Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، ابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید از اولین طرح "پرورش شتر مرغ در فضای باز" اظهار داشت: طرح پایلوت "پرورش شتر مرغ در فضای باز" که توسط مرکز تحقیقات استان تهران در منطقه سیلاب شهید هادی احمدی( آبخوان چنداب) درحال انجام است نمونه بارزی از موفقیت همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی است و می‌تواند الگوی برای مناطق دیگر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوی این طرح را قابل تعمیم به سراسر کشور دانست و گفت: در این طرح که شترمرغ‌ها در دشت رها سازی می‌شوند، کمترین هزینه برای سرمایه گذار دارد و ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای ساکنان منطقه به همراه دارد.  

وی همچنین از کمک دولت به سرمایه گذاران برای اجرای این طرح در مناطق مشابه و پرداخت تسهیلات کم بهره به آن ها خبر داد.

رضوی افزود: باتوجه به مزیت‌های مطرح شده و سازگاری مناسب شترمرغ با کم آبی، پرورش این پرنده در مناطق خشک و کم آب کشور توسعه می‌یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به روند کاهش بارندگی و خشکشالی در کشور، افزود: شتر مرغ از جمله پرندگانی است که توان سازگاری خوبی با آب و هوای خشک و بیابانی دارد.

وی ادامه داد: این پرنده کم هزینه و پرسود است و تمام بخش‌های آن شامل؛ گوشت، چرم، ناخن و پر و روغن قابل استفاده است و کمترین ضایعات را دارد. 

رضوی با تاکید بر اینکه شترمرغ کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کند، افزود: به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد، می‌توان این پرنده را در کنار احیاء مراتع پرورش داد.

وی تصریح کرد: پرورش شترمرغ در مناطق کم بازده موجب تغذیه خاک شده و شرایط آن را بهبود می‌بخشد.

رضوی با بیان اینکه "پرورش شتر مرغ در فضای باز" در مناطقی اجرا می‌شود که مناسب کشاورزی نیست، افزود: مناطق در نظر گرفته شده برای این طرح، کم آب و خاک آن درجه ۴ و ۵ است که برای کشاورزی قابل استفاده نیست.

گفتنی است پایلوت تحقیقاتی "دیار شترمرغ" در سه فاز با ظرفیت ۰۰۰/۵ قطعه شترمرغ مولد با تولید ۰۰۰/۲۰۰ قطعه پرواری در سال پیش بینی شده که فاز اول آن (با توان ۵۰ درصد بیشتر از میزان پیش بینی شده در گام اول طرح) از ابتدای زمستان ۱۳۹۶ در سطح اراضی ایستگاه تحقیقاتی-ترویجی پخش سیلاب شهید هادی احمدی (آبخوان چنداب) با سرمایه گذاری بخش خصوصی با ۱۴۰ قطعه شترمرغ مولد تخمگذار بصورت عملیاتی آغاز شد و فاز اول خرید گله شتر مرغ پیگیری و در نهایت در دی ماه سال گذشته تحت شرایط سرمای زمستانی بیابان اولین دسته از شترمرغ در ایستگاه تخلیه شد که با شروع نگهداری حیوان در عرصه جدید بررسی کارشناسی روند سازگاری و تغذیه حیوان با شرایط بیابانی جدید نیز توسط کارشناسان مرکزتحقیقات استان تهران آغاز و پایش و یادداشت برداری ها صورت گرفت.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران دولت سرمایه گذاران کشاورزی نهاد ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد