Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از افزایش موج انتقاد‌ها از بازداشت فعالان حقوق زنان در عربستان، ریاض اعلام کرده ۸ نفر از این افراد را به صورت موقت آزاد کرده و ۹ تن دیگر هنوز در بازداشت بسر می‌برند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از واس، عربستان اعلام کرده است که ۸ فرد متهم به همکاری با سازمان‌ها و نهاد‌های خارجی دشمن با عربستان را به صورت موقت آزاد کرده است و ۹ تن دیگر هنوز در بازداشت بسر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستانی کل عربستان اعلام کرده که متهمانی که ماه گذشته بازداشت شده اند را مورد بازجویی قرار داده است، این متهمان همان فعالان عربستانی و از مدافعان حقوق زنان هستند که بازداشت آن‌ها با موجی از انتقادات علیه عربستان همراه شده است.

دادستانی عربستان مدعی شده است که این افراد به همکاری و ارتباط با افراد و نهاد‌های دشمن با عربستان، جذب برخی افراد در نهاد‌های حساس دولتی برای جمع آوری اطلاعات و مدارک رسمی و محرمانه که به منافع عالی عربستان ضرر می‌زند و حمایت مالی و معنوی از عناصر دشمن با عربستان در خارج از کشور متهم شده اند.

بر اساس این بیانیه ۱۷ نفر که تاکنون در رابطه با این پرونده بازداشت شده بودند که ۸ نفر آن‌ها از جمله ۵ زن و ۳ مرد به صورت موقت آزاد شده اند و همچنان ۹ نفر دیگر از جمله ۴ زن و ۵ مرد در بازداشت باقی خواهند ماند، زیرا ادله و مستنداتی که علیه آن‌ها موجود است به نحوی است که نمی‌توانند به صورت موقت آزاد شوند.

در پاسخ به انتقاداتی که به عربستان در خصوص بازداشت فعالان حقوق زنان وارد شده، دادستانی کل این کشور مدعی شده است برخورد با متهمان به نحوی است که حقوق آن‌ها را حفظ کرده و امکان ارتباط با خانواده هایشان نیز برای آن‌ها فراهم شده و تمام حقوق آن‌ها حفظ شده است.

این اقدام عربستان با واکنش سازمان دیدبان حقوق بشر مواجه شده و این سازمان تأکید کرده بود که بازداشت فعالان حقوق زنان در عربستان اصلاح طلبان عربستان را نگران کرده است و تنها گناه این افراد این بوده که پیش از بن سلمان به این مسأله پی برده بودند که زنان باید حق رانندگی داشته باشند.

در حالی که تنها چند هفته مانده به لغو ممنوعیت رانندگی زنان باقی است، برخی معتقدند که بازداشت فعالان حقوق زنان تنها با این هدف صورت گرفته که بن سلمان می‌خواهد اعتبار آزادی رانندگی زنان به اسم او ثبت شود.

از سوی دیگر در حالی که فعالان حقوق زنان مانند «لجین الهذلول» در زندان بسر می‌برند نسخه خاورمیانه نشریه معروف «ووگ» برای عکس روی جلد شماره جدید خود با «هیفاء» شاهزاده سعودی و دختر عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین عربستان گفتگو کرده است. این اقدام و انتشار تصاویر شاهزاده سعودی، خشم فعالان حقوق بشر را برانگیخته و از قرار دادن تصویر شاهزاده سعودی روی جلد این مجله معروف در حالی که فعالان واقعی حقوق زنان در زندان بسر می‌برند انتقاد کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زندان عربستان فعال حقوق زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس یوسف زاده در نشست شورای مسکن شهرستان ساوه اظهار کرد: با توجه به اینکه شماری از واحدهای پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان به صورت تحویل موقت به متقاضیان واگذار شده است، انتظار است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در اسرع وقت نسبت به محوطه سازی این پروژه اقدام کند.

وی افزود: پروژه ۳۸۴ واحدی نیز در هفته آینده آماده تحویل موقت به متقاضیان است که به مرور قرارداد واگذاری انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: در پروژه ۴۸۴ واحدی نیز با توجه با درصد بالای پیشرفت فیزیکی پروژه، تعدادی از واحدها به صورت موقت به متقاضیان تحویل شده است و مقرر شد طی مکاتبه‌ای با بانک عامل نسبت به آزاد سازی مبالغ باقی مانده اقدام تا شاهد تکمیل کامل این پروژه و تحویل به تمام متقاضیان باشیم.

کد خبر 6088610

دیگر خبرها

  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • تصاویری از لحظه سقوط زنان در مسابقات شترسواری در عربستان! | ویدئو
  • مسابقه شترسواری زنان در عربستان (فیلم)
  • مسابقات شترسواری زنان در عربستان
  • مسابقه عجیب شترسواری زنان در عربستان؛ سقوط برخی سوارکاران زن از روی شتر و مصدومیت آنها + ویدئو
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • طالبان ۶ مرزبان ایرانی را بازداشت و آزاد کرد!
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است