97 به نیمه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با مروری بر 208 جلسه برگزار شده مجلس در دوسال گذشته - در این گزارشجلسات علنی مجلس دهم از 8 خرداد 95 تا اول خرداد 97 مورد بررسی قرار گرفته است- می‌توانیم عملکرد مجلس را مورد رسیدگی قرار دهیم. 
** نطق‌های میان‌دستورصحن علنی مجلس آینه تمام نمای نقاط قوت یا ضعف یک نماینده محسوب می‌شود. در واقع مشارکت عالمانه یک نماینده در مذاکرات و اظهارنظر در صحن علنی حاکی از احاطه وی بر موضوعات روز کشور و مجلس و نشانه توانمندی یک نماینده است.
اظهارنظر نمایندگان در صحن علنی مجلس در قالب نطق ابراز می‌شود. در واقع نطق‌های ارائه شده در صحن علنی و جلسات رسمی مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف نمایندگان است. این نطق می‌تواند شامل نطق‌های میان دستور، نطق‌های اضطرای، نطق مخالف یا موافق با طرح‌ها و لوایح و... باشد.
براساس آیین‌نامه داخلی در هر جلسه رسمى به جز جلسات بررسى لوایح برنامه توسعه، بودجه سالانه و استیضاح یا رأى اعتماد به وزیران، سه ‌‌نفر از نمایندگان مى‌‌توانند به نوبت و طبق فهرستى که از قبل به قید قرعه توسط هیئت‌رئیسه تنظیم شده است، حداکثر به مدت هفت ‌‌‌دقیقه نطق کنند. همچنین دو‌ نفر از نمایندگانى که در آن جلسه نوبت نطق نداشته باشند به جهت مسائل ضروری می‌توانند یک ساعت قبل از شروع جلسه در لوح مخصوص یا دستگاه الکترونیکی ثبت‌ نام کرده و حداکثر به مدت پنج ‌‌دقیقه نطق کنند.
در این گزارش تعداد نطق‌های هر یک از 290 نماینده مجلس دهم طی دو سال ابتدایی دهمین دوره پارلمان استخراج شده است و نشان می‌دهد هر نماینده در 208 جلسه برگزار شده مجلس چه تعداد نطق میان دستور و اضطراری داشته‌ است.
براساس آمار استخراج شده از مشروح مذاکرات مجلس در جلسات علنی دو سال گذشته خانه ملت، مجموعا 698 نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس قرائت شده است.
از این تعداد طی دوسال گذشته 71 نماینده یک بار، 97 نماینده 2 بار، 34 نماینده سه بار، 40 نماینده 4 بار، 17 نماینده 5 بار، 7 نماینده 6 بار، 5 نماینده 7 بار و یک نماینده 9 بار نطق داشته‌اند.
نکته جالب توجه این است که 18 نماینده در مجلس دهم حضور دارند که طی دو سال گذشته هیچ نطقی نداشته‌اند.
چند نماینده مجلس دهم هیچ نطقی نداشته‌اند؟+ اسامی

البته یکی از این افراد علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس است که در این دو ساله ریاست خانه ملت را برعهده داشته است. 
رؤسای مجلس نطق میان دستور ندارند و می‌توانند در هر جلسه علنی، قبل از ورود در دستور، در مورد گزارش حوادث مهم و مسائل فورى روز مطالبى را که آگاهى مجلس از آن ضرورى باشد، به اطلاع نمایندگان برساند. 



** با بررسی مشروح مذاکرات نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درمی‌یابیم که تنها نماینده‌ای که بیشترین نطق را در دو سال ابتدایی مجلس دهم داشته است، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو لیست اصولگرایان در انتخابات بود که در این 208 جلسه علنی 9 نطق میان‌دستور داشته است. برچسب ها: نماینده ، نطق ، مجلس

منبع: خرداد

کلیدواژه: نماینده نطق مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد

سیزدهمین جلسه پیاپی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برکناری شهردار اهواز برگزار نشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار برکناری شهردار اهواز به علت غیبت برخی از اعضا در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، لغو شد.

این جلسه که بنا بود از ساعت ۹:۰۰ امروز با دستور کار «برکناری شهردار اهواز» برای سیزدهمین بار برگزار شود، پس از ۴۰ دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی ۶ عضو غایب در جلسه بودند.

پیش از این ۱۲ جلسه نیز با دستورکار برکناری شهردار اهواز به علت حضور نداشتن برخی اعضا تشکیل نشد.

کد خبر 747542

دیگر خبرها

  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • محل میزبانی استقلال‌ملاثانی از سپاهان مشخص شد
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد