Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیته محیط زیست جهت بررسی و پیگیری موضوع احداث تصفیه خانه و بازچرخانی آب با حضور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست وتوسعه پایدار شهردای تهران، شهردار منطقه ۲۲، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و سایر مدیران حوزه‌های ذیربط در منطقه ۲۲ برگزار شد.

صدرالدین علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست وتوسعه پایدار شهردای تهران در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به بحران آب یکی از موضوعات حائز اهمیت که می‌تواند فصل جدیدی جهت همکاری با شرکت آب و فاضلاب شهر تهران رقم بزند، ایجاد تصفیه خانه در سطح منطقه و بازچرخانی آب به عنوان اولویت دار‌ترین موضوع در سطح منطقه ۲۲ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در این زمینه مرکز با توجه به اینکه متولی موضوعات محیط زیستی در مجموعه شهرداری تهران به عنوان سیاستگذار موضوعات است، آمادگی خود را جهت هرگونه همکای به منظور تسری در انجام امور اعلام می‌دارد.

در ادامه نشست پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توجه به نیاز آبی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی آب در شهر تهران جهت آبیاری، احداث تصفیه خانه‌ها جهت کاهش مصرف منابع آبی لازم است و با احداث ۴ تصفیه خانه در منطقه می‌توان ۳۰ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده به منطقه تحویل داد.

نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ در ادامه آمادگی خود را جهت همکاری با شرکت آب و فاضلاب شهر تهران جهت احداث تصفیه خانه اعلام کرد و در حاشیه نشست پیشنهاد بررسی ظرفیت حریم منطقه ۲۲ جهت توسعه گردشگری طبیعی مطرح شد که مقرر شد ضمن پایش حریم منطقه توسط مرکز محیط زیست از لحاظ میزان ورودی آلاینده‌ها به شهر همکاری مناسبی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

اعلام آمادگی شهرداری برای همکاری با شرکت آب و فاضلاب تهران جهت احداث تصفیه خانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

به گزارش جام جم آنلاین،علی جان صادق‌پور افزود: در دو سال گذشته ، ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای کازرون ، آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و  پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود را در بخش فاضلاب مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: در این مدت همچنین بیش از ۸۰ هزار متر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب هم در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی