Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران اردنی در مناطق مختلف این کشور شنبه شب بار دیگر با آمدن به خیابانها علیه قانون مالیات بر درآمد و سیاست های اقتصادی دولت تظاهرات کرده و بر لزوم کناره گیری دولت "هانی الملقی" و انحلال پارلمان اردن تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری اسپوتنیک، تظاهرات و اعتراض های مردمی برای چهارمین روز متوالی در اردن علیه قانون مالیات بر درآمد ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که چند روز پیش عبدالله دوم شاه اردن در اولین عقب نشینی خود در برابر خواست مردم، تصمیم دولت برای افزایش قیمت فراورده های سوختی در این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

اما دولت اردن تاکید کرده است که دیگر درباره قانون مالیات بر درآمد کوتاه نخواهد آمد و از موضع خود عقب نخواهد نشست.

در همین راستا، اعتراض های مردمی در اردن درخصوص قانون مالیات بر درآمد ادامه یافت و شب گذشته مناطق مختلف اردن شاهد تظاهرات اعتراض آمیز و لزوم کناره گیری دولت این کشور بود.

در شهر امان پایتخت اردن، اعتراض کنندگان بار دیگر در نزدیک مقر نخست وزیری در منطقه میدان چهارم تجمع کردند. این تجمع تحت تدابیر شدید امنیتی در این منطقه انجام شد. منطقه الشمیسانی نیز شاهد تجمع اعتراض آمیز بود.

شرکت کنندگان در تجمع در نزدیک مقر نخست وزیری در جریان تلاش برای رسیدن به این مقر با نیروهای امنیتی درگیر شدند که این نیروها شماری از معترضان را بازداشت کردند.

حاضران در این دو تجمع از دولت خواستند تا از سیاست های اقتصادی خود صرف نظر کند زیرا به گفته آنها باعث فقیر شدن مردم می شود.

شرکت کنندگان همچنین خواهان از دستور کار خارج کردن پیش نویس قانون مالیات بر درآمد، افزایش نیافتن قیمت ها و بازنگری در سبک اقتصادی کشورشان شدند.

در استان الکرک در جنوب اردن نیز صدها نفر از اعضای تشکل های مردمی و حزبی و سندیکاها شنبه شب تحصن اعتراض آمیزی را جلوی استانداری الکرک برگزار کرده و تصمیات دولت را رد و خواهان کناره گیری آن شدند. آنها همچنین از پارلمان خواستند که پیش نویس قانون مالیات بردرآمد را رد کنند.

معترضان تاکید کردند: هرگونه کوتاهی سندیکاها درقبال خواسته های مردم اردن قابل قبول نیست. آنها همچنین با سردادن شعار روش کلی اقتصادی و سیاسی کشورشان را رد کردند.

در استانهای اربد، المفرق و السلط نیز معترضان تجمع های مشابهی برگزار کردند.

تجمع در استان السلط از میدان العین به سمت شهرداری برگزار شد و تجمع کنندگان خواهان کناره گیری دولت و انحلال پارلمان و محاکمه فاسدان شدند.

در استان الزرقاء نیز تشکل های مردمی تجمعی را در منطقه الهاشیمه در اعتراض به بالارفتن قیمت ها و قانون مالیات بر درآمد برگزار کردند. آنها خواستار اتخاذ سیاست های اقتصادی شدند که به نیازهای آنها و زندگی روزمره شان پاسخ دهد و شرایط اقتصادی شهروندان را رعایت کند.

معترضان همچنین لاستیک ها را در خیابان اصلی منطقه الهاشمیه آتش زدند و در منطقه جرش نیز اعتراض کنندگان جاده اربد به امان در نزدیک پل المصطبه را با آتش لاستیک بستند.

معترضان اردنی شعار "مردم خواهان سرنگونی دولت هستند" سر دادند.

در همین حال، سندیکاها بار دیگر بر لزوم خارج کردن پیش نویس قانون مالیات بر درآمد در پارلمان و تداوم اعتراضات تاکید کردند.

اعتراضات از چهارشنبه گذشته با اعتصاب عمومی به درخواست سندیکاها شروع شد و این سندیکاها یک هفته به دولت برای از دستور خارج کردن پیش نویس قانون مالیات بر درآمد مهلت دادند.

این اعتراضات جدید اندکی بعد از دعوت شاه اردن از دولت و پارلمان برای برگزاری گفت وگوی ملی فراگیر و منطقه ای برای رسیدن به یک چارچوب توافقی درخصوص پیش نویس قانون مالیات بر درآمد برگزار شده است.

این دعوت بعد از آن صورت گرفت که نشست روسای سندیکاها با نخست وزیر اردن برای از دستور خارج کردن این پیش نویس قانون به نتیجه نرسید و خشم اردنی ها را به همراه داشت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به شکل‌گیری اعتراضات سراسری در گرجستان گفت:‌ ایالات متحده در این اعتراضات دست دارد و این اعتراضات رنگ و بوی نفوذ آمریکا را دارد.

به گزارش مشرق، پارلمان گرجستان در حال بررسی لایحه ای برای محدود کردن نفوذ عوامل خارجی در این کشور است. این لایحه به شدت در غرب مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا با قانون مشابه روسیه مقایسه می شود که در آن از سازمان های دولتی و افراد دریافت کننده بودجه از خارج از کشور خواسته شده است، در این باره گزارش‌های لازم را ارائه کنند. فرایند تصویب این قانون به اعتراضاتی در گرجستان منجر شده است. در جریان بررسی این لایحه درگیری های متعددی در ساختمان پارلمان گرجستان رخ داد و اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز چهارشنبه در این پیوند در کانال تلگرامی خود نوشت:‌بگذارید کسی که این گونه فعالیت ها را اعتراضات خودجوش توصیف می کند، اولین سنگ را به انعکاس خود در آینه بیندازد. سناریوی کاملاَ آشنای هالیوودی در پشت این تجمعات دیده می‌شود.

رئیس‌جمهوری سابق روسیه گفت: ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۳۸ چنین قوانینی را در مورد کتاب ها دارد و استرالیا و اسرائیل نیز قوانین مشابهی درباره مقابله با عوامل نفوذ دارند. کشورهای اتحادیه اروپا نیز در حال تصویب این نوع قوانین هستند، چیزی که غرب در مورد آن چیزی نمی گوید.

وی ادامه داد:‌ اگر این (مقابله با عوامل نفوذ) یک قانون (در ریشه) آمریکایی است، پس (در گرجستان) نباید کسی را سرزنش کرد.

مدودف معتقد است: مشکل غرب با لایحه گرجستان، و همچنین با قوانین مشابه در قرقیزستان، این است که آنها یک «ایده روسی» هستند و نه یک ابتکار غربی؛ به همین دلیل است که با اعتراضات، زدوخوردها، فشارها و باج‌گیری‌های پولی مانند وقایع (۱۰ سال قبل) میدان مواجه می‌شود.

به گفته وی، ظهور اسنادی مانند قوانین عوامل خارجی نشان دهنده بی‌اعتنایی عمومی به «ارزش‌های آتلانتیک» است؛ این تحقیر حتی در کشورهایی که کاملاً مطیع آنگلوساکسون‌ها بوده‌اند رو به افزایش است و این تازه آغاز راه است.

دیدگاه کرملین

سخنگوی کرملین نیز روز چهارشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفته بود:‌ تصویب قانونی در گرجستان در مورد مقابله با نفوذ عوامل خارجی مربوط به فدراسیون روسیه نیست.

پسکوف گفت: بسیاری از کشورها نظارت بر محیط سیاسی داخلی را دنبال می‌کنند، در این زمینه، آمریکا نخستین کشوری بود که چنین فرایندی را دنبال کرد و از این رو، این فرایند، به هیچ وجه روسی نیست؛ این موضوع به رویه تعداد زیادی از کشورها تبدیل شده است که اقدامات لازم را برای مقابله با نفوذ خارجی و تأثیر آن بر سیاست داخلی خود در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: همه کشورها به هر شکلی اقداماتی را انجام می دهند، اما همه لوایح یک هدف را دنبال می کنند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به برخی اعتراض‌ها به تصویب این قانون در گرجستان گفت:‌ انگیزه این اعتراضات از خارج از گرجستان است. آنها سعی می کنند از این روند سیاسی داخلی به عنوان ابزاری برای تحریک احساسات ضد روسی استفاده کنند، بعید است که این انگیزه ها از داخل گرجستان نشات بگیرد.

وی ادامه داد: این تحریکات ضدروسی احتمالاً از خارج گرجستان دامن زده می‌شود، ما این موضوع را کاملاً درک و تحولات را رصد می کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیتها/ پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • در اعتراضات ۱۴۰۱ همه با «گشت ارشاد» مخالف بودند | چرا دوباره ون‌ها برگشتند؟
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • تجمع مقابل سفارت اردن در تهران (عکس)