Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بدون تردید علامه طباطبایی یکی از برجسته‏‌ترین و شاخص‌ترین شخصیت ‏های دینی جهان اسلام در دوران معاصر است که ابعاد گوناگون علمی و معنوی رادر وجود خود متجلّی ساخت. خسروشاهی که از شاگردان با سابقه ایشان است و رابطه ‏ای ۲۵ ساله و دیرینه با ایشان داشته است، مجموعه خاطرات و نظرات خویش از این همراهی طولانی مدت خود را طی سالیان، در گفتگو با نشریات مختلف بیان داشته است که هم اکنون در قالب یک کتاب به مخاطبان فرهیخته عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروشاهی که خود از اندیشمندان و مبارزان و صاحب‏نظران مطرح در صحنه فرهنگی و سیاسی کشور است و سالیان سال سفیر ایران در واتیکان و مصر بوده و هم اکنون مدیر مرکز بررسی‌‏های اسلامی قم است، درباره زندگی، زمانه، خاطرات، آرا و اندیشه‏های علامه طباطبایی حرف‏ها و ناگفته ‏های زیادی را در این کتاب بیان کرده است.

نویسنده به جای مقدمه، گفتارهایی از امام خمینی(ره)، آیت ‏الله محمدحسین حسینی طهرانی، شهید مطهری، آیت ‏الله حسن ‏زاده آملی، آیت ‏الله جوادی آملی و آیت ‏الله مصباح یزدی را درباره شخصیت و عظمت مقام علمی و معنوی علامه طباطبایی آورده است که هم برای اهل خرد در شناخت علامه می‌تواند روشنگر باشد و هم تذکار توضیحی، برای کسانی که عظمت و مقام علمی ـ معنوی آن استاد یگانه را نادیده می‏ گیرند و گاهی به بهانه «نقد مباحث علمی ـ فلسفی» با به کار بردن تعبیرات ناشایسته، به ساحت قدسی ایشان جفا روا می ‏دارند.

عناوین فصل‏‌های این کتاب عبارتند از: ۱. در محضر علامه سید محمدحسین طباطبایی، ۲. علامه طباطبایی احیاگر نفوس، ۳. علامه در معرض تکفیر، ۴. مراجع عظام و علامه طباطبایی، ۵. آخرین توصیه در آخرین دیدار، ۶. علامه طباطبایی و هانری کربن، ۷. بُعد سیاسی علامه طباطبایی، ۸. حربه تکفیر، ۹. استمرار هجمه. این گفتگوها به ترتیب در آبان ماه ۱۳۸۵ در روزنامه های کیهان و اطلاعات، هفته نامه پنجره، روزنامه وطن امروز (آبان ماه۱۳۸۷) و... منتشر شده است.

در بخش ضمیمه هم فهرست اعلام، اماکن، کتب و اسناد و عکس‌‏هایی مربوط به علامه و آثار ایشان آمده است. ابتکار استاد خسروشاهی با افزودن تصاویری ناب و اسناد و حتی دست‏خط‏های علامه طباطبایی لطف دیگری به کتاب داده است که زوایای دیگری از زندگی و روحیات علامه را به نمایش می ‏گذارد.

مشخصات

چاپ اول این کتاب در ۲۴۴ صفحه، قطع رقعی، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۵۰۰ روانه بازار کتاب و اندیشه شده است. تاکنون خاطرات مستند خسروشاهی درباره شخصیت ها و جریانات زیر منتشر شده است:  علامه طباطبایی، آیت الله طالقانی، علامه سید مرتضی عسکری، امام موسی صدر، آیت الله مشکینی، شهید نواب صفوی، استاد سید جلال الدین آشتیانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر ابراهیم یزدی،  محمدعلی جمال زاده، احمد بن بلا (الجزایر)، دکتر حسن ترابی (سودان)، روژه گارودی (فرانسه)، نشریات مخفی حوزه علمیه قم، مشروطه مشروعه و علمای تبریز، تاریخ نگاری معاصر و کودتای ۲۸ مرداد، طرح مرکز فرهنگی اسلامی اروپا، حزب خلق مسلمان. به زودی خاطرات مستند ایشان درباره امام خمینی، شهید مطهری، شهید بهشتی، شیخ آقابزرگ تهرانی و محمدحسنین هیکل (مصر) منتشر می شود.

برای تهیه مجموعه آثار و خاطرات مستند استاد خسروشاهی می‌توانید در قم به کلبه شروق واقع در ابتدای خیابان صفاییه و در تهران به فروشگاه کتاب موسسه اطلاعات واقع در خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران مراجعه نمایید و یا با مرکز پخش کتب در قم به شماره تلفن ۳۷۸۳۸۱۴۴ (۰۲۵) یا سایت مرکز بررسی‌های اسلامی (www.iscq.ir) یا سایت پاتوق کتاب فردا (www.bookroom.ir) تماس بگیرید.

کد خبر 4312866

منبع: مهر

کلیدواژه: تازه های نشر علامه طباطبایی معرفی کتاب نمایشگاه قرآن ماه مبارك رمضان معرفی کتاب قرآن کریم قرآن فلسفه دعای روزهای ماه رمضان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فعالیت های قرآنی رادیو گفتگو تفسیر قرآن تازه های نشر درس اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به مناسبت شهادت آیت الله مرتضی مطهری در دوازده اردیبهشت ماه، تصویری از وی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت

منبع: جماران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229192 برچسب‌ها فعالیت فرهنگی

دیگر خبرها

  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • ببینید | خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب از استادِ شهید مرتضی مطهری
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید