Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، متن بیانیه به شرح ذیل است:

« تحولات جهانی و توسعه تکنولوژی و ورود آن به عرصه های متنوع زندگی، سبک زیستن را در بسیاری از جوامع دچار دگرگونی و تحول کرده است. دگرگونی ها و نوآوریهایی که حتی در جوامع روستایی و بومی، بسیاری از نقاط جهان را درنوردیده و باورها و آیین های دینی و سنتی را تهدید می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش همواره ی نخبگان و عالمان، ارایه الگوی مناسب برای زدودن انحرافات و خرافات از زندگی مردم بوده و هست. تاکید همواره ایشان بر این است که می توان با بهره گیری از دلایل عقلی و با رعایت دقیق ظرایف و حساسیت ها، بسیاری از انحرافات را اصلاح کرد که ارایه الگوهای صحیح یکی از راه های نفی باورها و روش های غلط است و حضور و مجاهدت عالمان و اندیشمندان در معرفی الگوهای مناسب و ارایه به مردم، امری ضروری است.

مصرف گرایی و افراط در این عرصه یکی از آسیب هایی است که بواسطه عصر تکنولوژی وارد جوامع مختلف شده است. رفتاری که بنا بر آموزه های زندگی ساز اسلام در هر بعدی از ابعاد زندگی انسان ممنوع و حرام است.

این تاکید دین مبین اسلام زمانی رنگ بیشتر به خود می گیرد که شاهد جامعه ای باشیم که جمعیتی از آن از بیکاری و فقر در رنج هستند و چیزی جز همت عمومی مردم در کنار اراده و تلاش مسئولین این درد را کاهش نمی دهد که در این راستا ایجاد شغل و درآمد پایدار برای کاهش فقر و آسیب های اجتماعی از مهمترین دغدغه های مدیران کشور در دهه های اخیر است.

دستیابی به نقطه مطلوب برای کار آفرینی و راه اندازی بنگاه های جدید اقتصادی همچنان از دل مشغولی هایی است که مجاهدتی مضاعف از سوی دولت و بخش خصوصی را می طلبد، چرا که تلاشهایی که تاکنون صورت گرفته است تکافوی تقاضای روز افزون جامعه را در این عرصه نمی کند.

بسیاری بر این باورند که سالهای کنونی با وجود تقاضای نسل جوان برای اشتغال، ازدواج و مسکن، از بحرانی ترین روزهای مدیریت کشور است که باید برای آن فورا چاره جویی کرد. شکی نیست که با موانع فراوان بر سر راه تولید واشتغال، باید برای رفع تبعیض و گسترش عدالت اجتماعی تمام تجربه، توان و تخصص را برای هدایت صحیح منابع مادی و معنوی جامعه به کار بست. البته می دانیم که منابع محدود نمی تواند منافع عمومی را تامین نموده و اهداف توسعه ای و اقتصادی را محقق سازد، لذا بهره گیری از ظرفیت مشارکت های مردمی حلقه تکمیل کننده ی چرخه ی توسعه، در کنار دولت است.

در جامعه اسلامی ما از گذشته های دور به واسطه حاکمیت ارزشهای دینی و اجتماعی، توجه به اقشار آسیب پذیر و تلاش در حل معضلات اقتصادی مردم به عنوان امری پسندیده، مورد استقبال بوده و این نوع نگاه، به عنوان یکی از عناصر گسترش دهنده عدالت در سراسر جامعه ساری و جاری است.

پس می طلبد با زدودن برخی از ناهنجاری هایی که به خصوص در سال های اخیر لایه های بیشتری از جامعه اسلامی را در برگرفته است، نظیر هزینه های گزاف جشن های عروسی و مخارج نامناسب در برخی از آیین ها و یا مراسم های ختم و عزا و اختصاص آن به زیرساخت های شهری و بسط عدالت اجتماعی، آینده ای پر امید و روشن برای نسل های آینده رقم زد و در این روزهای سخت یاریگر هم شد.

ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از نگاه و مشی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در زدودن خرافات و اضافات از آیین ها و سنت های دینی و گام نهادن در مسیر آبادانی دیارمان اعلام حمایت نموده و از اقشار مختلف مردم بویژه افراد فرهیخته می خواهیم در این عرصه ی فرهنگی و اجتماعی وارد میدان شوند و شهر دارالارشاد اردبیل را از این آفت ها و آسیبهای فرهنگی و اجتماعی نجات دهند.»

امام جمعه اردبیل بیانیه دانشگاه آزاداسلامی اردبیل حمایت زدودن خرافات و اضافات از آیین ها وسنت های دینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل بیانیه حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است

ایسنا/خراسان رضوی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه برخورد خشن با دانشجویان در آمریکا را بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر دانست.

حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه دانشگاه‌های آمریکا امروز صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است، افزود: مدعیان آزادی بیان بر دستان دانشجویان، فرهیختگان، نخبگان و اساتید دانشگاه‌هایشان به دلیل حمایت از مردم مظلوم غزه دستبند زدند و به بدترین نحو ممکن با آنها برخورد کردند.

وی با بیان اینکه آزادی بیان باید هدف داشته باشد و موجب رشد و تکامل انسان‌ها و پویایی و زنده شدن امید در جامعه شود، اذعان کرد: آزادی بیان نباید موجب انحراف و سقوط جوامع شود.

چهکندی نژاد خاطرنشان کرد: مدعیان امروزی نه تنها به دنبال آزادی بیان نیستند بلکه برای آزادی فساد تلاش می‌کنند، اظهار کرد: کسانی که خودشان را مهد دموکراسی می‌دانند، سایر ملت‌ها از جمله عراق و افغانستان را چون آزادی ندارند مستعمره خودشان کردند، اما در کشور خودشان آن‌ هم در محیطی کاملاً علمی این‌گونه در برابر آزادی بیان ایستادند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: خون‌های به ناحق ریخته مردم غزه بود که چهره کریه و زشت آن‌ها را برملا کرد، شعارهایی که آن‌ها در حمایت از حقوق بشر، بانوان و آزادی بیان می‌دهند چهره واقعی‌شان را برای مردم برملا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدعیان حقوق بشر چهره کریه و متجاوز خود را در نوع برخورد با دانشگاه‌هایی که این روزها صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است نشان دادند.

چهکندی نژاد برخورد خشن با دانشجویان را بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر دانست و گفت: آن‌ها نمی‌تواند جلوی روشنگری و آزادی مردم را بگیرند و آنچه دارد در کشورشان در حمایت از مردم مظلوم غزه اتفاق می‌افتد را سانسور کنند.

وی با بیان اینکه دنیا آنها را به خوبی شناخته است، اظهار کرد: آنها آزادی بیانی را قبول دارند که در جهت اهداف استکباری و استثماری‌شان باشد و منابعشان را تأمین کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه افزود: آنها می‌خواهند به وسیله این آزادی بیان در کشورهای هدف بتوانند کار استکباری و استبدادی خودشان را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن از سال ۱۴۰۱ علیه ما جنگ ترکیبی را آغاز کرده است، گفت: امروز جنگ اراده‌ها و روایت‌ها است، ملتی در این جنگ ترکیبی موفق خواهد بود که روایت و اراده‌اش قوی‌تر باشد.

چهکندی نژاد اذعان کرد: اگر انسان‌ها به درستی فکر کنند و اندیشه‌هایشان درست باشد به راحتی خواهند توانست حق را از باطل تشخیص دهند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه با تأکید بر اینکه باید قدرت تحلیل را در جامعه بالا برد، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد قطعاً اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد