Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول انجمن‌های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از صدور مجوز 26 انجمن در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار آنا، حسین مبارکی در این باره اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل دارای 26 مجوز فعالیت انجمن های علمی در رشته های مختلف است که از این تعداد 15 انجمن علمی فعالیت رسمی داشته و حدود 5 انجمن در جریان برگزاری انتخابات و شروع فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تصریح کرد: «انجمن های فعال دانشگاه، انجمن علمی رشته های مکانیک، پرستاری، عمران، برق، معماری، علوم آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی، شیمی دارویی، مامایی، کامپیوتر، میکروبیولوژی، علوم پزشکی، روانشناسی، تربیت بدنی و حسابداری هستند.»

این مسئول عمده فعالیت انجمن ها را برگزاری کارگاه علمی- پژوهشی با رویکرد آموزشی-پژوهشی، بازدیدهای علمی با رویکرد علمی- پژوهشی و برای شرکت در سفرهای آموزشی- پژوهشی، کنفرانس ها، نشست ها و نمایشگاه های تخصصی داخلی، برگزاری همایش های علمی که هر انجمن مجاز به برگزاری حداکثر یک همایش در سال با دامنه داخلی و با رویکرد کاملاً پژوهشی، معرفی کرد.

مبارکی در خصوص نحوه تشکیل و فعالیت انجمن های علمی، ادبی و هنری گفت: « دانشجویان هر رشته تحصیلی در هر واحد دانشگاهی به منظور تشکیل انجمن علمی بایستی ابتدا با هماهنگی یکی از اساتید گروه مربوطه و معاونت پژوهشی نسبت به تهیه مدارک مربوطه به تعداد 6 نفر (به عنوان هیات موسس) در رشته مذکور اقدام و درخواست تاسیس انجمن کرده و پس از اخذ مجوز از دفتر کمیسیون مرکزی نسبت به انتخابات هیات مدیره اقدام و سپس عضوگیری و در انجمن فعالیت کنند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود