Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:43:58 GMT

ساخت و سازهای غیر مجاز در دماوند ۲۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۵۲۲۹۷

ساخت و سازهای غیر مجاز در دماوند ۲۳ درصد کاهش یافت

مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر و با اعلام این خبر اظهار داشت: ساخت و سازهای غیر مجاز و یا همان تغییر کاربری زمین های کشاورزی که در حوزه بخش مرکزی از سنوات گذشته اتفاق افتاده نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

حیدری گفت: ممانعت در ایجاد خدماتی که باید به این ساخت و سازها ارایه شود و از طرفی هم ایجاد ستاد مبارزه با ساخت و ساز های غیر مجاز در فرمانداری دماوند و تقویت پلیس های ساختمانی در بخشداری مرکزی و دیگر دستگاه های مرتبط خداروشکر این مبارزه را با همت و تقویت بیشتری پیش بردیم و با سیاست و اولویت بر پیشگیری این موضوعات  را در دست اقدام داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیاست ما تلاش بر این است که ساخت و سازی از شروع اتفاق نیافتد و در این زمینه پیشگیری شود چرا که یک ساخت و ساز باعث هزینه هایی می شود و تخریب در آن سوی موضوع اگر قرار بگیرد این تخریب باعث می شود سرمایه هایی از دست برود لذا پیشگیری را اولویت قرار دادیم بر هر موضوعی و با افزایش گروه های پلیس ساختمان در جهاد کشاورزی و همچنین پلیس ساختمانی بخشداری و شهرداری ها همت بر این بوده است که این موضوع در حوزه پیشگیری اتفاق بیافتد و اگر ساخت و سازهایی انجام شود قطعا در چارچوب قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

بخشدار مرکزی دماوند بیان کرد: اگر حداقل ۲ ماه اخیر را با ۲ ماه سال گذشته و ۲ ماه مشابه سال ۹۶ مقایسه کنیم ۲۳ درصد کاهش در ساخت و ساز های غیر مجاز را شاهد هستیم.

وی به بافت ساختمان های فرسوده دماوند و روستاهای مرکزی آن اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات خوبی که دولت در سطح کلان پیگیری می کند بحث بافت های فرسوده است که بنیاد مسکن با سقف وام هایی با درصد پایین و بلاعوض شرایط را فراهم کرده که انشالله مالکینی که در ساختمان های فرسوده زندگی می کنند ترغیب و تشویق شوند و بتوانند بناهای خود را جدید و ضد زلزله کنند.

حیدری افزود: تقریبا تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام های کم درصد است و مبالغی که در شرایط عادی بنیاد مسکن برای تهیه نقشه و بحث نظارت ها را دارد در این مورد معافیت قرار گرفته است و در بحث صدور پروانه ها که توسط دهیاری ها و بخشداری ها انجام می شود با بخشش صد در صد از آن استقبال خواهد شد و افرادی هم که تحث پوشش دستگاه های  حمایتی همچون کمیته امداد قرار دارند مضاعف بر این پرداخت ها ۱۵ میلیون دیگر وام از طرف کمیته امداد دریافت می کنند که حیث المجموع بتوانند با این وام کم درصد، کم بهره و بخشی هم بلاعوض بتوانند این بناهای فرسوده را تغییر دهند.

بخشدار مرکزی دماوند بیان داشت: تلاش کردیم آمار کلی بافت های فرسوده روستایی را در بخش مرکزی اصلاح کنیم و به تمام مالکین این بناهای فرسوده مکتوب اعلام کردیم تا برای استفاده از این شرایط به ادارات مربوطه مراجعه کنند و قطعا در روزهای آینده نیز با این مالکین در مساجد روستاها چهره به چهره جلسه خواهیم گذاشت و آن ها را از خطراتی که در آینده می تواند این بناها را تهدید کند آگاه خواهیم ساخت.

کد خبر 4312763

منبع: مهر

کلیدواژه: بخشداری دماوند ساخت و سازهای غیرمجاز مهدی حیدری بوشهر ماه مبارك رمضان سوم خرداد فتح خرمشهر شهرکرد گرگان شیراز یاسوج مشهد خرم آباد مراسم گلریزان خطبه های نماز جمعه بارش باران سانحه تصادف بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد